Acasa CUC Elitar Brain Ring Tabara In English Devino membru Oferta
Acasa
Discutii despre intrebarea zilei
Evaluare Utilizator: / 2
SlabExcelent 
Index Articole
Discutii despre intrebarea zilei
Pagina 2
Pagina 3

Aici puteti discuta intrebarea zilei


Vizualizari: 7220

  Comentarii (211)
 111 Scris de olga lopusanschi, la 03-12-2007 23:46
da eu ma gindeam ca vamesii sint in categoria z))) si incercam sa vad ce este dar multsimea x, si pina la urma am scris un bred :zzz (asa-mi place smiliku asta :zzz )
 110 Scris de Breahna Irina, la 03-12-2007 23:35
of, Marcel, si sa nu indraznesti sa spui ca a fost intrebarea lui ML, am simtit eu ca-i ceva legat de E***M, dar n-am vrut sa cred!  
da stii ce era frumos: Vadul lui Voda, Sanatauca=VVS, pacat ca restul nu se lega :roll
 109 Briceni
Scris de Eugene Zinkovsky, la 03-12-2007 20:59
Punct de Trecere a Frontierei la Briceni :eek
... Acolo nu este... la Criva da, la Briceni nu... 
De unde asa info? Explicatzi va rog  
:)  
 
Multumesc anticipat,
 108 intrebarea 26
Scris de Viorel Chihai, la 02-12-2007 00:14
Intrebarea 26: Cine va cistiga Maratonul in aceasta duminica? :))))
 107 ups
Scris de Viorel Chihai, la 30-11-2007 21:28
Adica la intrebarea 24
 106 :)
Scris de Viorel Chihai, la 30-11-2007 21:27
Alex, la intrebare 23 asta inseamna reuniune :) (UNION)
 105 Scris de Alex Railean website, la 30-11-2007 19:34
La intrebarea #24 
 
'+' se are in vedere OR sau AND? Ar trebui sa fie OR, dar pentru orice eventualitate, mai bine fac un double-check (-;
 104 Scris de olga lopusanschi, la 30-11-2007 18:20
La intrebarea 23, se aplica fraza din top 10 "Blin, si m-am gindit la asta!")))))) Ma duc sa pierd 150 kcal (aka sa ma bat cu capul de pereti) :zzz
 103 Precizari tehnice
Scris de Sandu COICA, la 30-11-2007 16:29
Cum raspund la intrebarea 24? Unde fac click? care a descoperit, poate m-ajutati si pe mine. Pina atunci banuiesc ca s-a produs o eroare, probabil Magister Ludi a uitat sa includa optiunea de raspuns.
 102 Scris de Marcel Spataru, la 30-11-2007 09:12
1. pentru a putea comenta mai departe, trebuie sa mergeti pe pagina 2, pentru ca au fost depasite 100 de mesaje. 
2. nu inteleg de ce lumea se leaga de toate intrebarile din domeniul IT. 
Inca o data - intrebarea cu Batman avea un CONTEXT. De aceea nu era suficient sa verificati ce da spell check-ul, dar si cum se leaga aceasta cu fragmentul adus de jucator.  
3. intrebarea cu google.  
mai reciteste o data intrebarea - acolo NU e scris  
1 - rezultat pozitiv 
ci  
1 de "o" - rezultat pozitiv 
Cum explici asta? 
pentru un programist cred ca a fost clar ca "o" e litera, si nu "zero " 
:) 
 
Apropo, si daca sunt atatia programisti pe site, de ce nimeni inca nu propune sa contribuie la dezvoltarea site-ului? 
Mai sunt inca multe chestii de facut si eu ca non-programist nu pot sa le fac pe toate. 
:)
 101 Scris de Todorov Evghenii, la 29-11-2007 21:37
mi se pare prea "?@8BO=CBK5 70 CH8". 
mi se pare prea "prityanutye za ushi"
 100 Scris de Todorov Evghenii, la 29-11-2007 21:34
2 Alex Railean: 
Numai ca as propune alte variante: "wallpaper", "screensaver", "skin", "theme". 
Cum de ales dintre wallpaper, screensaver sau userpick(avatar) - nu stiu. "Skin" si "Theme" n-as alege, mi se pare prea "?@8BO=CBK5 70 CH8". 
 
2 Eugene Zinkovsky. 
Nu e o intrebare pentru programeri. E o intrebare pentru cei care au calculator si access la internet  
 
Parerea mea despre intrebare: o intrebare buna pentru brain ring. Cred ca Irina a decis corect cind a acceptat screensaver si wallpaper si nu a acceptat alte raspunsuri. Si pentru mine discutiile despre aceasta intrebare sunt inchise.
 99 Scris de Eugene Zinkovsky, la 29-11-2007 20:30
Intrebarile legate de IT nu au fost fie formulate, fie comentate pe deplin. 
La Intrebarea 22 sint raspunsuri cu mult mai logice decyt wallpaper sau screensaver; cind zic “logice” se refera la persoanele care sint incadrate in domeniul IT… 
Nu doresc sa aduc ma aprofundez in parametrii tehnici, dar aceeasi pointeri, URL, "refrigerator" sint cu mult mai logice… 
Stiam de la inceput de varietatea de raspunsuri , am analizat mai multe variante: de screensaver, jpg, desktop, image, host, cookies, favorities, IP 
Pornind de la Internet Parodie, am concluzionat ca cel mai aproape de Internet Parodie (specific NU computer Parodie), este URL, pe care se poate de pastrat unde vrei …(cel putzin in favorites).  
Am ales varianta, analizind shi celelalte. Am raspuns, deoarece am gasit shi URL, care l-am mentionat… 
Nu e problema in Cuci, ci in Raspuns… 
 
