Acasa CUC Elitar Brain Ring Tabara In English Devino membru Oferta
Acasa
Discutii despre intrebarea zilei
Evaluare Utilizator: / 2
SlabExcelent 
Index Articole
Discutii despre intrebarea zilei
Pagina 2
Pagina 3

Aici puteti discuta intrebarea zilei

Numai utilizatorii inregistrati pot comenta.
Te rog sa intri in sectiunea privata.


Vizualizari: 7331

  Comentarii (211)
 211 Scris de Ion Dodi, la 27-05-2009 20:27
Magister, la 21:45 e fotbal, asteptam intrebarile:)
 210 Scris de Magister Ludi, la 26-05-2009 14:13
Iata cum se vor publica ultimile 10 intrebari din concursul "Intrebarea Zilei": 
 
Miercuri, 27 mai: 
- la ora 17:00 vor aparea 3 intrebari, cu termen de gandire pana la ora 20:00 
- la ora 20:00 vor aparea 2 intrebari, cu termen de gandire pana la ora 21:00 
 
Joi, 28 mai: 
- la ora 17:00 vor aparea 3 intrebari, cu termen de gandire pana la ora 20:00 
- la ora 20:00 vor aparea 2 intrebari, cu termen de gandire pana la ora 21:00 
 
Ultimile 10 intrebari pot schimba foarte multe in tabelul general. 
 
De altfel, as dori sa adresez o rugaminte participantilor la concurs - pentru ultimile 10 intrebari va rog sa va rupeti din peloton si sa incercati sa gasiti raspunsurile la intrebari in mod individual
 
Succese!
 209 Scris de Magister Ludi, la 24-05-2009 18:21
ATENTIE! Textul intrebarii 22 a suferit o modificare esentiala! Din aceasta cauza, raspunsurile la aceasta intrebare se primesc pana maine la ora 12.00 (cei care au raspuns deja pot sa o mai faca o data)
 208 Scris de Magister Ludi, la 23-05-2009 16:59
ATENTIE! Maine in jurul orei 16:00 se vor publica urmatoarele 4 intrebari din concursul "Intrebarea Zilei". Veti avea termen de a raspunde pana la 22:00. Intrebarile 25-26 vor aparea luni dimineata in jurul orei 10:00 si raspunsurile se vor primi pana la 16:00. 
 
Vom anunta suplimentar felul in care se vor publica ultimile 10 intrebari (trebuie sa tinem cont si de filmarile Erudit Cafe).
 207 "Intrebarea zilei" in weekend?
Scris de Vadim Oglinda, la 22-05-2009 14:29
Simbata si duminica vor fi noi intrebari pentru "Intrebarea Zilei"?
 206 ;)))
Scris de alex lebedev, la 20-05-2009 01:21
da eu am vrut s ama leg de flori si fizika;)))
 205 Scris de Octavian Sireteanu, la 19-05-2009 22:50
Eu asta am raspuns :) crede! :p
 204 Scris de Arina Levinschi, la 19-05-2009 20:02
Da mie mi-a placut intrebarea.... nu cred ca cineva chiar s-a agatzat serios de "a cunoashte" vs "a tzine minte" :zzz
 203 Scris de Magister Ludi, la 19-05-2009 10:28
Absolut de acord.  
Totusi, una e sa inlocuiesti cuvinte cu sensuri total diferite ("elemente chimice" cu "particule subatomice") si alta e sa interpretezi afirmatii gnoseologice ("a cunoaste" e acelasi lucru cu "a tine minte" sau nu?).
 202 Scris de Octavian Sireteanu, la 19-05-2009 10:21
Cam riscant procedeul acesta de interpretare, mai ales cand se intreaba care cuvinte au fost inlocuite :)
 201 Scris de Magister Ludi, la 19-05-2009 10:07
Da, mi-am permis o interpretare a textului. Si asta e in regula in procesul de scriere a intrebarilor, mai ales cand jucatorii au la dispozitie 12 ore si Internetul. 
 
Eu inteleg prin faptul ca el nu le retinuse insemna ca el nu le cunostea. Am mai dat acest exemplu - la intrebarea "cunosti toate capitalele lumii?" poti raspunde "da" doar daca stii cum se numesc ele, nu daca stii ca ele exista.
 200 Scris de Octavian Sireteanu, la 19-05-2009 09:50
Hmm .. da acolo scrie "If I could remember the names of all these particles, I'd be a botanist", unde remember=a retine, nu a cunoaste ...
 199 Scris de Magister Ludi, la 11-05-2009 13:17
Va reamintesc sau va comunic (celor care participa pentru prima data la "Intrebarea Zilei"), ca in raspunsul trimis trebuie sa se indice numarul intrebarii
 
