Acasa CUC Elitar Brain Ring Tabara In English Devino membru Oferta
Acasa arrow Blog arrow Clarificarile Consiliului Strategic

INTRODU CONTINUT IN BLOG !
(legaturi catre textele tale vor fi afisate pe pagina profilului tau)

 
Clarificarile Consiliului Strategic
Evaluare Utilizator: / 0
SlabExcelent 

CLARIFICĂRILE CS
Versiunea 1.1. din 03.10.2011

 Pe 12 martie 2009, Consiliul Strategic s-a întrunit pentru a discuta şi a clarifica anumite aspecte ce ţin de interpretarea Regulamentului Campionatului şi a Codului Jocului Intelectual de Echipă cu Timp Fixat.

Aceste interpretări si completări au fost aprobate de Consiliul Strategic şi trebuie să fie considerate normă:

1. Echipa organizatoare din Superliga are rolul de a desemna Comisia de Contestaţii. Ea trebuie sa anunţe componenta Comisiei de Contestaţii cu o zi înainte de desfăşurarea etapei din Campionat.

2. Pe durata desfăşurării etapei, echipa organizatoare din Superliga, la fel ca şi echipele organizatoare din Ligi, are doar rolul de Juriu al Jocului. Atribuţiile sale în calitate de Comisie de Contestaţie încep după terminarea etapei şi anunţarea rezultatelor preliminare. 

3. La sfârşitul etapei, fiecare echipă organizatoare din Superliga şi din fiecare Ligă este obligată să anunţe toate rezultatele înregistrate în acea etapă. În cazul greşelilor tehnice, ele vor fi corectate pe loc şi rezultatele modificate vor fi re-anunţate. Ultimele rezultate anunţate la sfârşitul etapei nu pot fi modificate decât în baza contestaţiilor depuse de echipe în mod regulamentar, în conformitate cu procedura descrisă în Capitolul XIV al Regulamentului Campionatului şi detaliată în Ghidul pentru Depunerea şi Analiza Contestaţiilor.

4. Din punctele de mai sus, precum şi în baza Articolului 2.2.1 din Codul Jocului Intelectual de Echipă cu Timp Fixat, reies următoarele:

  • Echipele nu pot depune contestaţii împotriva acceptării răspunsurilor altor echipe.
  • Echipele organizatoare, în rolul lor de Juriu al Jocului, nu au atribuţii de anulare a întrebărilor pe baza greşelilor factologice. Ele pot totuşi decide înlocuirea întrebărilor în baza greşelilor tehnice.
  • Greşeala factologică se considera greşeala care este prezentă în textul scris al întrebării. Dacă o greşeală a fost comisă în timpul citirii (s-a citit greşit o dată, de exemplu), aceasta se consideră greşeală tehnică.
  • Comisia de Contestaţii nu se poate autosesiza referitor la contestaţii. Toate deciziile sunt luat doar în baza contestaţiilor regulamentare ale echipelor.

5. Fiecare grup din Campionatul CUC - Superliga, Liga A, Liga B, Liga C, Ligi Externe şi fiecare Divizie în parte este privit ca o sub-competiţie separată. De aici reiese:

  • Ratingul pe echipe consideră aceste grupuri drept sub-competiţii separate, de aceea evoluţia unei echipe este comparată în rating doar cu evoluţia echipelor din acelaşi grup. Acelaşi lucru se referă şi la calculul întrebărilor şcolăreşti şi a întrebărilor sicrie.
  • Echipele organizatoare din fiecare grup, Superliga, Liga A, Liga B, Liga C, au rol de Juriu al Jocului, cu atribuţiile care reies din Articolul 1.1.2. şi Capitolul 1.3. al Codului Jocului Intelectual de Echipa cu Timp Fixat. În speţă, echipele organizatoare au dreptul de a decide în prima instanţă referitor la corectitudinea răspunsurilor echipelor, dar nu au atribuţii de a răspunde la contestaţii.
  • Greşelile tehnice comise de echipele organizatoare şi deciziile de înlocuire a întrebărilor se răsfrâng doar asupra grupului în care a fost comisă greşeala.
  • Criteriile de acceptare a răspunsurilor, atât cele utilizate de Juriul Jocului, cât şi cele care reies din deciziile Comisie de Contestaţie se referă la fiecare grup în mod separat, în conformitate cu Articolul 2.2.5 şi alte articole relevante din Codul Jocului Intelectual de Echipa cu Timp Fixat. În consecinţă - decizia de acceptare a unui răspuns luata de către Comisia de Contestaţii se răsfrânge asupra tuturor echipelor care au dat răspunsuri similare în grupul respectiv (Superliga, Liga A, Liga B, Liga C, Ligi Externe sau fiecare Divizie în parte), dar nu şi asupra altor echipe din alte grupuri care au dat răspunsuri similare.
 
6. Excepţie de la regula enunţată în punctul 5. fac întrebările care sunt considerate incorecte şi respectiv anulate de către Comisia de Contestaţii. În asemenea cazuri, întrebarea se consideră anulată în toate grupurile în care a fost jucată.