Intrebarea cu Batman: 
Sint 100% deacord cu Alex, depinde de setari, cind am raspuns am scris “Testat in Ms Word 2007” spelling ro. Am scris un cuvint care daca apelezi la spelling iti va da Batman, trebuia considerat correct orice cuvint daca se capata Batman cu ajutoruli spellingului. Daca nu era indicat in intrebare ce fel de Office si spelling trebuia, se putea macar in comentariu de indicat ?  
 
Intrebarea cu Google: 
In comentariu s-a scris despre tema discutziei, dar nu si despre comentariile respective. 
Daca sa judecam intrebarea dupa comentarii ar fi mult mai interesanta varianta cu “Intrebarea Zilei” 
Nr intrebarii Raspunsul Comentariul Intrebarii 16# 
1 Israel rezultat pozitiv 
2 Baseball rezultat pozitiv 
3 Aliman rezultat pozitiv 
4 Chisinau au intervenit speculatorii 
5 En-gros rezultat pozitiv 
6 Carol I alti speculatori 
7 Sincer. o farsa 
8 Successfully completed zice ca va aparea degraba 
9 Budai Deleanu iarasi intervin speculatorii 
10 Imaginile rezultat negativ 
 
Rezultat pozitiv, nu au fost contestatzii 
Au intervenit speculatorii => au aparut contestatzii/discutzii 
O farsa=> raspunsul a fost Sincera(antonym la farsa) 
“Zice ca va aparea degraba”=> Magister Ludi, la intrebarea 8 a scris pe site ca intrebarea se amyna pe luni. 
 
Prea multe coincidentze, si prea putzine explicatzii, referitor la raspuns. 
 
Vrem intrebari bune, comentarii argumentate, shi nu punem problema Cucilor… 
 
 
 
P.S. Intrebarile pentru “progameri’… se fac de persoane, care nu prea au de a facea cu mediu IT.
 98 :)))))))))
Scris de Viorel Chihai, la 29-11-2007 18:41
Mda, scoala UTM :)
 97 Scris de Alex Railean website, la 29-11-2007 17:40
iar am uitat sa scriu totul; 
 
referintele catre Slashdot sunt incluse pentru a arata ca ale mele comentarii nu sunt o consecinta a ego-centrismului meu ("mai mai, s-a gasit un programmer si ne invata despre umor"); ci ca intr-adevar un grup foarte mare de oameni este de acord ca "refrigerator" (-: este o varianta buna.
 96 Scris de Alex Railean website, la 29-11-2007 17:38
Bine ca nu mi s-a acordad extra-CUC'ul; dar e si bine ca am fost auzit si inteles. 
 
Todorov Evghenii; sunt de acord cu problema propusa de tine - ce ar trebui sa faca capitanul? 
 
Numai ca as propune alte variante: "wallpaper", "screensaver", "skin", "theme". 
 
Spre deosebire de JPG sau PPT - variantele de mai sus sunt "user friendly". Si atunci capitanul intr-adevar are o mare problema. (Nota: pentru exemplul tau as fi ales si eu 'wallpaper', pentru ca nu toti stiu extensiile fisierelor de diferite tipuri, mai ales ca in Windows implicit extensiile nu se arata). 
 
 
Ca sa sporim complexitatea problemei, adauga in acea lista si "refrigerator" (-: Si undeva in background se aude "10 secunde!" 
 
 
Cum am comentat cindva mai inainte, nu sunt de acord cu intrebarile care sunt relativ ambigue, si pot accepta mai multe variante. 
 
Si in final, inca citeva puncte care sper ca vor intari pozitia mea: 
 
http://it.slashdot.org/comments.pl?sid=222916&cid=18053408 
 
Slashdot e un site care aduna o comunitate de oameni cu inclinatii tehnice (nu doar programmeri, dar si designeri, arhitecti, mtematicieni, fizicieni, lingvisti, etc). 
 
Exista un sistem de operare care se numeste Haiku; si in contexul unei discutii despre acest sistem lumea a inceput sa compuna tot felul de haiku'uri, precum acel de sus. 
 
Daca nu aveti ce face, cititi intreaga discutie: http://it.slashdot.org/article.pl?sid=07/02/17/1550218 ca sa vedeti exemple de 'umor tehnic'. 
 
 
Dupa aceasta, sper ca veti fi de acord ca variante irelevante precum "refrigerator" sunt bune (-:
 95 Scris de Breahna Irina, la 29-11-2007 16:55
multstimate ML si stimati jucatori, eu n-o sa comentez unele lucruri care sunt evidente pentru unele persoane :x  
daca e sa stabilim criterii de acceptare - wallpaper(sau screensaver)se accepta, celelalte nu, dar...tot ce nu este wallpaper(sau screensaver)nu merge in contul meu. Iata asa...spre ca asta va pune capat discutiilor. 
 
