Acasa CUC Elitar Brain Ring Tabara In English Devino membru Oferta
Acasa arrow General arrow Cele mai bune intrebari
Cele mai bune intrebari
Evaluare Utilizator: / 3
SlabExcelent 

Notarea celor mai bune intrebari s-a terminat.

Vizualizati noua tema pentru a afla intrebarile castigatoare.

Au participat la concurs: 36 intrebari de 13 autori.

Conditiile concursului:

1. Etapa I - autorii isi definesc maximum 3 intrebari pe care le considera drept cele mai bune 3 intrebari proprii din acest sezon. Este important ca intrebarile sa fie creatie proprie. Acestea pot fi transmise fie printr-un mesaj la aceeasi adresa: octavsireteanu AT yahoo.com sau printr-un mesaj la aceasta stire. Perioada colectarii: 8 - 16 decembrie 2007.

2. Etapa II - In urma unui sondaj pe site vor fi stabilite cele mai bune intrebari. Perioada sondajului: 17 decembrie - 21 decembrie 2007.

Premii pentru autorii, intrebarile carora vor ocupa locurile de top:

Locul I - 25 CUCi.
Locul II - 20 CUCi.
Locul III - 15 CUCi.
Locul IV - 10 CUCi.
Locul V - 5 CUCi.

Exista posibilitatea ca acelasi autor sa ocupe mai multe pozitii, astfel cumuland bonusurile.

Participante:

***
01. Odata, amantul unei scriitoare engleze, a intrebat-o:
- Ce parere ai, daca sotul tau afla adevarul, ar dori sa vada doua X?
- Eu ador X-urile, a raspuns scriitoarea.
Nu va cer sa mi-l numiti doar pe X, numiti productia hollywoodiana din a. 2005, in titlul careia apare X. 

Raspuns: „Trupul (cadavrul) miresei” 

Comentarii: X este cadavrul

 

*** 

02. Banc: In timpul unui meci de fotbal, dupa faza in care arbitrul a refuzat sa acorde penalti in favoarea uneia dintre echipe, unul din jucatori s-a apropiat de el si l-a intrebat:
- Ce porecla are cainele Dstra?
- Dar de unde stii ca am un caine?
a intrebat arbitrul.
Ce i-a raspuns jucatorul? 

 

Raspuns: „Cum asa, ORB si fara caine?”

 

***
03.
Doi americani înruditi; acel batran a fost un scriitor vestit, iar acel mai tînar este renumit într-un alt domeniu - muzica. Chiar daca domeniile sunt diferite, pe plan creativ între cei doi exista o legatura evidenta. Numiti pseudonimul stra-stra-stra-stranepotului.
 

Raspuns: Moby.  

Comentariu: Herman Melville este autorul lucrarii "Moby Dick". Richard Melville este numele adevarat a lui Moby (Natural blues, Why does my heart feel so bad?, Porcelain, In this world, etc).   

***
04.
O companie produce orice! Pietre, masini, explozibile, hrana pentru pasari, vopsea magica, clei, ulei, bumeranguri, costume, pereti invizibili, etc. Cu toate ca gama produselor este extrem de larga, compania are un singur client fidel. Numiti compania si clientul.
 

Raspuns: ACME (A Company Makes Everything); clientul - coiotul, Wile E. Coyote (wily coyote).   

***
05.
Astazi acest loc este unul dintre cele mai importante centre de afaceri din lume.

Etimologia acestui toponim vine de la Walloni - grupul de oameni care a colonizat regiunea, cu toate ca multi cred ca numele vine de la structura folosita de colonistii olandezi pentru a se apara de colonistii britanici. Numiti locul
 

Raspuns: Wall Street. În olandeza "de Waal straat" (strada wallonilor). 

 

Comentariu: Wallonii - oameni din Wallonia, o parte a Belgiei, care în trecut era o parte a Olandei; ei locuiau în acea regiune a asezarii New Amsterdam (ceea ce astazi numim New York). Mai tarziu, de Waal straat a ajuns sa fie hotarul de nord a orasului, unde s-a construit o fortificatie pentru a respinge atacurile englezilor)

 

***

06.  Banc: Castile nu sant numai mijloc de ascultare a melodiilor preferate cat si un trenajor p-u .... 

Raspuns: dezlegarea oricaror noduri   

***
07.
   X a fost fondat in 1988. El a gazduit multe „batalii” insa in ultimii ani o parte din ostasi l-au neglejat, schimbindu-l pe un Oras italian.  In 1996 X  isi capata denumirea actuala. Spuneti cum se traduce denumirea actuala a lui X?
 