De aceea va rog sa oformati raspunsurile in felul urmator: 
Raspuns N[numarul intrebarii]: [raspunsul vostru]
 198 Uraaa
Scris de Victor Dragutan, la 17-12-2008 13:42
El Capitan Dodi e cel mai destept :P
 197 Scris de Magister Ludi, la 16-12-2008 16:19
ATENTIE!!!! In textul intrebarii 29 a fost adaugat un element: "si schimb-o pe a 25-a cu a 22-a"
 196 Scris de Magister Ludi, la 16-12-2008 15:01
ATENTIE!!!! 
A fost reformulat textul intrebarii 27. Nu se mai intreaba 2 nume, ci un singur nume!  
De asemenea, va rog sa remarcati ca astazi vor fi nu 2, ci 4 intrebari, ultimile din concursul Intrebarea Zilei SE XXI.  
Maine vom afla componenta echipei www.cuc.md pentru Sedinta Elitara!
 195 Scris de Veronica Vragaleva, la 15-12-2008 13:57
Magister Ludi: este un gest acceptabil intre prieteni.
 194 Scris de Magister Ludi, la 15-12-2008 13:39
Imi cer scuze,  
dar nu pot asigura intotdeauna intrebari perfecte. 
Nu am zis nicaieri ca intrebarea in cauza a fost cea mai buna. Dar nici nu cred ca e intr-atat de proasta pe cat lasati voi sa se inteleaga. 
 
Pe de alta parte, o "intrebare a zilei" este un pic diferita de ceea ce jucati in mod obisnuiti in CUC, pentru ca jucatorii au la dispozitie mult mai mult timp si resurse (motoare de cautare, etc.).  
De aceea ele sunt uneori bazate pe interpretare (de exemplu, cele cu "trei, doamne, si toti trei", cu alfabetul morse), in care trebuie sa gasesti cheia pentru a raspunde corect. 
 
Asa ca posibilitatea "interpretarii" incorecte este destul de inalta. 
Ceea ce s-a intamplat in cazul vostru. 
 
Veronica, sa arati limba e un gest urat.
 193 Scris de Veronica Vragaleva, la 15-12-2008 12:58
2 Vitali: Nu stiu cum altii :p , dar eu jucam intrebarea zilei pentru placere. Imi place sa joc intrebari bune. Si imi displace sa joc intrebari rele sau straniu formulate care permit posibilitati de interpretare. Punctum.
 192 Scris de Veronica Vragaleva, la 15-12-2008 12:52
Bravo Oleg. 
Mult succes in perseverarile viitoare.
 191 Scris de Guvir oleg, la 15-12-2008 11:51
mai torn si eu un pic de gaz in foc :) Octavian, Veronica, in intrebare este clar scris "ajungem" inseaman ca este vorba despre timpul prezent dar: 
citat "The name derives from Ruthenia, the Latin word for Rus', a historical area which includes present-day western Russia, Ukraine, Belarus, and parts of Slovakia and Poland. Karl Klaus named the element in honour of his birthland, as he was born in Tartu, Estonia, which was at the time a part of the Russian Empire." E evident ca Ruthenia la momentul de fata nu descrie Russia in parte :), deci logic nu putem sa ajungem in Russia prin ruthenium. Oricum pentru mine a fost un punct de reper pentru a scoate din lsita variantelor posibile Russia, iata cu Indium nu m-am adincit sa vad ce inseamna indigo :).
 190 de la Tolea Rantz
Scris de Andrei Lutenco, la 15-12-2008 12:03
Nu-s deloc de acord cu obiectiile aduse la intrebarea 22. Si in primul rand pentru ca singur am avut varianta Rusia (ruteniu) si pentru ca mi-a trebuit ceva timp sa-mi dau seama de raspunsul corect. Pentru mine este absolut evidenta semnificatia cuvintelor "in cel putin 3 miscari cu calu" fiindca e posibil sa ajungi si prin mai multe miscari. respectiv a spune ca - se ajunge in 3 miscari este o afirmatie doar partial corecta fiind posibile si mai multe miscari. Toate exercitiile de logica precum ca 'cel putin' inseamna ca se poate si mai mult, dupa analogia matematica x>=3, nu sunt aplicabile, fiindca din afirmatie reiese clar ca exista cel putin o posibilitate de a ajunge in 3 miscari.  
Plus la asta, cred ca ar fi mult mai laudabil sa depunem energia, inclusiv negativa, pentru a rezolva probleme decat in a le crea. Or, cel putin eu nu am nevoie sa fiu instiintat de fiecare data cand cineva boicoteaza ceva. Si, din partea mea, Magister Ludi isi face foarte bine treaba.  
da, si legatura dintre indiu-indigo si india, care mi-a creat si mie dificultati la inceput, a fost demonstrata, respectiv nu vad o problema in asta. 
multe succese tuturor.
 189 Scris de Veronica Vragaleva, la 15-12-2008 08:09
Boicot si din partea Veronicai!!! 
Mult succes celor, ce au sanse sa se califice. 
I'm qut. 
Nu-mi ajung cuvinte in romana sa comentez. 
Mai bine las loc de pauze. 
... ... ...
 188 Scris de Vitalie Surugiu, la 14-12-2008 12:04
Nu shtiu cum altii, da eu joc intrebarile zilei doar pentru a-mi face nishte CUC-i 8) shi nu irosesc ore intregi pentru a cauta raspunsul la intrebare (max 5 min)
 187 Scris de Magister Ludi, la 14-12-2008 00:56
Octavian Sireteanu: Daca Magister insista numaidecat ca "nu s-a inteles sensul acelor cel putin 3 drumuri", atunci se gasesc cu usurinta alte modele ale tabelului, in care regula se respecta. 
 