P.S. era o intrebare de lingvist si nu de programator
 94 Scris de Magister Ludi, la 29-11-2007 16:00
Iar datorita avertizarii comisiei de cenzori, nici nu voi putea infaptui acest lucru :)
 93 Scris de Magister Ludi, la 29-11-2007 15:58
Tin sa atentionez comisia de cenzori ca cucul respectiv inca nu a fost oferit. 
Va rog sa verificati aici
 92 Scris de Natan Garstea, la 29-11-2007 15:55
Magister Ludi, aveti prima avertizare din partea comisiei (secrete) de cenzori a bancii CUC pentru acordarea neregulamentara de cuc-i jucatorilor.
 91 Scris de Todorov Evghenii, la 29-11-2007 15:44
O intrebare pentru toti. Inchipuiti-va ca sinteti capitanul echipei si trebuie sa alegeti raspuns. Care dintre variantele "wallpaper", "url", "pps" sau "jpeg" veti alege? 
 
Mie imi pare care wallpaper(sau screensaver) este cel mai potrivit si frumos.
 90 Scris de Magister Ludi, la 29-11-2007 15:24
Alex, un cuc iti ofer, ca bancher. (atentie! sa nu fie interpretat de ceilalti jucatori ca precedent pentru a cere cuci gratis :) ).. 
Dar nu si un punct in intrebarile zilei :) 
 
Mie mi se pare ca cel putin doua dintre intrebarile electronice (ca sa nu zic informatice) erau bune: 
cea cu google (pentru ca era clar ca e vorba de un test - iar toate testele au loc in anumite circumstante) si intrebarea cu Batman (pentru ca cu alte spellcheckuri nu gaseai descifrarea codului, rezulta ca e non-sens sa presupui utilizarea altor spellcheckuri, in plus Batman ca Batran rezulta din contextul intrebarii). 
 
Cat despre strictete...  
Asta-i o sabie cu doua taisuri - am experimentat-o deja de multe ori.
 89 Scris de Alex Railean website, la 29-11-2007 14:33
Iata de ce va recomand sa cititi de X ori inainte de a apasa pe 'Submit' (-: 
 
 
Eu am decis sa nu raspund la acea intrebare pentru ca e prea mare riscul sa dai un raspuns gresit. Sa presupunem ca spuneam "pointer" - daca urmariti logica din mesajul precedent, vedeti ca e un raspuns corect, dar e foarte departe de cimpul semantic al cuvintului "Wallpaper", ceea ce l-ar face un raspuns invalid. Apoi fiecare ar trebui sa-si caute dreptatea (precum o face Eugene Zinkovsky). 
 
 
In genere, eu cred ca argumentele aduse de mine ar trebui sa-mi aduca si mie un CUC pentru trauma psihologica obtinuta in rezultatul analizei acestei intrebari (-: De fapt, am vrut sa spun ca argumentele mele ar trebui sa va convinga ca intrebarile trebuie moderate mai strict.
 88 As a programmer, I think...
Scris de Alex Railean website, la 29-11-2007 14:27
Wow... stiam ca putea fi orice, si... a fost ... orice. 
 
Stimati jucatori, dupa parerea mea ultimele X intrebari din domeniul informaticii nu sunt bune (-: 
 
Spre exemplu aceea cu spelling checkerul e "valida" doar daca folosesc MS Office cu setari implicite; daca as fi instalat spelling checker roman - textul corectat ar fi diferit. Acelasi lucru e daca folosesc ASpell (sau un alt software de acest gen), a carui dictionar este diferit de acel oferit de Microsoft. 
 
 
Interbarea despre goo*gle, mai zmeurie; dar tot nu cred ca e perfecta. Multi folosesc alte search engine'uri; unele site'uri din lista goo*gle pot fi trecute de la un posesor la altul - si continutul acestora - schimbat (deci, raspunsul corect variaza in functie de timp, pentru ca se schimba conditia initiala). 
 
 
Surorile Irina Login si hz Password? Cum pot fi surori daca numele de familie e diferit? 
 
 
Dar sa ma intorc la intrebarea cu haiku'ul. Da, e greu sa comentezi umorul programistilor, si e greu sa-l prezici. Oricare cuvint ar putea fi raspunsul corect pentru aceasta intrebare. 
 
Quote:
 
Haikus are easy  
But sometimes they don't make sense  
Refrigerator... 