Raspuns: Sa ne bucuram 

Comentariu: Gaudeamus in traducere – „Sa ne bucuram”        

***
08. Citat de Eugen Doga: “X este un simbol care trebuie scris cu litere mari. X este un basm, in care, ca si intr-un covor, se impletesc mii si mii de fire colorate, cind albe ca lumina soarelui, cind negre ca noptile de iarna. In basmul acesta, apar Cosinzene iscoditoare si Babe-Cloante ingrozitoare. X este o mare, in care ne tine a ei ancora si ne fereste de prabusirea in bezna. X este orga pornita din Univers”. Daca, in plus, va veti aminti slogan-ul unei S.A. fondate in 1990, veti putea raspunde fara mari dificultati ce este X.  

Raspuns: familia.  

Comentariu: Mobias Banca S.A. “Sintem o familie”

***
09.
La ceremonia de decernare a premiilor Anti-Nobel 2007, printre castigatori am putea mentiona si urmatoarele lucrari: „Paturile, praful si firimiturile” (PAN pentru biologie), „Reactiile diferite ale sobolanilor la un discurs pronuntat în mai multe limbi” (PAN pentru lingvistica). Dar în ce categorie a fost premiata „bomba gay” – o arma chimica destinata reprezentantilor acestei categorii, sa spunem profesionale, care provoaca o atractie sexuala irezistibila ?  
 

Raspuns: PAN pentru Pace  

***
10.
Conform unui studiu realizat de Jonathan Donner aceasta actiune care implica de obicei doua persoane, este reglementata de un adevarat protocol. Printre regulile de baza amintim:
- aceasta actiune este rezervata persoanei cu posibilitati financiare mai modeste si nu viceversa;
- este de prost gust sa faci aceasta daca tu esti acela care are nevoie de o favoare;
- nu se obisnuieste sa faci aceasta mai mult de doua ori la rând, în caz contrar vei fi catalogat drept prea insistent;
- nu faci niciodata aceasta daca cealalta persoana este sotia, logodnica sau prietena ta. Despre ce actiune este vorba? 

Raspuns: A da bip cuiva.  

***
11. În Cartagina unde convietuiau reprezentantii a peste 60 de etnii, cei care practicau aceasta profesie erau scutiti de orice fel de impozite si corvoade. Pentru a se distinge, ei se radeau pe cap si aveau tatuat un papagal, care putea avea aripile fie strânse, fie desfacute, în dependenta de cunostintele lor. Despre reprezentantii carei profesii este vorba? 

Raspuns: Traducatorii formau o casta aparte în Cartagina, iar in functie de numarul de limbi pe care le cunosteau, papagalul avea aripile desfacute sau strânse.

 

***

12. In centru – un scut hasurat orizontal, cu un bour pe el, sustinut de jos de 2 persoane incoronate. (2) Deasupra un vultur cu o cruce in cioc. (3) Dedesubt – doi lei tinind o spada, patind pe sapte munti.

Numiti absolut exact ce reprezenta fiecare element al compozitiei si numele celuia ce a conceput si popularizat aceasta compozitie.  

 

Raspuns: Moldova, Tara Romaneasca si Transilvania. Mihai Viteazu. 

 

Comentariu: Mihai Viteazul realizeaza in 1600 prima Mare Unire a Romanilor, aceasta fiind stema statului nou-format.  


***

13. Prima apare intre 25000 – 15000 i.Cr. Se spune ca se datoreaza faptului ca oamenii au inceput a prefera sa faca comune mai mari. Aceasta la rindul sau a generat aparitia unor boli infectioase la care organismul trebuia sa aiba o imunitate mai mare. A doua apare cu aprox. 5000 ani mai tirziu si tine de faptul ca carnea a inceput sa fie prelucrata mai greu de organism, oamenii preferind, deci, mincarea vegetariana. A treia s-a dezvoltat intre anii 15000 – 10000 in regiunea, ce corespunde Indiei si Pakistanului de astazi. In mincarea localnicilor pina in zilele noastre laptele se considera „mincarea barbarilor”. A patra apare cu 12 – 15 secole in urma. Este un rezultat al combinatiei dintre a doua si a treia.

Intr-un minut scrieti ceea ce uneste aceste patru cuvinte, care la rindul sau definesc indispensabil cuvintul solicitat.    

 

Raspuns: Singe 

 

Comentariu: Grupa sanguina I(0), II(A), III(B) si IV(AB).   