7. Pentru a asigura buna desfăşurare a jocului, redactorii pachetelor de întrebări (echipa din Superliga sau alţi redactori, după caz) trebuie să prevadă un anumit număr de întrebări de rezervă, care vor fi utilizate în cazul greşelilor tehnice. Se recomandă includerea a 2-3 întrebări de rezervă într-un pachet de 50 de întrebări.

8. Comisia de Contestaţii poate accepta contestaţii de la echipe dacă acestea au fost trimise prin alta cale decât prin formularul de pe site sau cu o întârziere nesemnificativă, dacă acestea sunt justificate de cauze obiective. Comisia de Contestaţii trebuie să menţioneze aceste devieri obiective în decizia sa finală. Obiectivitatea întârzierii sau a trimiterii formularului pe altă cale decât prin formularul de pe site este stabilită în prima instanţă de Comisia de Contestaţii şi este irevocabilă dacă în termen de 24 de ore de la expirarea termenului de expunere a deciziei de către Comisia de Contestaţii (adică până miercuri, ora 24:00) o plângere nu este formulată de către o echipă pe adresa Consiliului Strategic. Doar în cazul unor asemenea plângeri şi doar în cazul în care Consiliul Strategic decide că devierile nu au fost cauzate de motive obiective, el poate revoca decizia Comisiei de Contestaţii.

9. Oricine poate depune o plângere la adresa Consiliului Strategic referitor la nerespectarea procedurilor de către Comisia de Contestaţii (de exemplu, în cazul în care o contestaţie a fost analizată, deşi la etapă nu a fost depus un preaviz pentru contestaţie) în termen de 24 de ore de la expirarea termenului limita de expunere a deciziei Comisiei de Contestaţii. În cazul în care Consiliul Strategic este de acord cu faptul că procedura nu a fost respectată, iar încălcările nu au motive obiective, el poate revoca deciziile Comisiei de Contestaţii care s-au luat cu asemenea încălcări. 

10. Oricine poate depune o plângere disciplinară la adresa Consiliului Strategic referitor la activitatea Comisiei de Contestaţii (de exemplu, în cazul în care bănuieşte Comisia de părtinire) în termen nelimitat. În cazul în care Consiliul Strategic este de acord cu plângerea depusă, el poate penaliza disciplinar membrii Comisiei de Contestaţii. Consiliul Strategic însă nu poate revoca deciziile Comisiei de Contestaţii în baza unor asemenea plângeri.

11. Întârzierea expunerii deciziei Comisiei de Contestaţii nu se răsfrânge asupra validităţii deciziei. Însă în cazul întârzierii deciziei Comisiei de Contestaţii toate termenele de depunere a plângerilor împotriva acestor decizii, de exemplu cel prevăzut în punctul 9 şi punctul 10, precum şi termenul de depunere a notificărilor conform Cazului 3 prevăzut de Ghidul pentru Depunerea şi Analiza Contestaţiilor se decalează şi constituie 24 de ore de la momentul expunerii deciziei de către Comisia de Contestaţie. 

12. Deciziile Comisiei de Contestaţii sunt irevocabile dacă procedura de depunere a contestaţiilor şi luare a deciziilor, aşa cum este ea expusa în Regulamentul Campionatului, în Ghidul de Depunere a Contestaţiilor, precum şi în prezentele Clarificări ale Consiliului Strategic, a fost respectată sau în cazul în care până la expirarea termenului de depunere a plângerilor (24 de ore de la expirarea termenului de exprimare a Comisiei de Contestaţii sau 24 de ore de la exprimarea Comisiei de Contestaţii în caz de întârziere a acesteia) nu a fost depusa nici o plângere sau Consiliul Strategic nu s-a autosesizat.

13. Autosesizările Consiliului Strategic trebuie să se facă în aceeaşi termeni ca şi depunerile plângerilor.

14. De asemenea, Consiliul Strategic a decis prelungirea termenului de depunere a contestaţiilor până la ora 24.00 (miezul nopţii) a doua zi după desfăşurarea etapei. Aceasta modificare este introdusă în Regulamentul Campionatului şi este valabilă începând cu etapa întâi a Campionatului toamnă 2011.

Numai utilizatorii inregistrati pot comenta.
Te rog sa intri in sectiunea privata.