 87 Scris de Magister Ludi, la 29-11-2007 13:08
stiu ca irinutza e o fata obiectiva, care nu se arunca in vant dupa cuci pe degeaba :) 
de aceea o voi lasa pe ea sa decida ref. la criteriile de acceptare a raspunsului.
 86 Contestatzie
Scris de Eugene Zinkovsky, la 29-11-2007 11:57
Iata URL-ul 
http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Mount_Fuji_seen_throught_cherry_blossom.jpg 
pe care l-am pastrat in favorites, 
Consider ca raspunsul URL trebuie sa fie considerat corect.
 85 PPS
Scris de Viorel Chihai, la 29-11-2007 11:34
Da PPS? (powerpoint slide)
 84 Scris de Magister Ludi, la 29-11-2007 11:28
screensaver da 
url nu
 83 Precizare 2 M.L.
Scris de Eugene Zinkovsky, la 29-11-2007 10:55
Raspunsuri de gen: URL , Screensaver se accepta?
 82 Scris de Magister Ludi, la 28-11-2007 13:01
Gata. M-am lamurit si am corectat. 
Olika, trimite raspunsul, sa vedem daca iti dau un cuc :)
 81 Scris de olga lopusanschi, la 28-11-2007 12:02
Mai bine 1 cuc pentru raspuns corect :roll  
In plus, nu vreau sa privez adevaratul autor al intrebarii de cucii cinstit cistigati :)
 80 Scris de Magister Ludi, la 28-11-2007 10:30
nu vrei sa castigi cuci in mod necinstit?
 79 Scris de olga lopusanschi, la 28-11-2007 10:27
Magister, intrebarea 22 nu a fost facuta de mine :)
 78 Scris de Magister Ludi, la 24-11-2007 12:44
Punctajele sunt "dupa 17 intrebari",  
asa cum este scris si pe pagina. 
Asa ca toate punctele vor fi publicate. 
Stati fara grija.
 77 2Magister Ludi
Scris de Dumitru Popovici, la 23-11-2007 18:37
la intrebarea 17 aveam 9 puncte, iar la intrebarea 18 nu mi s-a adaugat punctul. pot afla shi cauza? :?
 76 Scris de Anatolii Cobitev, la 23-11-2007 15:13
2Octavian: 
daca este interesant, in ghilimele a fost text in rusa: "Arminii nachinaet voinu s Marobodom. Marobod razbit."
 75 Scris de Anatolii Cobitev, la 23-11-2007 15:10
2Octavian: 
 
Conform http://en.wikipedia.org/wiki/18 
"The German chieftain Arminius destroys the kingdom of the Marcomanni." 
 
Dar Conform http://ru.wikipedia.org/wiki/17_%D0%B3%D0%BE%D0%B4 
"@9=C A 0@>1>4>1>4 @0718B." 
(dar de fapt, acolo sint cuvinte "rege marcomanilor") 
 
Rusii si englezii au istorii diferite. :)
 74 Scris de Octavian Sireteanu, la 23-11-2007 14:58
Iata de unde presupun ca au fost luate informatiile din intrebarea 18 - http://en.wikipedia.org/wiki/18
 73 Scris de Anatolii Cobitev, la 23-11-2007 13:43
2Irina: la OCR de obicei este intrebarea nr.8 :) 
 
2ML: 
Din pacate n-am gasit terminul "regatul Marcomanilor". Poate este vorba despre infringere lui Maroboduus, care a fost in fruntea marcomanilor. Dar acest eveniment a avut loc in anul 17. Tot in alasi an, dupa unele date, a murit Ovidiu.
 72 Scris de Breahna Irina, la 23-11-2007 13:07
eu trebuie sa inteleg ca cineva se pregateste de OCR. Acolo tot asa intrebari se pun :(
 71 2Magister Ludi
Scris de Breahna Irina, la 21-11-2007 16:42
Incomparabile, extraordinare si mai ales incoruptibile Magister Ludi, cind vor fi rezultatele dupa 15 intrebari?
 70 Scris de Andrei Lutenco, la 21-11-2007 12:17
eh. buna intrebare asta cu gooooooogle!
 69 Scris de Eugene Zinkovsky, la 19-11-2007 20:26
Da mie nu-mi plac intrebari cu mai multe variante de raspunsuri, mai ales daca raspunsurile au sens foarte vast... 
Eu de la inceput m-am gyndit la microorganizme, dar care ...? Ar fi trebuit sa fie un raspuns mai exact ... 
Sint deacord cu Anatol, in privintza faptului ca raspunsul corect , nu ar trebui sa se deosebeasca de (alte variante care seamana a fi corecte) doar printr-un indiciu in cazul dat "Inmultirea colosala", care cred este practic shi cheia intrebarii. 
Imaginatziva, ca ar fi fost urmatoarea intrebare: 
"X se inmulteste cu o viteza colosala " 
Eu cred ca la astfel de intrebare prima raspuns ar fi microorganizme... 
Rezulta ca tot ce era in plus erau "Navodshi Levie". si cred ca de asta Anatol nu este deacord cu intrebarea... 
 
Intrebarea e prea simpla, chiar prea simpla, ca sa candideze la intrebarea zilei. 
 
As vrea sa precizes la Magister L. , sa fie un orar cyt mai stabil de modificare a intrebarilor, daca e posibil, iar daca synt devieri, sa fim anuntzatzi ,(nu am raspuns la intrebarea 14, crezind ca va fi modificata luni :(( . Poate ar fi bine sa fie afishat termenul limita :)) asta asa ca tema de discutzie... 
 