***

14. X este un simbol antic, definit printr-un cuvint de origine latina. A fost folosit de-a lungul istoriei pentru a infatisa multe lucruri, dar de cele mai multe ori el simbolizeaza unitatea primordiala, ciclul nesfarsit al timpului si al universului. X a fost foarte important in simbolismul religios si mitologic si a fost folosit frecvent si in ilustratii alchimice.

In secolul al XIX-lea a fost interpretat dupa unii psihologi cum ar fi Carl Gustav Jung, ca avand o anumita influenta asupra psihicului uman. De multe ori, X poate fi si o metafora a autoreflexiei, a meditatiei si autoanalizei.

In religia hindusa, un X este foarte apropiat de testoasa gigantica, care ii sustine pe cei patru elefanti, care la randul lor suporta lumea. Numiti X si actiunea neobisnuita ce o face. 

 

Raspuns: Un sarpe, un dragon, ce isi maninca coada.  

 

Comentariu: Uroboros, din latina „cel, ce-si devoreaza coada”.

 

 

 

***
15.
Atentie, cuvinte înlocuite.
„… simbolistica MIELULUI: liber, blocat, înaintat, înapoiat, dublat, izolat, schimbat, atârnat, transformat, sacrificat, legat, intercalat, central, marginal, în lant, dislocat, otravit…Da! Suntem MIEI dar nu pe o PASUNE” Ce cuvint a fost înlocuit cu PASUNE? 

Raspuns: Tabla de sah  

***
16. Hohotele de râs ar putea parea nelalocul lor într-un magazin ce este în curs de a fi jefuit. Dar asa au reactionat angajatii magazinului de bauturi alcoolice Shamrock Liquors din Ashland când au vazut rezultatele eforturilor depuse de catre hot pentru a-si ascunde identitatea. Faptasul a fost poreclit: Hotul cu X.
Cum a fost poreclit acest hot, stiind ca titlul care i-a fost acordat, dual fiind, descrie foarte bine atât aspectul exterior al hotului în momentul jafului., cât si un potential „obiect” al jafului. 

Raspuns: Hotul cu Scotch.  

***
17.
Când a fost ridicat Zidul, complexa retea berlineza de transport public, (S-Bahn si U-Bahn) a fost întrerupta. Unele dintre linii au fost taiate în doua. Trei linii vest-berlineze treceau prin sectorul rasaritean, traversând statii fantoma. Dar de ce erau numite statiile astfel?
 

Raspuns: Pentru ca acolo nu stationa transportul.

***
18.
Intalnindu-ma cu un cunoscut de-al meu, am observat ca purta un maiou, imaginea caruia consta din 3 litere si un simbol. Maiou foarte popular peste ocean chiar de la crearea acestuia la initiativa deputatului William S. Doyle in 1977. Mi-a spus ca de acolo (SUA) l-a si cumparat. Intrebandu-l daca i-a placut atat de mult acolo acesta mi-a zis ca in realitate ii place orasul lui.
Din ce oras din Moldova este cunoscutul meu?  

Raspuns: Ialoveni (I LOVE NY)  

***
19. Iata un fragment dintr-o carte de pe timpul Imperiului Roman: „Citeste aceasta si norocul va veni la tine”. Din ce carte face parte aceasta inscriptie?  

Raspuns: un manual de citire.  

***
20.
Poetul Mircea Dinescu povesteste un caz la limita adevarului. Cica la o intrunire internationala, Presedintele pe atunci al Republicii Moldova, Mircea Snegur, a fost intrebat de un reporter curios: Totusi, de partea cui sunteti? A Romaniei sau a Rusiei? Incomodat de faptul ca atat Presedintele Romaniei, cat si al Rusiei se aflau in sala, Presedintele Snegur se spune ca a afirmat:
Aratati-mi-l pe cuc, cu el cant
Ce cuvinte au fost inlocuite prin cuvintele cuc si cant 

 

Raspuns: Iliescu, tin.

 

***

21. Iata doua extrase dintr-o carte care a fost foarte des citata la lectiile de istorie: "La ei, trandavia este un lucru foarte ales, in vreme ce munca campului e indeletnicirea cea mai umilitoare; a trai de pe urma jafului este pentru ei cel mai frumos fel de viata". "Dar unirea lor e cu neputinta si nu-i chip sa se infaptuiasca, de aceea sunt ei slabi". Atentie, intrebarea, care doua epitete sunt cel mai des atribuite unora dintre ei?  

Raspuns: viteji si drepti. 