Vizualizari: 9378

  Comentarii (19)
 19 Scris de Marcel Spataru, la 15-03-2009 12:04
Of. Textul de mai sus nu este scris pentru ca deciziile comisiei nu sunt obiective.  
De oriunde si pe oricine am pune in Comisia de Contestatii, clarificari privind greselile tehnice, drepturile organizatorilor, termenele de depunere a contestatiilor, termenele de analiza si comunicare a deciziilor, procedurile de contestare a acestor decizii vor fi necesare oricum.
 18 Scris de Dabija Orest, la 15-03-2009 11:35
evident pe cineva din ekipa GS :)  
da fostii kuchisti de peste hotare nu ar putea sa formeze o comisie de contestatii? ei ar fi poate mai obiectivi nefiind conectati la tensiunile interne...
 17 Scris de Octavian Sireteanu, la 15-03-2009 10:36
Si pe cine propui pentru 2009? :)
 16 Scris de Dabija Orest, la 15-03-2009 10:00
da n-ar fi mai simplu de preluat un model dictatorial in privinta contestatiilor? alegem anual cate un "sef" care va analiza si da decizii la toate contestatiile... iar cei potrivnici vor fi aspru pedepsiti, si toti va tebui sa respecte sefu din suflet, care este :p
 15 Scris de Marcel Spataru, la 15-03-2009 01:05
Daca ar renunta toti sa faca contestatii, am trai intr-o lume mai frumoasa.  
Si daca din robinete ar curge lapte, iar tigarile ar fi inofensive...
 14 Scris de Marcel Spataru, la 15-03-2009 01:03
2Alina - nu-s ele chiar asa de complicate. Daca vrei, ti le explic in mod privat ;) 
2Andrei - "esti prea tanar" este argument in dependenta de teza. De exemplu, "esti prea tanar ca sa bei alcool" USA sau "esti prea tanar ca sa devii presedinte". Cand i-am scris lui Iulian m-am referit la faptul ca el inca mai crede ca in cuc oamenii se pot intelege pasnic fara a avea reguli la dispozitie. Si eu am crezut candva in asta.
 13 Scris de Arina Levinschi, la 15-03-2009 00:20
Da mie imi pare ca regulile is clare.... dara asta de la vopseaua de par neagra, asha iese?...
 12 Scris de Alina Dolghier, la 14-03-2009 23:12
Poate eu am cap de blondinka, da mai degraba as renunta sa fac contestatii in general, decat sa pricep toate regulile acestea. Mai bine sa pierd un punct decat doua ore si trei aspirine :) 
 
Poate facem mai simplu: in caz de litigii, partile ce nu au ajuns la numitor comun se iau la bataie. Cine a ramas cu mai multi dinti se declara invingator :D
 11 Scris de Andrei Lutenco, la 14-03-2009 20:50
eu, asta, subscriu. 
Iulian, apropos, nu exista un Cod Administrativ :) 
Marcel, "esti prea tanar" nu e argument :P  
Octav, succes si rabdare la compunerea intrebarilor 
Arina, salut!
 10 Scris de Marcel Spataru, la 13-03-2009 23:31
Iulian, esti prea tanar ca sa-ti dai seama ca sufletul si bunul simt al oamenilor difera si ca anume el este cauza principala a tuturor problemelor. 
Lipsa regulilor clare este cauza majoritatii conflictelor, care au fost multe in club pana acum. Foarte multe. Extrem de multe. 
Cat despre Cod, de la prima lui publicare oficiala in acesta nu a fost adaugat nici un cuvant, asa ca nu vad de ce v-ar deranja ca el s-ar mari in volum. 
Sfatul meu e, daca aveti de gand sa jucati inca cativa an in Club, cititi, incercati sa intelegeti si sa respectati regulile care exista, ca sa nu fie nevoie de altele.  
Succese!
 9 Scris de Iulian Gramatki, la 13-03-2009 23:18
Edit: formalisti* :D, ma gandeam la "decizii formaliste".
 8 Scris de Iulian Gramatki, la 13-03-2009 23:15
Poate n-am dreptate, dar imi pare ca nu-i bine sa fim ca americanii. Degraba Codul Jocului Intelectual va fi mai lung deeat Codul Administrativ. 
 
Consider ca nu trebuie sa fim formaliste si ca deciziile trebuie sa vina mai mult din suflet si din bunul simt.
 7 Scris de Arina Levinschi, la 13-03-2009 19:17
Da mie imi place birocratzia asta, in schimb o sa fie cu mult mai putzine cazuri neplacute :)
 6 Scris de Marcel Spataru, la 13-03-2009 19:04
Iulian, esti sigur ca stii diferenta intre birocratie si reguli?
 5 Scris de Iulian Gramatki, la 13-03-2009 18:05
Cata birocratie...
 4 Scris de Octavian Sireteanu, la 13-03-2009 17:15
Bine, accept si partea pe care n-am inteles-o.
 3 Scris de Marcel Spataru, la 13-03-2009 16:40
Octavian, textul trebuie subsemnat integral.  
Care parte nu este clara?
 2 Scris de Octavian Sireteanu, la 13-03-2009 16:22
Eu accept. Cel putin partea pe care am inteles-o. :)
 1 Scris de Marcel Spataru, la 13-03-2009 15:26
Rog toti membrii Consiliului Strategic: 
1. Sa subsemneze aceste clarificari si completari in cazul in care sunt de acord cu textul de mai sus. 
2. Sa subsemneze si sa intareasca in calitate de norma procedurile detaliate in Ghidul de Depunere a Contestatiilor.

Powered by AkoComment Tweaked Special Edition v.1.4.4

 
< Precedent
Advertisement

On-line

Avem 4 vizitatori online

Meniu Campionat