Seara buna, 
Eugen
 68 Scris de olga lopusanschi, la 19-11-2007 12:55
de ce offtopic? sau n-am nimerit sectia cu discutia intrebarii zilei? ))) 
In fine, nu prea conteaza. Raspunsul "microorganisme" este intr-adevar cam larg, dupa cum am mentionat si anterior, dar este, totusi, acceptabil. Il putem acuza pe autor doar de faptul ca e prea generos si imparte cuci in dreapta si in stinga :) Oricum, Dorin, merci pentru intrebare!
 67 Scris de Anatolii Cobitev, la 19-11-2007 12:47
2Olga: 
 
Imi pare ca tu ai inteles ce eu am vrut sa spun. Oricum exista un criteriu exact. :p  
Nu vreau sa incep flood si offtopic. 
 
Dixi. 
 
PS: virusi - nu este raspuns corect.
 66 Scris de olga lopusanschi, la 19-11-2007 12:41
2 Anatolii: raspunsurille corecte, care includ variantele "bacterii patogene", "microbi patogeni", "virusi")) oricum, ai din ce alege ;)
 65 Scris de Anatolii Cobitev, la 19-11-2007 12:34
2Olga: 
 
Pentru a da raspuns la intrebarea zilei poti folosi oricare informatia disponibila. In 24 ore poti gasi in internet care microorganizme consul singe si organe. 
 
La "brain" sau "CUC" poate fi acceptate orice microorganizme, la "intrebarea zilei" - numai raspunsuri concrete.
 64 Scris de Anatolii Cobitev, la 19-11-2007 12:27
2Ion: 
 
Oricine poate sa trimita intrebarea zilei. Scopul autorului este culegerea de "cuci". E normal, cred eu. 
Si autorul a jucat foarte cinstit: daca esti atent - niciodata nu vei da raspuns "vampir" sau "chupacabra". Clar ca "buna ziua" ca este vorba de careva microorganizme. 
 
Unica problema intebarii numarul 14, si mai corect de spus problema raspunsului, este prea larg sir de organizme acceptate.
 63 Scris de olga lopusanschi, la 19-11-2007 12:22
2 Ion: prima mea varianta a fost "liliecii-vampiri". Ei insa se inmultsesc foarte incet, iar vampirii din legende ingeneral nu pot sa se inmultseasca, si se hranesc doar cu singe, nu si cu organe. De fapt, am stat mult la dubii, alegind intre microbi, bacterii si virusi, dar, pina la urma, m-am gindit ca se vor accepta toate, deoarece toate corespund criteriilor. Mi se pare, din contra, ca autorul a fost destul de loial, pentru ca nu a cerut un raspuns "ingust".
 62 Scris de Magister Ludi, la 19-11-2007 11:54
Multumesc pentru parerea lui Ion Vasilica! 
O sa tin neaparat cont de ea.
 61 Referitor la intrebarea 14
Scris de Ion Vasilica, la 19-11-2007 09:33
Stimati colegi,  
 
Referitor la intrebarea 14, am impresia ca autorul a jucat necinstit, iar Magister Ludi nu a tinut cont de asta. 
 
Argumentez: 
1. Au fost prea multe incongruente in formularea intrebarii si raspunsul autorului, observate de multi jucatori pe chat. Recapitulez: 
a. Nu toate microorganismele sunt sensibile la lumina (Se tem de lumina...); 
b. Nu toate microorganismele sunt sensilbile la compusii argintului (...si apa sfintita); 
c. Nu toate microorganismele paraziteaza doar pe animale si oameni; 
d. In fine, un microorganism ar putea fi "cine" poate doar in cazul in care vreun copil de gradinita s-ar masca in virus la matineul de anul nou. 
 
2. Nu as insista atat de mult pe sintagma "Nu toate", daca Toate celelalte criterii, cu exceptia "au o viteza colosala de inmultire" nu ar ghida jucatorii spre un alt raspuns evident. Or, daca as fi raspuns Vampir, sau El Chupacabra, sau Dracula, as fi nimerit mai multe criterii decat daca as fi dat raspunsul considerat corect.  
 
Avand in vedere considerentele enuntate, cred ca autorul a formulat intrebarea in asa fel incat sa ghideze jucatorii spre un raspuns simplu si evident, dar totodata considerat incorect. Scopul lui, consider, a fost de a obtine cuci din contul raspunsurilor "gresite". Nu l-as condamna daca ar fi formulat intrebarea mai exact, sau ar fi cautat o alta intrebare pentru a-i "zapaci" pe jucatori. 
 
Stimate Magister Ludi, ce inseamna "vreti ca intrebarea sa fie redactata"? Pe fundalul rundei de ieri din Superliga, parerea mea e ca intrebarea Trebuie sa fie obiect al redactarii. Apelez la Magister Ludi sa fie mai mult Magister si mai putin Marcel (inteleg ca nu e usor) si sa fie mai exigent la selectarea intrebarilor. La urma urmei, sunt multe intrebari frumoase din aresenalul Magistrului. 
 
Multumesc 
 
Cu respect,  
Ion
 60 Scris de Postolachi Nicolae, la 19-11-2007 01:24
Tot legat de intrebarea 14. Imi explicati si mie: "Se tem de apa sfintita." Adica microorganismele se tem de apa sfintita. Explicati va rog..
 59 Scris de Todorov Evghenii, la 18-11-2007 14:27
Eu nu sint autorul acestui post "Scris de Todorov Evghenii, la 18-11-2007 03:12 ..."
 58 Scris de Magister Ludi, la 18-11-2007 10:26
da ce, vreti sa spuneti ca microorganismele nu au suflet? 
 