Repet inca o data, daca consideri raspunsul tau corect, as vrea sa vad tabelul periodic care demonstreaza acest lucru. 
 
Orice autor de intrebari formuleaza nu doar o intrebare, ci si raspunsul la aceasta. Altfel spus, el asteapta un anumit raspuns. Este principiul jocului. 
Uneori insa pot aparea raspunsuri care nu sunt asteptate de autor. Acestea se numesc raspunsuri duale. Daca ele corespund textului intrebarii nu mai putin decat raspunsul autorului - ele se accepta. 
Asa s-a intamplat in cazul raspunsului "Polonia". 
 
Cat despre participarea ta, chiar nu te pune nimeni. 
 
PS. Exercitiu de logica.  
Care fraza este corecta: 
"Din Chisinau la Stefan Voda cu masina se poate ajunge in cel putin 1 minut" 
"Din Chisinau la Stefan Voda cu masina se poate ajunge in cel putin 1 ora jumatate" 
Succese.
 186 Scris de Octavian Sireteanu, la 14-12-2008 00:37
Stiu eu mai bine ce sa fac. Sa nu mai particip la acest concurs. Stiu ca o sa se inceapa .. bla, bla, nimeni nu te pune, bla, bla, fa ce vrei. 
 
Sa se joace altii, care dau raspunsul "care este asteptat".
 185 Scris de Magister Ludi, la 13-12-2008 22:21
Octav,  
Chiar ma asteptam sa apara un comentariu din partea ta la intrebarea 22. 
Dar in loc sa scrii "rusinica", mai bine pur si simplu gaseai un tabel periodic in care din "galiu" se ajunge in trei mutari la "ruteniu". Si atunci as fi acceptat si raspunsul tau. Pur si simplu sa afirmi ca asa un tabel exista nu este argument. 
 
"Cel putin din trei miscari" inseamna ca "din trei miscari si mai mult", pentru ca atat in poloniu, cat si in indiu se poate ajunge din trei miscari, din sase miscari, din noua miscari etc. Adica din trei miscari si mai mult. Daca as fi scris "facand maximum 3 drumuri", inseamna ca se poate face 1, 2 sau 3 drumuri, ceea ce nu e adevarat. 
 
Denumirea elementului Indiu vine de la indigo, care la randul sau vine de la India. Ce nu este clar? 
Cele patru elemente au in ele ca radacini denumirile a patru tari. 
 
In realitate sau pe tabel? Pe tabel, bineinteles. Cel putin asta am avut in vedere. Pentru ca in intrebare nu se au in vedere tarile ca atare, ci reprezentarile lor pe tabelul periodic. 
Dar pot intelege si o interpretare necontradictorie din punct de vedere logic in care sa se aiba in vedere o tara apropiata geografic de Franta in care se poate ajunge din cel putin 3 miscari. Or, o asemenea tara, in afara de Polonia, nu exista. 
 
Si inca ceva:  
Magister Ludi nu are teme pentru acasa.  
Teme pentru acasa au cei care raspund la intrebari.
 184 Scris de Octavian Sireteanu, la 13-12-2008 19:22
Vad ca de data aceasta, Magister Ludi nu si-a facut treaba deloc. 
 
Comentez doar intrebarea 22: 
 
Pornim din Polonia. Facem patru drumuri clare _i ajungem în Germania. Din Germania mai facem trei drumuri clare _i ajungem în Franca. Dar care e cea mai apropiat de Franca car, în afar de Germania, în care de asemenea (pornind din Franca) se poate ajunge fcând cel pucin 3 drumuri cu calul? 
 
