Acasa CUC Elitar Brain Ring Tabara In English Devino membru Oferta
Acasa arrow General arrow Cum se fac 80 CUCi intr-o zi
Cum se fac 80 CUCi intr-o zi
Evaluare Utilizator: / 0
SlabExcelent 

Deschiderea Cupei Socrate a adus si prima mare surpriza in piata de valori mobiliare a Comunitatii. Pentru prima data un jucator a inregistrat un sold de mai mult de 100 CUCi in Banca CUC. Si aceasta desi cu o zi inainte Octavian avea doar 20 CUCi in cont. Cum a reusit el sa faca acest lucru?

Iata explicatia. Schimbul de valori mobiliare in CUC ofera posibilitatea de a cumpara actiunile echipelor CUC la un pret egal cu ratingul acestora la momentul procurarii. Astfel, Octavian a procurat 60 de actiuni ale echipei Zeii CUCului cu doar 5.4 CUCi, pentru ca la acel moment actiunile echipei Zeii CUCului costau doar 0.09 CUCi bucata.

In urma jocului de duminica, desi au pierdut, Zeii CUCului au reusit sa raspunda corect la 16 intrebari din 45, ceea ce le-a permis sa-si creasca ratingul pana la 1.3. Desi Zeii CUCului nu au urcat decat 8 trepte in rating in acest mod, pentru actiunile echipei aceasta crestere a insemnat o scumpire cu mai mult de 1290%! Acest fapt i-a adus lui Octavian 80 CUCi in plus doar intr-o zi.                       

De ce s-a intamplat acest lucru si cand se poate repeta? Zeii CUCului erau o echipa slab cotata inainte de aceasta competitie, de aceea orice evolutie buna le putea ridica considerabil valoarea actiunilor. Pe de alta parte, in cazul in care Zeii CUCului inregistrau un rating negativ, jucatorul care avea actiunile lor pierdea toti banii, pentru ca Zeii CUCului erau prea aproape de valoarea zero a ratingului lor. 

In conditiile jocului de duminica, luand in consideratie mai multi factori (felul in care au raspuns la intrebari celelalte echipe, valoarea echipelor oponente), pentru a inregistra un rezultat negativ Zeii CUCului trebuia sa raspunda la doar 11 sau mai putine intrebari. In caz de 12 puncte, ratingul lor nu suferea mari modificari, iar in caz de mai multe raspunsuri ratingul crestea si mai mult. Sa zicem daca Zeii CUCului ar fi raspuns la 30 de intrebari (ca Acord si Mix), ratingul lor ar fi crescut cu tocmai 6208%, iar Octavian ar fi avut nu 100, ci 375 CUCi in Banca (castigati din acei 5.4 CUCi investiti, nu uitati). 

De altfel, chiar si cu evolutia pe care au avut-o Zeii CUCului, daca Octavian isi investea toti banii pe care ii avea in actiunile acestei echipe, adica 20 CUCi, nu doar 5.4 CUCi, acum ar fi avut nu 100, ci 250 CUCi. 

In aceste conditii va indemn pe toti sa incercati sa preziceti evolutia echipelor, sa procurati actiuni si sa castigati CUCi, care va vor permite sa jucati la Sedinta Elitara din aceasta primavara! 

Numai utilizatorii inregistrati pot comenta.
Te rog sa intri in sectiunea privata.