:grin :grin :grin
 57 Scris de Nadia Melinti, la 18-11-2007 03:12
mda..  
CINE sunt ei?  
..ma rog  
 
la urma urmei "microorganismele"'s o notiune foarte larga:D
 56 Scris de Anatolii Cobitev, la 18-11-2007 00:28
in mesajul precedent era: 
"ou" != "maicarea"(cu semnele ">" si "
 55 Scris de Anatolii Cobitev, la 18-11-2007 00:25
Un exemplu: 
 
Intrebarea: cu ce se incepea trapeza in Roma antica? 
Raspuns: cu mincarea. 
 
Nu cred ca acest raspuns este corect. Incepea cu oua(ab ovo). Dar "ou""mincarea".
 54 Scris de Magister Ludi, la 18-11-2007 00:22
Sunt de acord cu anatolii, dar autorul intrebarii a cerut anume acest grad de concretizare, de aceea voi considera corecte toate raspunsurile respective.
 53 Scris de Anatolii Cobitev, la 18-11-2007 00:01
Permiteti-mi sa concretizez: "Microorganismele" nu este raspunsul corect, pentru ca numai o parte foarte mica din ei paraziteaza pe om si animale. Majoritatea microorganismelor sint saprofiti si stau in aer, apa, sol si nu au nimic comun cu corpul uman.  
"Virusii" tot nu poate fi considerat raspuns corect, caci si virusii pot sa paraziteze pe plante. 
Cred ca, raspunsul corect la aceasta intrebare trebuie sa fie microorganisme(germeni) patogene.
 52 Scris de Magister Ludi, la 17-11-2007 23:34
E ora 23:37 si eu raspund, prompt, la intrebarea adresata de Andrei: 
Intrebarile pe week end dureaza de sambata pana luni.  
Asta de obicei :) 
Iar regula de baza este totusi -  
ai dreptul sa raspunzi pana nu apare urmatoarea intrebare.
 51 Scris de Andrei Lutenco, la 17-11-2007 23:29
e ora 23.32 si Magister Ludi inca nu a pus intrebarea. De ce trebuie sa suferim noi utilizatorii (!) atunci cand ML siniceshte. Recunoashte - in ce user-bar esti? :))
 50 Scris de cristi, la 17-11-2007 03:07
ha ha ha 
ora 3.10 si numai yo's online ;)) shame on you =)) 
btw, ce?cum?unde?
 49 Scuze
Scris de Nadia Melinti, la 16-11-2007 20:22
Imi cer si eu iertare, a fost o greseala mecanica. Ma simt penibil, mai ales in fata lui M.L. pe care-l rugam foarte insistent sa nu modifice intrebarea..
 48 Scris de Magister Ludi, la 16-11-2007 16:29
da, imi pare rau, 
si imi cer scuze din partea mea si a Nadiusei :upset
 47 Scris de Octavian Sireteanu, la 16-11-2007 16:10
Mda, ne-a amagit Magister. Eu dupa vreo ora de cautat o combinatie x/y (unde 0i ceva de tipul "rata carbonului pe luna" ... si am ales alt raspuns. :cry
 46 Scris de Todorov Evghenii, la 16-11-2007 15:57
2 Anatolii: 
Am inchis ochii de frica si am apasat "Enter" :)
 45 Scris de Anatolii Cobitev, la 16-11-2007 15:46
2Jenel: si cum tu ai raspuns pe intrebarea gresita? ;)
 44 Scris de Magister Ludi, la 16-11-2007 15:46
Da, greseala a fost in intrebare. 
A fost corectata pentru posteritate.
 43 Scris de Todorov Evghenii, la 16-11-2007 15:25
Pina cind scriam comentariu intrebare a fost corectata :)
 42 Scris de Todorov Evghenii, la 16-11-2007 15:24
O mica greseala in intrebare 13: 
Nu 84,3% da 83.3% 
5:6 = 0.8(3) = 83.3%
 41 Scris de Veronica Vragaleva, la 15-11-2007 08:35
Eram sigura ca a fost doar o intrebare ;)Ok, intr-devar, cum a spus si coechipera mea, Polina e foarte bravo...  
Apropo, Octavian tot a intuit absolut corect ca trebuie sa fie ceva de genul calambur, satira si alte cuvinte ce ar desemna amuzamentul...nu a reusit, insa, sa se informeze si a scris prima ce ia venit in cap...(sper ca nu se va supara puisorul Octavian ca am facut publica intuitia lui extraordinara ;) ).
 40 Scris de olga lopusanschi, la 14-11-2007 21:15
Polina maladets!))  
Eu am gasit o tona de farmacisti francezi faimosi pt ceva, si cautam un nume care sa aiba ceva cu faptu ca era nobil german, cu farmacia, cu pronuntsarea franceza, cu... ei, caro4i, procesoru meu cerebral a facut scurtcircuit de la atitea conditsii)) Trebuia de gindit m. simplu, ar fi fost m. eficient))
 39 Scris de Marcel Spataru, la 14-11-2007 20:03
Veronica, da de ce deodata la mine? 
Mesaju l-a scris un oarecare Magister ;)  
 