Raspuns: India 
 
Criteriu: Se va accepta si Polonia 
 
Comentariu: Drumurile presupun deplasarea pe casutele tabelului periodic al elementelor sub forma miscarii calului pe tabla de sah. Destinatiile sunt casutele ocupate de elementele chimice ale caror denumiri provin de la numele tarilor respective:  
* Poloniu - numit in cinstea Poloniei de catre Marie Curie;  
* Germaniu - de la latinescul Germania patria lui Clemens Winkler, care a descoperit elementul; 
* Galiu - de la latinescul Galia, element obtinut de Lecoq de Boisbaudran si numit in cinstea Frantei; 
* Indiu - de la denumirea latina a culorii indigo, indicum, care se traduce ca "Indian", sau "substanta indiana". 
Intrucat provenienta denumirii elementului "indiu" de la "India" nu este directa, se va accepta in calitate de raspuns si "Polonia", pentru ca "poloniul" este cel mai apropiat element numit expres in cinstea unei tari in care se poate ajunge prin cel putin trei miscari de cal din "galiu". 
Raspunsul "Rusia" nu este acceptat pentru ca in casuta elementului "ruteniu" nu se poate ajunge prin cel putin trei miscari de cal, ci prin cel putin patru miscari. 
Raspunsul "Argentina" nu este acceptat pentru ca in casuta elementului "argint" se poate ajunge prin cel putin o miscare si, in plus, legatura dintre "Argentina" si "argint" este inversa decat in celelalte patru cazuri. 
 
Surse: 
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_chemical_element_name_etymologies  
http://news.metalloprokat.com.ua/?p=37 http://www.krugosvet.ru/articles/124/1012457/print.htm  
http://worlds.ru/asia/india/history44.shtml  
http://www.vanderkrogt.net/elements/elem/in.html (To this new element was given the name Indium because of the bright indigo blue spectral stripe. The pigment indigo, earlier indico, comes from Latin indicum, the Indian substance or dye).  
 
nullComentariul meu: 
1. Dar care e cea mai apropiat de Franca car, în afar de Germania, în care de asemenea (pornind din Franca) se poate ajunge fcând cel pucin 3 drumuri cu calul? 
Eu din cate stiu, cel putin 3 inseamna >= 3. Daca Magister vroia sa ne puna conditia sa facem pana la 3 mutari, ar fi trebuit sa scrie "facand maximum 3 drumuri", nu "cel putin 3 drumuri". 
2. Denumirea elementului Indiu provine de la culoarea Indigo (cum scrie si in comentariu). Idee n-am de ce Magister a validat raspunsul India. 
3. "Dar care e cea mai apropiat de Franca car" - ce inseamna cea mai apropiata? Geografic sau pe tabel? India e mai apropiata de Franta decat Rusia? 
4. Cautant raspunsul la aceasta intrebare, am gasit cel putin 4 versiuni ale tabelului periodic. Daca Magister insista numaidecat ca "nu s-a inteles sensul acelor cel putin 3 drumuri", atunci se gasesc cu usurinta alte modele ale tabelului, in care regula se respecta. 
 
P.S. Alta data, Mageister sa-si faca tema pentru acasa. Rusinica!
 183 Scris de Magister Ludi, la 12-12-2008 15:37
Am facut o precizare: Ultimul drum despre care e vorba in intrebarea 22 porneste din Franta
 182 Scris de Magister Ludi, la 11-12-2008 12:57
ATENTIE!!!! In textul intrebarii 19 a intervenit o midicare - in loc de "II - 1 X si 11 Y" acum este II "11 X si 1 Y"
 181 Scris de Alina Cazachevici, la 10-12-2008 15:01
Sunt Veronica.... A da!!!! Am facut o confuzie: mesajul anterior a fost adresat lui Magister Ludi 8)
 180 Scris de Marcel Spataru, la 10-12-2008 14:56
Da eu ce am cu discutia dintre tine si Magister Ludi?
 179 Scris de Veronica Vragaleva, la 10-12-2008 14:52
Saraca litera!! A murit... :sigh  
;)
 178 Scris de Veronica Vragaleva, la 10-12-2008 14:51
Marcel, totu-i bine, nu te alarma. 
Am inteles ca la noi se poate face filosofie din oriCE, sau oriCINE :) 
Oricum, mersi pentru ca mi-ai zis CINE elaboreaza Codul si ca in Cod este prevazuta aceasta situatie. 
Era o chestie pe care mai mult am intuit-o, decit am vazut-o afisata undeva.
 177 Scris de Magister Ludi, la 10-12-2008 14:38
Litera s a fost inmormantata, deci a murit. 
Daca a murit, inseamna ca a fost vie. 
Daca a fost vie, inseamna ca poate raspunde la intrebarea cine. 
Este un caz clar de personificare, permisa de normele lingvistice ale limbii romane in calitate de figura de stil. 
 
Intrebarile de CUC seamana, de exemplu, cu ghicitorile. 
Ma intreb de ce pe nimeni nu deranjeaza asemenea formulari ca: 
Cine are o singura ureche 
Dar nici cu aceea nu aude? 
(acul) 
Cine bate si nu e batut? 
(ceasornicul) 
Cine zi si noapte tutun fumeaza 
Si nu se mai satura? 
(cosul) 
Cine are dinti multi 
Si nu poate musca? 
(pieptenele)
 
Toate sunt preluate de aici.  
 