Vizualizari: 9526

  Comentarii (26)
 26 Scris de Alexandru Cojocaru, la 31-01-2008 14:41
Uuuuuuuuuuurrrrrrrrrrraaaaaaaa!!!!!! 
Ii suntem simpatici lui Fala!!! :zzz :grin
 25 Scris de Marcel Spataru, la 31-01-2008 00:02
Referitor la calculele semi-manuale. 
Eu de fapt nu calculez nimic. 
Totul se face in baza de date, de aceea calculele sunt toate automatizate. 
E altceva ca introducerea rezultatelor jocurilor si a tranzactiilor pe piata in baza de date se face manual.  
Si transferul de date din baza pe site e de asemenea manual, pentru ca baza de date pentru calculul ratingului, palmaresului, bancii si a altor chestii este off-line.
 24 Scris de Fala Alexandru, la 30-01-2008 23:34
Prin mesajele anterioare in nici un fel nu am vrut sa atentez la valoarea si potentiaulul echipei Zeii CUCului.  
Asa ca, CER SCUZE echipei Zeii CUCului, pentru prezumtia pierderii pe care am facut-o.  
Toate discutiile anterioare vehiculau in jurul echipei voastre, iar operatiunea de hedging e una de protectie contra unor evolutii nu prea bune, de aceea am recurs l-a un caz ipotetic, repet O Simpla Ipoteza, care de loc nu reflecta atitudinea si parerea mea despre echipa. 
Daca, sincer, Zeiilor i-mi sunteti simpatici. In opinia mea aveti un potential mare. Promovarea in ligi si evolutia din Cupa Socrate vin sa confirme, afirmatia anterioara. Sunteti de perspectiva.
 23 Scris de Octavian Sireteanu, la 30-01-2008 22:37
Inca ceva, eu n-am "asteaptat o evolutie rea a echipei Zeii CUCului." - ca altfel nu investeam :)
 22 Scris de Octavian Sireteanu, la 30-01-2008 22:33
Actiunile pot fi cumparate si vandute in orice moment. Din pacate, calculele ce tin de cresterea sau scaderea valorii acestora sun facute de Marcel semi-manual. Poate vom reusi sa implementam intr-un final aceasta procedura in site. Daca aveti idei referitor la aceasta operatiune - sunt binevenite.
 21 Scris de Ion Verdes, la 30-01-2008 20:37
+1, dati macar cate 5 cuci la toti membrii echipei  
drepturile de imagine de apartin :)
 20 Scris de Alexandru Cojocaru, la 30-01-2008 19:47
Admir discutiile voastre despre "hedging" si alte notiuni sau "teorii" economice pe care le dezbateti dar ma indispun frazele ca "El asteapta o evolutie rea a echipei Zeii CUCului." sau "Zeii CUCului pierd"...etc. (chiar daca acestea sunt aduse doar la nivel de exmplu). Apropo...dupa mesajul lui Alexandru Fala ma intereseaza si pe mine o intrebare: Daca avem cuci investiti in actiunile vre-unei echipe, ni-i putem extrage inapoi in orice moment dorim sau doar la finele sezonului? Poate ca informatia exista pe site dar personal n-am vazut-o. (Nu exclud ca mi-a scapat din vedere).
 19 Scris de Fala Alexandru, la 30-01-2008 14:26
...Referitor la hedging. 
Printr-un caz ipotetic am sa incerc sa explic ce inseamna hedging 
Iata cazul:  
Octavian detine actiunile echipei Zeii CUCului, 
El poate instraina actiunile, 
El asteapta o evolutie rea a echipei Zeii CUCului.Pentru a evita o pierdere el se intelege cu Marcel sa-i transfere actiunile Zeiilor Cucului. Marcel pria actiunile. Zeii CUCului pierd, Octavian nu este cu nimic in pierdere, dar Marcel este in pierdere.  
Acest caz, poate fi considerat ca fiind o operatiune simplificata de hedging.  
De obicei hedgingul se realizeaza prin operarea pe de o parte, pe piata spot (piata tranzactiilor curente)unde este deschisa o anumita pozitie si pe de alta parte pe piata la termen (piata tranzactiilor viitoare, pe aceasta piata contractele referitor la tranzactii se incheie in prezent, iar tranzactiile propriu-zise se efectuiaza intr-un moment viitor, stabilit in contract)unde se deschide o pozitie opusa.