Da daca serios, intrebarea era pur si simplu, ca sa inteleg pana la urma ideea cu raspunsu O'Henry, pentru ca mai multa lume a raspuns asa... 
Da tu deodata cu "repros", "contestatie", "atac"... :roll ... 
In fine, situatia e clara. A fost totusi o intrebare grea, la care numai Polina a raspuns.
 38 Scris de Veronica Vragaleva, la 14-11-2007 16:29
Marcel, asta nu a fost un repros sau o contestatie...a fost doar o constatare...am mai spus ca se referea la farmacist...nu cunosc nici un german cu nume O'Henry...ideea era ca m-am grabit, imi pare rau de graba mea, si nu atac intrebarea...ok?
 37 Scris de Magister Ludi, la 14-11-2007 15:46
Da istoria cu neamtsu?
 36 Scris de Veronica Vragaleva, la 14-11-2007 11:28
Imi cer scuze am scris in rusa....ceea ce stiam despre O'Henry era ca in timp ce statea in puscarie a inceput sa scrie povestiri si isi tot cauta un pseudonim. Intr-un final a ales sa fie O'Henry-numele unui renumit farmacist franceznull 
(asta e in loc de semnele celea de neinteles)
 35 intrebarea 11
Scris de Veronica Vragaleva, la 14-11-2007 11:23
 BN@LB0; 2 ;070@5B5 8 ?8A0; @0AA:07K, ?>4KA:820O A515 ?A524>=8=F5 :>=F>2 >AB0=>28; A2>9 2K1>@ =0 20@80=B5 . 5=@8 (83> D@0=FC7:>3> Aceasta adresa de e-mail este protejata impotriva spamului, JavaScript trebuie activat ca a putea vizualiza pagina. /wiki/%D0%9E._%D0%93%D0%B5%D0%BD%D1%80%D0%B8) 
Stiind asta despre O'Henry eram sigura ca este raspunsul corect...pacat ca mai exista o istorioara anologica ce tine si de calambur...eh...trecem la urm. intrebare...
 34 Scris de Magister Ludi, la 12-11-2007 13:08
Rezultatele etapei a 10-a vor fi afisate astazi dupa amiaza. 
De asemenea, vor fi actualizate si detaliile despre conturile bancare. 
Ne cerem scuze pentru incomoditati, in cazul in care ele au aparut.
 33 Scris de Alex Railean website, la 09-11-2007 00:24
Nu-i problema, daca la intrebare au raspuns >=1 oameni, inseamna ca e rezolvabila; deci are dreptul la viata.
 32 2 Alex
Scris de Eugene Zinkovsky, la 08-11-2007 23:17
E si normal sa fie, pareri diferite... 
Dar era vorba de sir, si nu de variabile diferite.  
E usor sa zici ca nu ai pune o asa intrebare... Aceasta e parere ta, si eu o iau in calcul la fel ca si pe a persoanelor , carora intrebarea le-a placut. 
In ce priveste : "is there enough info to keep them on track?". s-a discutat deja in privintza faptului , ca Intrebarea zilei nu trebuie sa aiba multe indicii, aici intrebarile trebuie sa fie diferite decyt in campionat, doar macar din 2 motive: 
1 acces la informatzie 
2 timp (24 ore) 
 
PS: Intrebarile mele de symbata , tot nu vor fi la fel ca #8(dupa nr de indicii),  
 
Seara buna, si succes symbata la pus intrebari
 31 Scris de Octavian Sireteanu, la 08-11-2007 22:05
Dar eu am raspuns :p ... 
Sincer, ajungand la momentul cand n-am mai stiut ce poate sa fie, m-am gandit sa scriu orice (de exemplu: cum scade timpul la operatiunile de la computer, urmat de o inscriptie, de ex: descarcare completa). Asa .. sa primeasca macar Eugen 1 cuc. 
Mda .. si dimineata aflu ca asta e raspunsul corect :)
 30 Scris de Alex Railean website, la 08-11-2007 21:38
Da, pentru ca eu am spus ca primele 2 numere sunt pentru cutia de viteze, iar urmatoarele 2 - viteza propriu-zisa (adica am aratat ca variabilele sunt de tip diferit)-> iata de ce ai inteles ca raspunsul nu e potrivit.
 29 Scris de Marcel Spataru, la 08-11-2007 21:31
Alex,  
foarte bun comentariul, serios! 
respect. 
 
Totusi, acolo e vorba de un sir, adica ceva ce urmeaza una dupa alta, nu de doua siruri paralele (ca in cazul cu masina.)
 28 Scris de Alex Railean website, la 08-11-2007 21:26
Eu am scris mesajul; cred ca e o problema cu site'ul, de a confundat identitatile utilizatorilor sistemului. 
 
 
Oricum, nu sunt de acord, e prea ambigua intrebarea; eu nu as accepta-o pentru 'intrebarea zilei'. Da, cind stii raspunsul, iti dai seama ca are sens (-; Dar are oare? 
 