Cat despre Cod, el nu mai este eventual, ci real, si il elaboreaza Consiliul Strategic ca institutie (in orice caz intregul Consiliu are textul, poate interveni cu modificari si in ultima instanta il va aproba). 
In el, in speta, sunt mentionate urmatoarele: 
"[Este permisa] utilizarea in textul intrebrii a unor metafore, hiperbole sau litote, a unor modificari metonimice ale sensurilor, a expresiilor indirecte (sensul carora se poate interpreta destul de exact), a oximoroanelor, a sinecdocelor, a porsonificarilor si a altor figuri de stil ale limbii naturale (totusi o incalcare grava a normelor gramaticale, de exemplu, un raspuns evident neinsufletit la intrebarea „cine?” poate servi drept baza pentru anularea intrebarii)" 
 
Asa cum se vede din textul de mai sus, cazurile grave de incalcare a diferentei dintre "cine" si "ce" trebuie sa fie intr-adevar penalizate. In cazul intrebarii zilei insa personificarea reiese din textul intrebarii si este permisa. Intregul subiect al intrebarii se bazeaza de fapt pe o personificare, de aceea nu este nimic incorect in utilizarea intrebarii "cine?" in loc de "ce"? 
In plus, in varianta publicata pe site, s-a sugerat aceasta personficare prin faptul ca cuvantul "cine" a fost scris cu italice. 
Si, ca o nota de final, din cele 33 de raspunsuri primite la intrebarea respectiva, doar 1 mentiona un obiect insufletit, ceea ce arata clar ca majoritatea au inteles ca este vorba de o personificare.
 176 Scris de Veronica Vragaleva, la 10-12-2008 13:21
Pe mine m-a derutat un pic clasicul CINE cind, de fapt, litera S este CE. Dar am scris raspunsul facind abstractie de asta. 
Totusi, cred ca in eventualul cod pe care il elaboreaza ...nu mai stiu cine acolo, paremi-se, Consiliul Strategic, sa va referiti si la acest aspect, ca dupa mine e unul destul de derutant citeodata
 175 Scris de Arina Levinschi, la 10-12-2008 13:06
Mda... deam al doilea caz cynd gyndesc prea departe :((( Pai era evident ca era omisa litera "S" in cuvintele din intrebarea 16.... Ma deruteaza formularile lui Magister Ludi :((((
 174 Scris de Guvir oleg, la 09-12-2008 21:58
Marcel, sunt de acord :), dar asta-i problema omului, mergi pe calea gresita si incerci sa demonstrezi la altii ca anume ea este corecta ;).
 173 Scris de Marcel Spataru, la 09-12-2008 17:25
Oleg, cred ca nu utilizezi bine termenii. 
Intrebarea poate nu a fost formulata reusit, dar nu cred ca ea a fost formulata gresit. 
Presupunerile pe care le faci pornesc de la o premiza gersita, ca abcdefg = alfabet. De aici si toate celelalte probleme. 
In intrebare, repet, nu au fost substituite cuvinte, ci fragmente. 
Asta se poate intampla mai des, asa ca fiti atenti cum a formulat autorul fraza interogativa: "ce cuvant am substituit" sau "ce am substituit". 
In rest, eu sunt de acord ca nu e cea mai buna intrebare si putea fi, probabil, formulata un pic mai reusit.
 172 Scris de Guvir oleg, la 09-12-2008 16:45
2 Lilian, oricum se mai fac si erori :) la intocmirea intrebarilor ;)
2 Marcel, nimeni nu a spus ca trebuie sa coincida numaruld e caractere, dar daca abcdefg = alfabet (sa presupunem ca ar fi fost varianta corecta), atunci era logic de presupus ca si lhceior sa coincida dupa numar cu primul cuvint substituit :). Si totusi ramin la parerea ca intrebarea nu a fost formulata 100% corect :) au fost substituite 3 cuvinte dar se face aluzii la doar 2 :).
 171 Scris de Marcel Spataru, la 09-12-2008 14:45
Dar de ce ar trebui sa coincida numarul de litere? 
In intrebare nu este spus acest lucru si nicaieri nu este asa o regula.  
In intrebare nu se intreaba nici macar "ce cuvinte" au fost inlocuite, ci "ce a fost inlocuit", de aceea in locul la "lhceior" si "abcdefg" poate sta orice, macar si cifre... Sper ca intelegeti. 
Printre altele, cand inlocuiesti un cuvant cu X coincide numarul de litere?
 170 Scris de Lilian Bejan, la 09-12-2008 14:28
1. Din pacate nu am gasit surse ce ar indica nr diacritice in toate scrierile/alfabetele existente. :sigh Stiu ca in limba ceha sunt 15 semne si in livona - 18 
2. cuvant omis - livonilor 
p.s. mai caut, totusi :)  
p.p.s. Oleg, am vrut sa zic ca in raspunsul corect de asemenea nu coincide nr de semne. mintea mea, observand aceasta, a zis: probabil e altul criteriul de corectitudine ;)
 169 Scris de Guvir oleg, la 09-12-2008 10:24
2 Lilian 
Pai de aia ca nu coincide. Dar nimic nu coincide. Cu acelasi succes pot sa o cer si eu sa fie acceptat raspunsul meu de "grafeme" si "alfabet" cu toate ca e absurd. Si deci eu am argumentat de ce varianta ta nu corespunde 100% logicii intrebarii.
 168 Scris de Magister Ludi, la 09-12-2008 10:14
Lilian,  
Exista vreo sursa care indica ca in limba ceha este un record de diacritice in alfabet? 