Comentariu: Citatele sunt din Herodot, care scrie despre traci. Getii sunt cei mai viteji si mai drepti dintre traci. Si noua la scoala ni se preda doar partea frumoasa.  

***
22. In engleza exista doar patru cuvinte care au aceasta caracteristica. Din aceasta cauza acest truc nu este popular in randurile proprietarilor de site-uri web. Daca o sa va dati seama ce informatie se contine pe site-ul rusesc indicat, o sa ne scrieti cum se numeste site-ul japonez dedicat unei opere aparute in 1926.
www.anec.ru 
www._____.jp 


Raspuns: turan


Comentariu: Cuvintele englezesti care se termina in dot: dot, haggadot, microdot, peridot. Din aceasta cauza nu multi utilizeaza denumiri de site-uri in care punctul ar fi utilizat in calitate de parte componenta a denumirii. Una dintre putinele exceptii este site-ul rusesc dedicat bancurilor si anecdotelor. Site-ul japonez este, bineinteles, dedicat operei Turandot de Giacomo Puccini.
  

*** 
23. Protectorul lor in Germania medievala era considerat Sfantul Augustin, in Franta - Sfanta Clara, iar in Italia medievala - Sfanta Lucia. Atentie, intrebarea: ce utilizeaza unul dintre membrii echipei Zombii pentru a imbunatati performanta lor? 

Raspuns: Ochelari 

Comentariu: Augen in germana - ochi, prin analogie - clara si luminata se numesc celelalte doua sfinte.

*** 
24. Regele Herald I al Danemarcei, numit in daneza Harald Blåtand, a trait intre anii 935 si 986. El a fost renumit pentru mai multe lucruri, printre care mentionam inceputul crestinarii Danemarcei si unificarea regatelor Danemarcei si Norvegiei. Una dintre trasaturile sale de baza era capacitatea de a uni persoane si unifica popoare sub conducerea sa, ceea ce i-a facilitat o cariera de conducator stralucit, atit de timp de pace, cit si de razboi.Astazi putini in afara Danemarcei si Norvegiei mai stiu cine este el, insa orice scolar cunoaste varianta engleza a numelui sau - una dintre tehnologiile care in prezent capata o raspindire tot mai larga poarta acest nume, iar simbolul acestei tehnologii reprezinta initialele lui, scrise cu caractere runice.Numiti, va rog, tehnologia. 

Raspuns: Bluetooth 

Comentariu: Blatand inseamna "Dinte albastru", sau Bluetooth in engleza. Specificarea protocolului fara fir "Bluetooth" a fost numita asa in cinstea lui Herald I, fiindca, ca si el, uneste lucruri si oameni. 

*** 
25. Ati primit versurile imnului religios dedicat lui Ioan Botezatorul, numit "Ut queant laxis".

Ut quéant láxis
                 resonáre fíbris
Míra gestórum
                 fámuli tuórum,
Sólye pollúti
                 lábii reátum.
Sáncte Joánnes.               

Nu cred ca cunoasteti acest imn in intregime, insa unele parti ale lui au supravietuit timpului si le folosim si in prezent. Enumerati-le pe toate asa cum le stim azi. 

Raspuns: Do, re, mi, fa, sol, la, si. 

*** 
26. In una dintre povestirile SF ale lui Isaac Asimov, el descrie evolutia unui supracalculator de-a lungul citorva bilioane de ani. El a inceput ca principalul calculator de pe Pamint, insa s-a extins, odata cu extinderea omenirii in alte sisteme solare si, ulterior, in alte galaxii. Astfel, in final, era conectat direct la toate fiintele umane care umplusera intre timp universul, si acumulase un bagaj enorm de informatii.                

Paralel, au evoluat si principiile lui de functionare. Cu timpul, unele componente ale sale erau trecute in afara universului fizic, in hiperspatiu. Astfel, pina la urma el a ajuns a fi complet amplasat in hiperspatiu, fara careva elemente prezente in universul nostru. Datorita la aceea ca devenise atotstiutor, pentru el nu mai existau intrebari fara raspuns. Cu o singura exceptie.               

De mai multe ori pe parcursul mileniilor lui i-a fost adresata o intrebare: cum poate fi preintimpinata stingerea stelelor, sau cu alte cuvinte, cum pot fi intoarse procesele entropice. Pe parcursul mileniilor, calculatorul dadea unul si acelasi raspuns: „Pentru un raspuns rational nu sunt suficiente datele”. In fine, cind s-a stins ultima stea din Univers, ultimul om l-a rugat sa continue sa caute raspunsul la aceasta intrebare. Dupa o perioada nedefinit de lunga de timp, el a gasit solutia si a spus: …               

Redati, va rog, cu exactitate ce a spus el. 