 18 Scris de Fala Alexandru, la 30-01-2008 09:57
Salutare! 
Am sa ma dau si eu cu parerea referitor la hedging.  
Ceea ce a facut Octavian poate fi considerat o diversificare a riscurilor, prin procurarea actiunilor citorva echipe,nu stiu actiunile catror echipe le detine Octavian, adica el si-a deversificat portofoliul de actiuni in felul acesta.  
In cazul unei diversificarii, protectia contra riscului se asigura prin aceea ca nu toate componentele portofoliului au acelasi comportament, unele active pot creste in pret, altele pot scadea, in felul acesta rezultatul agregat nu e atit de sensibil la evolutia negativa a unor componente, astfel se minimizeaza pierderile.  
Octavian asta si a facut adica el a prezumat ca cele echipele actiunile carora el le detine vor avea un comportament diferit, in felul acesta rezultatul sumat va fi mai putin influientat de evolutia rea a unor echipe. 
Hedgingul la fel e o modalitate de minimizare contra riscurilor.Esenta hedgingului consta in compensarea pozitiilor detinute prin achizitionarea altor pozitii opuse si care contrabalanseaza riscul pozitiei initiale. 
Despre hedging putin mai tirziu
 17 Scris de Alexandru Cojocaru, la 29-01-2008 17:09
Marcel, stim despre asta... desi e bine ca ai mentionat Cupa Liceelor pentru ca credeam ca in Cupa Liceelor vor participa cite o echipa de la fiecare liceu (bunaoara cum in Spiru Haret sunt paremi-se 3 sau 4 echipe...credeam ca vom fi nevoiti sa facem doar una, din reprezentantii fiecareia). Dar inteleg ca nu e chiar asa (personal nu stiu istoria Cupei Liceelor). Oricum fiecare lucru la timpul sau...
 16 Scris de Marcel Spataru, la 29-01-2008 16:52
Pentru echipa Zeii CUCului:  
Una dintre echipele Zeii CUCului si Zahar Tos va juca in Ligi in noul sezon, si aceasta va fi echipa cu ratingul mai mare inainte de Campionat. 
Pana la inceputul Campionatului va mai avea loc Cupa Liceelor, la care ambele echipe isi vor putea imbunatati ratingul.
 15 Scris de Magister Ludi, la 29-01-2008 16:48
Pai rezulatele la "Intrebarea zilei" sunt actualizate pana astazi.  
Si in Banca CUC sunt actualizate pana la intrebarea 43. 
Dar nu e necesar sa astepti intrebarea zilei pentru a obtine noi cuci. 
CUCii se pot obtine si in felul urmator: 
- depune cash in banca, daca aveti CUCi in numerar 
- scrie recenzii la filme/cartsi in sectiunea Artcom (Comunitate) 
- aduce carti in Biblioteca CUC
 14 Scris de Cojocaru Alexandru, la 29-01-2008 16:39
Ma simt asa de mindru ca echipa noastra serveste drept "nucleu" :grin la o intreaga tema de pe site. Si totodta mi-i asa ciuda ca nu m-am gindit la elementarul lucru de a cumpara actiuni ale propriei echipe ( cel putin eu... eram increzut ca ratingul nostru va creste dupa participarea din optimi, indiferent ca jucam impotriva "Acord" ). Intrebarea este : " Acest "eveniment" e totalmente meritul lui Octavian sau si al echipei? " :roll ... Oricum ne bucuram ca cel putin am obtinut putina publicitate pentru "Zeii CUCului" , dar in continuare speram ca numele echipei, anterior "slab cotate" (dupa cum a fost formulat) va mai fi propagat si datorita meritelor propriuzise din sezonul urmator. 8)  
PS: N-am facut nici o aluzie...dar vrem IN LIGA!!! :zzz
 13 Propunere
Scris de Sandu COICA, la 29-01-2008 16:17
Daca este posibil, as ruga de actualizat mai repede tabelul cu rezultatele de la intrebarea zilei? Pentru ca dupa calculele mele, tre sa am vreo 3 cuci (adica 3 intrebari raspunse corect), cu care as putea tranzactiona. 
 