Care cuvant a fost omis? 
Daca raspunsul la ambele intrebari satisface, "diacritice" si "alfabet" poate fi acceptat ca dual.
 167 Scris de Lilian Bejan, la 09-12-2008 00:28
pt Cuvir oleg: ai vrut sa zici ca "Litere" si "ordine alfabetica" coincid dupa nr de semne cu "lhceior" si "abcdefg"? :upset  
pt oleg si vitalie: quote din mesajul precedent - "facand abstractie de la ceea ce a vrut sa zica autorul" 
dar ca sa fie mai clar: nu intrebasem daca raspunsul corespunde logicii comentariului, ci a intrebarii
 166 Scris de Arina Levinschi, la 08-12-2008 22:44
Lol... intreab-o pe ea dak nu crezi :zzz
 165 Scris de Ion Dodi, la 08-12-2008 22:39
Nu
 164 Scris de Arina Levinschi, la 08-12-2008 22:35
Voi atzi observat k a fost de ajuns k olga (aka \"olika\") sa nu intre pe net in weekend, shi batz, 2 groburi :-S
 163 Scris de Ion Dodi, la 08-12-2008 17:45
eu renunt la titlu de capitan al echipei in favoare lui DRAGUTAN :grin
 162 bosnia
Scris de Andrei Panici, la 08-12-2008 16:49
klassnaia intrebarea cu ... bosnia :)
 161 Scris de Magister Ludi, la 08-12-2008 12:11
ATENTIE!!! La intrebarea 14 a fost facuta o modificare: cuvantul "anagrama" inlocuit cu "acronim"! A fost o greseala mecanica de formulare. 
Cei care au raspuns pana acum au dreptul sa o mai faca o data!
 160 Scris de Magister Ludi, la 08-12-2008 11:59
Pot sa va linistesc un pic...  
Astazi cel putin un raspuns corect a fost deja primit.
 159 Scris de Eugene Zinkovsky, la 08-12-2008 11:55
Jestoka, la intrebarile 11,12 , nimeni nu a raspuns corect :eek
 158 Scris de Eugene Zinkovsky, la 08-12-2008 11:55
Jestoka, la intrebarile 11,12 , nimeni nu a raspuns corect :eek
 157 Scris de Guvir oleg, la 07-12-2008 16:02
Lilian Bejan, Ideea e cu totul alta. Plus la asta varianta cu diacritice si alfabet nu e chiar corecta din punctuld e vedere urmator; 
abcdefg = 7 caractere = alfabet = 7 caractere 
lhceior = 7 caractere diacritice = 10 caractere.
 156 2 Lilian Bejan
Scris de Vitalie Surugiu, la 07-12-2008 12:51
citeste comentariul. Ideea e cu totul alta, decat ceea ce a inteles lumea :(
 155 Scris de Lilian Bejan, la 07-12-2008 12:30
de ce la intrebarea 10 nu poate fi acceptat raspunsul "diacritice, alfabet"? ;) 
facand abstractie de la ceea ce a vrut sa zica autorul :)
 154 Scris de Guvir oleg, la 06-12-2008 16:03
Oops am uitat de o "," care in principiu schimba sensul afirmatiei mele precedente :).
 153 Scris de Guvir oleg, la 06-12-2008 16:02
Nu e bine cind intrebarile sunt grele, dar asta cam se putea de formulat mai bine :) in rest totul e super, aica cu Morse am solutionat-o timp de vre-o 6 ore :) varianta cu liniutele de-pe t si punctele de pe i a fost ultima si cind am vazut ca se primeste CARNAVA am scris rapsunsu si m-am dus la culcare :). Mersi pentru intrebari frumoase ;).
 152 Scris de Magister Ludi, la 06-12-2008 15:39
Oleg, inteleg parerea ta. Intrebarea, intr-adevar, nu e buna pentru jocurile obisnuite de CUC. Insa aici e vorba de o intrebare la care poti cauta raspunsul mai multe ore, cu Internetul la dispozitie. 
De aceea trebuie sa privesti intrebarea din mai multe perspective. 
Nu veti fi scutiti de intrebari grele nici de acum inainte, din pacate.
 151 Scris de Guvir oleg, la 06-12-2008 15:34
Nu mi-a placut deloc intrebarea 10. E cam aiurea :). Foarte dificil de a prinde firul, plus la asta lipseste orice ideea ca ar fi mers vorba de limba romana. Referitor la constructia intrebarii ar fi fost mai logic de modificat "abcdefg" in "abc defg" atunci lumea si-ar fi dat seama ca merge vorba de ordine alfabetica si nu de alfabet, care ocazional toti contine 7 litere ca si combinatia "abcdefg".
 150 Scris de Magister Ludi, la 06-12-2008 15:32
Doar 6 persoane au gasit raspunsul la a intrebarea 9 
si doar 2 persoane - la intrebarea 10.  
Succese in continuare, la intrebarile 11 si 12!
 149 Scris de Magister Ludi, la 06-12-2008 14:59
Va fi - doua intrebari pentru sambata si duminica.  
Apar imediat.
 148 Scris de Octavian Sireteanu, la 06-12-2008 13:40
In week-end nu va fi intrebarea zilei?
 147 Scris de Magister Ludi, la 05-12-2008 13:45
ATENTIE!!!! La intrebarea 10 a fost facuta o modificare pentru inbunatatirea formularii. Sensul nu s-a schimbat radical. Persoanele care au raspuns pana acum la intrebarea 10 (desi este doar una) au dreptul sa o mai faca o data!
 146 bravo Arina idee buna
Scris de BosScanean Andrian, la 04-12-2008 20:27
asha ii mai simplu de gasit raspunsu ;) :grin
 145 Scris de Arina Levinschi, la 03-12-2008 20:12
eu cred ka era vorba de idee, shi nu de denumirea exacta cu indicarea anului emiterii, la urma urmei era imposibil sa nu gaseshti aceasta informatzie in primul link dat de google pentru "john the baptist+lily+coin" ;) 
 