Pot propune si alte solutii care sunt corecte dar nu sunt legate de transferul de date. Ex: soferul a schimbat gearbox'ul din viteza #3 in #2, si viteza a scazut de la 60 la 55 km/h (-; 
 
 
Acum ma ocup cu alcatuirea intrebarilor pentru competitia de simbata, si deseori ma ciocnesc cu problema "is there enough info to keep them on track?". Intrebarea trebuie sa contina suficiente indicii ca omul sa se priceapa care este domeniul de valori posibile pentru raspuns. 
 
Numerele din intrebare nu sunt informative; nu este vre-un indiciu care sa ne spuna ca unitatile de masura nu sunt aceleasi. secunde? minute? kilograme? prasade/cm^2? 
 
 
Cu alte cuvinte, intrebarile mele vor fi nu_asa (-:
 27 Scris de olga lopusanschi, la 08-11-2007 21:17
:)
 26 Scris de Marcel Spataru, la 08-11-2007 21:02
ouf, m-ai linistit. 
ca eu nu puteam sa inteleg cum de tu scrii asa mesaj ;) 
sa nu se supere autorul real al mesajului.
 25 Scris de olga lopusanschi, la 08-11-2007 20:51
readreseaza commentu, marcel :)  
dupa mine, chiar am frinat la intrebare. nu zic nica de textu din comp, da se putea de intseles macar ca era vorba de min si sec. ))
 24 Scris de Marcel Spataru, la 08-11-2007 20:43
apai, da, olga. 
in intrebare e scris - macar aproximativ. 
orice raspuns propus de tine ar fi fost acceptat. 
sensu era sa-ti dai seama despre ce este vorba. iaka ;)
 23 Scris de olga lopusanschi, la 08-11-2007 20:43
recunoasteti, cine a scris mesaju de mai jos din numele meu?)))
 22 nu sunt de acord cu #8
Scris de olga lopusanschi website, la 08-11-2007 20:41
Nu sunt de acord cu intrebarea #8. Daca tot mizezi pe atentia noastra, atunci iti pot propune alte raspunsuri: 
[*]CRC failed, unable to copy file 
[*]Insufficient free space 
[*]File X already exists, replace/skip? 
[*]Sunt sigur ca multi dintre noi au vazut cum estimarile date de Windows se schimba inspre un "time left" mai mare, deoarece portiunea fisierului care se copie la momentul curent nu se citeste corect 
 
 
 
Sarmanul om care a raspuns la intrebare, cred ca sta toata ziua si se uita cum se copie fisierele (-:
 21 Scris de Eugenia Grosu, la 08-11-2007 15:07
MI-a placut si mie intrebarea...cu toate ca nu am raspuns-o nici eu. Deci ne asteptam pe simbata la cel mai bun... :zzz
 20 Scris de olga lopusanschi, la 08-11-2007 11:29
daca ne promiti si pe simbata asa intrbari fine, va trebui sa ne rupem in 4, ca mai sint inca 2 ligi cu intrebari promitatoare, plus diviziile)))
 19 Scris de Eugene Zinkovsky, la 08-11-2007 11:24
Am dorit, sa fie o intrebare bazata pe atentzie, si nu pe cunostintze profunde sau formule matematice. Sper, ca am reusit... . Merci lui Magister, care a reformulat putzin yntrebarea, 
 
Restul intrebarilor symbata ;)
 18 Scris de Veronica Vragaleva, la 08-11-2007 09:33
Multumesc pentru intrebarea 8! Nu am luat-o, dar e asa de logica si procedura e asa de des vazuta...asa e cu oamenii...nu sint atenti la lucrurile de sub nas...Jenea, mai vreau intrebari de la tine!!!
 17 Scris de Marcel Spataru, la 07-11-2007 11:15
Imi cer scuze pentru intarzierea intrebarii 8.  
E cauzata de pregatirile noastre pentru Brain.
 16 Scris de olga lopusanschi, la 06-11-2007 23:31
2 andrei: asta-i si pontul. pe tabloul propriu-zis ei sint, iar studentul nu i-a desenat in reproductie, explicind acest lucru prin faptul ca ei deja au zburat.
 15 Termen
Scris de Eugene Zinkovsky, la 06-11-2007 18:54
Cit timp se poate de raspuns la o intrebare? Am inteles corect ca symbata si duminika intrebarea nu se schimba, celelalte zile ar trebui sa fie intrebari diferite ... sau poate s-au terminat intrebarile :?
 14 Scris de Andrei Orlov, la 06-11-2007 17:28
nu e corecta intrebarea 6. daca ar fi fost "gra4i ULETELI", dar, odata ce ei au venit,cu alte cuvinte s-au intors, si nu "au plecat", nu merge nici explicatia.
 13 Scris de Doina LK, la 05-11-2007 18:32
imagineaza-ti un portret pe fon negru. in reproductia lui ai ce omite :D
 12 Scris de olga lopusanschi, la 05-11-2007 18:07
Da, dar in patratul negru din start nu erau nici un fel de personaje, in reproductia lui pur si simplu nu mai ai ce omite )) 
In orice caz, dupa cum am mai spus, o sa formulez alta data mai aproape de luabil))


 

On-line

Avem 1 vizitator online

Meniu Campionat