Raspuns: „Sa fie lumina”. 

Comentariu: Sunt cuvintele cu care Dumnezeu a inceput facerea lumii.

 

*** 

27. Atentie, in intrebare este un cuvant inlocuit!In statul Chile se afla cel mai uscat loc din lume, numit desertul Atacama. Prima ploaie dupa 400 de ani a cazut in aceasta regiune in 1971. Necatand la aceasta, zona este destul de populata. Aceasta regiune este de asemenea cunoscuta printr-un alt record nu mai putin important. Aici se afla cel mai mare muzeu in aer liber a „statuilor”. Aceste „statui” au fost gasite si pe alte continente, insa nu intr-un numar atat de mare.

I: Ce sau cine a fost inlocuit prin cuvantul „Statuie”?  

Raspuns: Mumie.

 

28. Grecia Antică împărÅ£ea lumea între lumea elenă ÅŸi X . X provine de la sunetul scos de câini x-x, ÅŸi era folosit pentru persoanele care nu erau vorbitori de limbă greacă. Peste un minut va rugam sa scrieti primele 2 versuri dintr-o opera literara roamana, care a fost scrisa in sec 19-lea , dar care a devenit vestita pe plan internatzional din 22 decembrie 1989 unde figureaza X. 

Raspuns:  DeÅŸteaptă-te, române, din somnul cel de moarte,În care te-adânciră barbarii de tirani 

Comentariu: (X - barbar). 22 decembrie 1989 data la care imnul natzional al Romaniei devine „DeÅŸteaptă-te, române”  

***

29. Banc: 2 amerindieni tata cu fiul: „fiule daca o femeie alba iti va propune sa faci cu ea , tot ce doresti..., sa nu te grabesti sa ...! Ce ea recomandat tata sa nu faca?  

Raspuns: sa-i scoata scalpul   

***

30. Intr-un sondaj efectuat in orashele din Republica Moldova in anul 2006 persoanelor cu vyrsta de pana la 45  ani, la intrebarea care synt preferintzele moldovenilor..., s-au obtzinut urmatoarele rezultate:

pe locul 13- sanatatea,

pe locul 9– norocul,

pe locul 8- ploaia,

pe locul 5- automobilul,

pe locul 4- Europa,

pe locul 3- sarutul 8.9%,

pe locul 2– Rusia 20.5%.

Dandu-va seama care a fost intrebarea la acest sondaj , scrieti ce s-a situat pe primul loc? 

Raspuns:  Hitul   (101.70 FM, 20.8% ) 

Comentariu:  Rusia- Ruskoe Radio,  Sarutul-KissFm, Europa Plus, Automobilul- AvtoFm, Ploaia-  Serebreanyi Dojdi, etc.  
***
31. Nansen, Rajdestvenskii, Avogadro, Birkhoff, London, Maxwell, Lorentz, Mendel, 
Appolo, Planck, Leibniz, Fermi, Pasteur, Hertz, Icar, Dedla, Jules Verne, Lobacevski 
si nu numai pot fi vazuti impreuna incepind cu anul 1959, dar unde?
 
Raspuns: pe Luna, Emisfera Lunii care nu este vizibila de pe pamint.
 
 
*** 
32. Harakiri sau Sepoku - sinuciderea ritualica a samurailor, era un gest de onoare dar
si de mare vointa. Fiecare samurai trebuia sa respecte o serie de reguli inainte de a-si 
sectiona abdomenul. Una din ele obliga samuraiul asezat sa-si traga cit mai strins 
hainele sub genunchi. De ce?
Raspuns: pentru a nu cadea pe spate dupa executarea sinuciderii
*** 
33. Festus scria ca: "Romanii odata ajunsi acasa sar peste foc si se spala cu apa pe
maini". Inainte insa de a se porni acasa ei ii spuneau "Sit tibi terra levis". Dar cui ei 
ii spuneau acest lucru?
Raspuns: Raposatului, mortului
*** 

34. Englezii – ca sa nu ii vadă nimeni;

Americanii – împreuna  cu vitrina;

Evreii – fiecare 5 minute;

Italienii – fără martori;

Programatorii - in spaţiul virtual;

EschimoÅŸii – cuprinzând ursul alb;

Las Vegas - doar in lenjerie intimă;

Spartanii - împreuna cu scutul.  