asta asha... despre logica intrebarii...
 144 asha
Scris de Corneliu Cirimpei, la 03-12-2008 19:21
raspunsul corect nu poate fi "florin" fiindca au fost o sumedenie de florini care n-aveau aceste simboluri. Trebuie indicat shi despre ce florin este vorba. :) dar asta asha... puncte de exactitate
 143 Scris de Ileancik oduvancik, la 03-12-2008 16:19
:roll  
 
sorry, dar, factoru uman...
 142 Scris de Marcel Spataru, la 03-12-2008 12:27
Estoniana, estoniana: 
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Child_who_came_from_an_Egg
 141 intrebarea 1
Scris de Ileancik oduvancik, la 03-12-2008 12:23
unika chestie asa ca btw, povestea nu e estoniana...
 140 Scris de Magister Ludi, la 03-12-2008 12:01
Au aparut intrebarile 5-6.
 139 Scris de Viorel Chihai, la 02-12-2008 17:52
Eu cred ca la ultimele intrebari raspunsul va fi "pamint" :))
 138 Scris de Magister Ludi, la 02-12-2008 13:05
Aici puteti discuta intrebarea zilei, dupa ce raspunsul a fost publicat.
 137 Scris de Magister Ludi, la 01-12-2008 15:10
pana acum am primit raspunsurile de la urmatorii utilizatori: 
Ion Dodi (1,2) 
andrii lutenco (1,2) 
Octav (1,2) 
maximca (1,2) 
timAK_47 (1) 
Joker (1) 
viorel (1) 
ELProgrammisto (1) 
Eugenia (1) 
eugen_zinkovszky (1) 
librevad (2) 
PS: (1)
 136 Scris de Magister Ludi, la 01-12-2008 11:41
Au fost publicate primele doua intrebari din concursul pentru cele 6 locuri in echipa www.cuc.md. 
Le gasiti in sectiunea "Intrebarea zilei"
 135 INTREBAREA 47
Scris de Ceban Maxim website, la 14-04-2008 10:01
rog autorul intrebarii 47 sa indice sursele folosite, daca mai exista
 134 Scris de Corneliu Rosca, la 12-03-2008 15:49
Trebuia sa-mi dau eu seama tinand cont de mania lui marcel (alias Magister Ludi) :)
 133 Scris de Veronica Vragaleva, la 07-03-2008 08:27
2Postolachi:sorry data viitoare o sa fiu mai atenta! 
8)
 132 Scris de Postolachi Nicolae, la 06-03-2008 23:30
off... mai sus nu am inchis un tag si a iesit mai aiurea decit se putea :)
Postolachi, cam asa ar fi trebuit sa apara... pacat ca nu exista posibilitatea de a`ti edita mesajele. Poate se implementeaza si asta ca e destul de util.  
Ce parere ai despre asta Marcel?
 131 Scris de Postolachi Nicolae, la 06-03-2008 23:27
@Marcel: daca tre sa fie la gen masculin, se poate folosi: cei 14 termeni. Sa nu te gindesti ca insist asa mult pt un "CuC", ca nu ma intereseaza asta asa tare ;) Oricum, ma bucur ca ti-a placut raspunsul. 
 