Daca am cuci cash, pot sa tranzactionez (printr-un simplu mail lui Magister Ludi)? Sau intii tre sa ii depun in banca, dupa care pot cumpara actiuni cu ei?
 12 Scris de Marcel Spataru, la 29-01-2008 15:54
teoretic, baza de date poate realiza si calcula pozitii scurte. 
practic insa e prea devreme pentru a implimenta asa ceva.
 11 Scris de Octavian Sireteanu, la 29-01-2008 15:45
Apropo, noi pozitii scurte realizam? Daca da, exista limite?
 10 Scris de Marcel Spataru, la 29-01-2008 15:43
oricum tranzactiile de dinainte de optimile Cupei Socrate se faceau la pretul de atunci, iar cele de dupa, la pretul (ratingul) recalculat. 
 
apropo, Natan, daca eu inteleg corect, riscul de a pierde banii cu Zeii CUCului era compensat de procurarea de actiuni de-a lui Kolaphos, care aveau mult mai multe sanse de a acumula un rating pozitiv, cu o crestere de 50% (Kolaphos a inregistrat de fapt +72%), ceea ce ar fi fost suficient pentru a asigura compensarea pierderii in cazul in care Zeii CUCului ar fi facut rezultat negativ. Asta e intr-un fel hedging, o investitie facuta pentru a minimaliza riscul altei investitii. 
Desi nu tipic, pentru ca Octav nu avea ce vinde ca sa-si asigure un hedging adevarat.
 9 Scris de Octavian Sireteanu, la 29-01-2008 15:35
Natan, cred ca asta va fi prima tema cand vor reusi totusi sa dam startul clubului de economisti. Prietenii stiu de ce :) Eu chiar stiu cine o sa conduca aceasta prima sedinta. 
Eugen, ratingul se actualizeaza dupa fiecare etapa si fiecare poate sa cumpere si sa vanda actiuni oricand doreste (chiar daca se intarzie putin cu calculele - se ia in consideratie momentul tranzactiei). Normal ca etapele de duminica viitoare (semifinala si finala) nu vor putea fi divizate in 2 pentru tranzactiile pentru actiuni. Asa ca doritorilor le raman 2 zile de tranzactii pentru Cupa Socrate (samb si dum). 
Gata.
 8 Scris de Eugeniu Zolotco, la 29-01-2008 15:08
Tranzactiile pe piata trebuie sa fie transparente si efectuate dupa reguli...  
Putea sa anunte cineva ca rating-ul va fi actualizat asa de repede, imediat dupa optimi?  
Eu credeam ca aceasta va avea loc dupa finala Cupei Socrate si asteptam sa vad evolutia pietei... :?
 7 Scris de Natan Garstea, la 29-01-2008 14:19
Nu-i hedging nici una, nu va certati. Pozitie lunga fara levier in ambele cazuri. Lui Octavian i-a mers (adica, in limbaj profesionist se zice \"aptitudini analitice deosebite care au fost aplicate reusit). Felicitari.
 6 Scris de Marcel Spatari, la 29-01-2008 13:59
aaaa... nu bine dara.
 5 Scris de Octavian Sireteanu, la 29-01-2008 13:58
Nu, asta tot era hedging.
 4 Scris de Marcel Spataru, la 29-01-2008 11:50
nu, hedging era faptul ca pe langa cele 60 de actiuni ai cumparat patru actiuni ale echipei Kolaphos.
 3 Scris de Veronica Vragaleva, la 29-01-2008 11:37
Cred ca un raspuns mai bun ai primi de la Natan- el e specialist pe asa notiuni atit de complicate pentru mine...Sau Fala..el parca tot se descurca... 8)
 2 Scris de Octavian Sireteanu, la 29-01-2008 11:32
Cum se numeste asta? Hedging?
 1 Scris de Veronica Vragaleva, la 29-01-2008 11:22
Eh!Si de data asta nu mi-a trecut prin cap sa pariez si eu... 
what a pitty!!! 
oricum, cineva tre sa-mi dea o explicatie despre echipa a carei actiuni a cumparat... :(

Powered by AkoComment Tweaked Special Edition v.1.4.4

 
< Precedent   Urmator >

On-line

Avem 41 vizitatori online

Meniu Campionat