AtenÅ£ie întrebare: Ce fac toÅ£i cei enumeraÅ£i? 

Răspuns:  Pleacă.  

***

35. Norbert Viner, tatăl ciberneticii (ura ÅŸi spaima studenÅ£ilor de la cibernetica ASEM) era vestit de asemenea prin faptul ca era uituc. Astfel atunci când familia si-a schimbat locul de trai, soÅ£ia sa i-a lăsat un buzunarul sacoului o notiÅ£a cu adresa noua, insa chiar din prima zi, acesta la serviciu  a scris pe ea niÅŸte formule insa realizând ca ideea formulelor este greÅŸita a aruncat-o la gunoi. Si seara a plecat acasă pe adresa veche. A găsit doar casa pustie. IeÅŸind afara a zărit o fetita ÅŸi ii zice: „Scuză, eu sunt d-nul Viner familia mea ÅŸi-a schimbat locul de trai recent, nu ÅŸtiÅ£i cumva unde?” ce i-a răspuns fetita?

Răspuns: tata, hai acasă.  

***

36. O situaÅ£ie in tren in un cupeu. Stau doi. Un businessman ÅŸi un preot.  Businessman-ul aÅŸa tot ocupat a scos notebook-ul niÅŸte documente si a început a lucra, număra, scrie. Dar preotul a scos o sticla de vodka si niÅŸte zacusca si zice

-„hai sa cinstim fiul meu.” 

Businesman-ul zice ca nu are când. Trece puÅ£in de timp ÅŸi preotul iese al o Å£igara si îl invita pe businessman la o partida de poker . Acela zice ca are multa treaba. Încă peste o ora preotul a găsit niÅŸte domniÅŸoare in cupeul de alături si îl cheamă si pe cellalt, ala iar nu….trece oleacă de timp si vine preotul înapoi  satisfăcut si umil. Iar businesman-ul ii da o întrebare: “Oare trăiesc eu viata cum se cade după toate regulile?”

Iar preotul răspunde : ”Da, dar……” continuaÅ£i răspunsul! 

Răspuns: dar degeaba.

Numai utilizatorii inregistrati pot comenta.
Te rog sa intri in sectiunea privata.


Vizualizari: 11690

  Comentarii (39)
 39 Scris de Veronica Vragaleva, la 12-12-2007 11:27
...si pentru urarea de succes!PS: ASEMENEA!!!
 38 Scris de Veronica Vragaleva, la 12-12-2007 11:25
Irina!mersi pentru concretizare...
 37 2 Veronika
Scris de Breahna Irina, la 12-12-2007 11:03
Veronika, NU, la ambele intrebari!:) 
 
Mult succes astazi
 36 Scris de Veronica Vragaleva, la 12-12-2007 08:56
PS-ul a fost scris ca o confirmare la ceea ce a spus Irina "Si deoarece sunt sigura ca scopul comentariilor nu este de a servi drept mijloc de vendete personale,eu propun sa le utilizam dupa destinatie". 
Recunosc ca si eu periodic abuzez de dreptul de a comenta si imi pare rau ca uneori trezeste reactii atit de stranii...
 35 Scris de Veronica Vragaleva, la 12-12-2007 08:28
Irina! 
Unica ce sper e ca vorbind despre sarcasm si lucruri urite nu te-ai referit doar la mine si vorbind despre lucrul de zi cu zi greu-doar la Marcel. 
 