@Veronica: ma cheama Postolach[b]i[/b Nicolae :) 
 
Seara buna tuturos si succese depline!
 130 Scris de Veronica Vragaleva, la 06-03-2008 11:42
A! Gata...am vazut raspunsul lui Marcel :sigh
 129 Scris de Veronica Vragaleva, la 06-03-2008 11:41
Apropo, eu am raspuns tot ca Postolache Nicolae, Woodrow Wilson...are un raspuns perfect inclus in logica intrebarii...
 128 Scris de Marcel Spataru, la 05-03-2008 22:42
din pacate nu, pentru ca cele paisprezeze puncte sunt ELE, nu EI, cum a fost scris in intrebare. 
 
in schimb RESPECT pentru asa o varianta!
 127 Scris de Postolachi Nicolae, la 05-03-2008 22:38
ok. pina aici ne-am inteles foarte bine. acum urmeaza: 
"Cele paisprezece puncte" au fost prezentate de Pre_edintele Statelor Unite ale Americii Woodrow Wilson în sesiunea comun a Congresului din 8 ianuarie 1918. În discursul su, Wilson a încercat s stabileasc un proiect viabil pentru restabilirea pcii în Europa dup încheierea Primului Rzboi Mondial. 
 
Din pcate, dintre cele 14 puncte ale programului wilsonian, numai patru au fost adoptate în întregime 
 
Poate cel mai important punct din cele 14 a fost ultimul. Acesta suscinea crearea unei institucii internacionale de mencinere a pcii, o organizacie care s fie "atât a celor mari, cât _i a celor mici”, ce vor face parte din aceasta: Liga Naciunilor
 
Raspunsul acesta poate fi acceptat? :)
 126 Scris de Marcel Spataru, la 05-03-2008 22:13
da, Nicolae,  
mea culpa ref. la Matei... (eu o stiam cu "Andrei" si nu ma intrebam prea mult de sens :sigh ...) 
in rest, daca aveti alte versiuni la fel de argumentabile, de ce sa nu le accept? 
gasiti alti paisprezece oameni care de fapt is patru care de fapt is unu...
 125 Intrebarea 58
Scris de Postolachi Nicolae, la 05-03-2008 21:59
Salut. As avea citeva comentarii la intrebarea58. 
In primul rind: "Cei patru erau trei, Luca si Matei", cu referire la cei 4 evanghelisti...  
In al doilea rind, nu mi se pare logic ca la aceasta intrebare sa fie acceptat doar raspunsul respectiv deoarece nu se face nici o legatura intre haiku`ul prezentat si cel ales ca raspuns final, dar mai ales ca era vorba de un haiku improvizat, astfel incit orice varianta bine argumentata ar fi putut fi acceptata.
 124 Scris de Sandu Stancu, la 12-02-2008 11:54
frumoasa intrebarea cu miliardarii, dar cam simpla :)
 123 Scris de Marcel Spataru, la 01-02-2008 10:37
nu au fost actualizate inca raspunsurile pentru runda 45 a intrebarii zilei
 122 Scris de Ion Dodi, la 31-01-2008 22:54
Da' eu nu am raspuns la ultima intrebare?? 
Hm.... straniu
 121 Scris de Marcel Spataru, la 04-01-2008 11:01
da
 120 Scris de Octavian Sireteanu, la 04-01-2008 09:31
De maine reincepe Intrebarea zilei?
 119 Scris de Veronica Vragaleva, la 25-12-2007 10:59
Ups!Chiar :grin  
shame on me... :zzz
 118 2 Veronica
Scris de Breahna Irina, la 25-12-2007 10:35
"ursul" este URSS :zzz
 117 Scris de Veronica Vragaleva, la 25-12-2007 09:16
La intrebarea 34: 
care-i faza cu ursul intre ghilimele?
 116 Despre intrebarea cu sirenele in Danemar
Scris de Alex Railean website, la 10-12-2007 11:25
Eram tentat sa raspund 
- sa-i tai capul sirenei 
- s-o dai cu vopsea roz 
- s-o arunci in aer cu dinamita 
 
:-)
 115 Scris de Breahna Irina, la 07-12-2007 16:06
kiar e buna
 114 Scris de Natan Garstea, la 07-12-2007 14:49
Intrebarea nr. 26 mi-a placut foarte mult.
 113 Scris de Lidia Feghiu, la 04-12-2007 20:04
eh si eu incercam sa intru pe www.customs.md si nu puteam 
si cautam pe net punctele vamale si am renuntat rrr
 112 Scris de Magister Ludi, la 04-12-2007 09:31
2Eugene Zinkovski: 
Ai dreptate. Confuzia s-a ivit de la faptul ca cel mai des localitatea respectiva este indicata ca Criva, Briceni.  
Imi pare rau daca aceasta inexactitate ti-a creat confuzii si nu ti-a permis sa raspunzi corect. 8)


 

On-line

Avem 6 vizitatori online

Meniu Campionat