PS:"... E usor a scrie versuri/Cand nimic nu ai a spune..."
 34 Scris de Breahna Irina, la 11-12-2007 21:30
eu imi cer scuze pentru izbucnirea de mai devreme, cred ca e ceva in atmosfera :) . Veronica, ai dreptate noi suntem o comunitate de oameni inteligenti (cit de ne-modest ar suna aceasta), dar in primul rind, sper eu, suntem o comunitate de prieteni, si din acest motiv e foarte dureros :cry sa citesti atita ironie, sarcasm, acuzatii printre rindurile diferitor comentarii. Eu accept si chiar sunt convinsa ca multe dintre ele se manifesta inconstient, neintentionat, dar...consider in acelasi timp ca ar trebui sa tinem cont si de faptul ca multi dintre noi, chiar toti, activeaza zi de zi in situatii super stresante si sunt foarte sensibili (de multe ori absolut justificat) la anumite formulari, aluzii, etc. Si nu ma refer doar la Marcel (desi situatia lui e cea mai nefavorabila - toate laudele, dar in special toate acuzatiile merg in capul lui, ceea ce este absolut aiurea) ci la toti membrii comunitatii noastre. Si deoarece sunt sigura ca scopul comentariilor nu este de a servi drept mijloc de vendete personale,eu propun sa le utilizam dupa destinatie (desi eu abuzez acum de ele :)). 
Octavian, tu ai avut ideea concursului si cred ca e just sa-l organizezi asa cum iti imaginezi ca ar fi mai bine. Tot ce am scris noi (si nu-mi este teama sa utilizez pluralul) erau doar sugestii, iti vom fi recunoscatori daca le vei lua in consideratie si vom accepta fara nici un fel de resentimente daca n-o vei face.
 33 Scris de Breahna Irina, la 11-12-2007 21:26
eu imi cer scuze pentru izbucnirea de mai devreme, cred ca e ceva in atmosfera :) . Veronica, ai dreptate noi suntem o comunitate de oameni inteligenti (cit de ne-modest ar suna aceasta), dar in primul rind, sper eu, suntem o comunitate de prieteni, si din acest motiv e foarte dureros :cry sa citesti atita ironie, sarcasm, acuzatii printre rindurile diferitor comentarii. Eu accept si chiar sunt convinsa ca multe dintre ele se manifesta inconstient, neintentionat, dar...consider in acelasi timp ca ar trebui sa tinem cont si de faptul ca multi dintre noi, chiar toti, activeaza zi de zi in situatii super stresante si sunt foarte sensibili (de multe ori absolut justificat) la anumite formulari, aluzii, etc. Si nu ma refer doar la Marcel (desi situatia lui e cea mai nefavorabila - toate laudele, dar in special toate acuzatiile merg in capul lui, ceea ce este absolut aiurea) ci la toti membrii comunitatii noastre. Si deoarece sunt sigura ca scopul comentariilor nu este de a servi drept mijloc de vendete personale,eu propun sa le utilizam dupa destinatie (desi eu abuzez acum de ele :)). 
Octavian, tu ai avut ideea concursului si cred ca e just sa-l organizezi asa cum iti imaginezi ca ar fi mai bine. Tot ce am scris noi (si nu-mi este teama sa utilizez pluralul) erau doar sugestii, iti vom fi recunoscatori daca le vei lua in consideratie si vom accepta fara nici un fel de resentimente daca n-o vei face.
 32 Scris de Ion Verdes, la 11-12-2007 19:07
Iata opinia mea: "Ca concluzie" e cacofonie :P
 31 Scris de Natan Garstea, la 11-12-2007 17:30
Ca concluzie a discutiei de azi de pe site, iata opinia mea: Octavian, initiativa ta este extraordinara, merci mult. Inclusiv si pentru intelegerea, rabdarea si receptivitatea ta. Concursul cred ca va fi unul foarte interesant. Respect.
 30 Scris de Marcel Spataru, la 11-12-2007 16:56
maladets octavian! :grin :grin
 29 Scris de Veronica Vragaleva, la 11-12-2007 16:41
Imi cer scuze daca am suparat pe cineva...
 28 Scris de Octavian Sireteanu, la 11-12-2007 16:27
Va rog mult sa terminati toata disputa ca daca nu - INCHID CONCURSUL si IMI IAU TOTI CUCII MIE si O SA FIU CEL MAI BOGAT CUCHIST.
 27 Scris de Marcel Spataru, la 11-12-2007 16:23
Eu probabil am suprareactionat (sau cum o fi overreacted in romana) 
la: 
"Marcel!Lasa oamenii sa-si exprime opinia, ca asta e ideea site-ului...ori gresesc?E cumva site-ul manifestarea si expunerea unei singure pareri cu care toti trebuie sa fie de acord?" 
 
Mi s-a parut agresiv. 
Iar enervarea mea tine de prea multi factori, unii prea delicati ca sa-i fac publici.
 26 Scris de Veronica Vragaleva, la 11-12-2007 16:08
Marcel! 
Iti multumesc pentru raspuns promt si exhaustiv. Sint absolut de acord cu tine in ceea ce tine de cunoasterea trucului cu selectarea raspunsului de multi utilizatori. Si pentru unii intr-adevar e un lucru important ca intrebarea sa fie in totalitate prezentata, pentru o analiza(percepere) mai adecvata. As vrea sa mai repet o data ca nu am insistat asupra schimbarii a ceva, mi-am exprimat doar opinia pur subiectiva. De aceea mi se pare cel putin stranie intreaga disputa, mai ales ca se fac aluzii la nu stiu ce suparari...nimic nu inteleg..
 25 Scris de Marcel Spataru, la 11-12-2007 15:58
Eu nu am uitat ca autorul proiectului a reactionat la propunerile a doi oameni. 
El intr-adevar este o persoana intelegatoare. 
Si eu nu am redirectionat pe nimeni, ci m-am adresat tuturor celor care cauta intrebari cu raspuns in alb,  
asupra carora am insistat si eu la inceput in baza de date. 
 
Ca fapt divers: 
Multi dintre utilizatorii site-ului inca nu stiu de trucul cu culoarea alba.  
Drept dovada - postarea comentariilor cu raspunsuri la intrebari. 
 
Eu cred ca este mai greu sa evaluezi o intrebare in comparatie cu altele fiind nevoit de fiecare data sa selectezi raspunsurile si comentariile in alb. 
 
Iar cat priveste supararea mea, e o chestie mult mai adanca decat fleacul asta cu culoarea raspunsurilor, credeti-ma. 
Niciodata insa nu se stie care va fi picatura care va umple paharul.
 24 Scris de Veronica Vragaleva, la 11-12-2007 15:46
In primul rind, ar fi bine sa ne pastram calmul si sa aratam cit de inteligenti si binevoitori sintem unii fata de altul (ca asta implica o comunitate sanatoasa,nu?). In al doilea rind nu prea am inteles faza cu daca e sa fiu sincer - eu incep sa ma enervez si anumite persoane din CUC stiu ca asta e foarte periculos. 
Nu cred ca trebuie sa se teama cineva ca tu o sa te enervezi, ori gresesc? 
Inca ceva, ca o precizare:in moment in care s-a facut public un lucru fiecare are voie sa-si spuna opinia, asa cum au facut-o Natan, Irina, eu si Marcel (celuia, caruia in special i se adreseaza mesajul). Am spus despre suspans si momentul neasteptarii fiind o persoana ce percepe astfel mai bine intrebarile. Faptul ca am fost directionata spre toata baza de intrebari e un fel de a spune"auzi, vrei sa joci pe asa reguli, dute incolo, aici sint alte reguli". Sa nu uitam de acel fapt ca autorul proiectului dat DIN START a avut un alt concept, dar fiind o persoana intelegatoare si receptibila a actionat operativ la propunerile user-ilor si, cit tine de mine, nu am nimic contra, doar ca am vrut sa-mi exprim parerea despre acest fapt. Imi pare rau ca a trezit atitea emotii negative din partea unilor utilizatori :sigh
 23 2 toata lumea
Scris de Breahna Irina, la 11-12-2007 15:32
pentru ca tot a venit vorba de opinii, am hotarit sa ma exprim si eu.  
daca e vorba de un concurs de intrebari e absolut firesc si chiar obligatoriu ca raspunsurile si comentariile sa fie prezente. din cite am inteles ideea lui Octavian nu era de a face un concurs de genu cine-i mai destept pe site, ci o evaluare obiectiva si profesionala, pe cit posibil, a intrebarilor. cit despre aluziile la cumatrism si alte chestii de genul asta, chiar nu inteleg...cucul e doar un joc, intrebarile sunt doar intrebari, de ce lumea reactioneaza atit de bolnavicios la anumite chestii, oare in afara de locul obtinut in acest concurs, in rating, si alte clasamente nu mai avem si alte lucrari care sa ne defineasca in viata? 
dar sa revin la subiect...daca am inteles bine initiativa lui Octavian, intrebarile prezentate pentru concurs vor fi si in baza de date, deci nu vad sensul de ce am dubla acelasi lucru, si aici fara raspuns si acolo. daca e vorba de evaluare, nu cred ca e corect sa jucam intrebarile date, deoarece pot aparea diferite frustrari legate de neconcordanta raspunsurilor ceea ce va influenta atitudinea noastra fata de intrebare. in plus raspunsul este si el o parte din intrebare, in sensul ca ni s-a intimplat de mai multe ori sa auzim intrebari bune, formulate impecabil, insa raspunsul carora sa fie absolut aiurea.  
chiar nu inteleg de ce se confunda lucrurile. avem deja un concurs de raspuns la intrebari pe site, acesta este un concurs de intrebari...
 22 Scris de Marcel Spataru, la 11-12-2007 15:12
HAIDETI SA NU NE CAUTAM PURICI UNII LA ALTII, OK? 
 
da ce ati sarit in capul meu? 
eu NU am schimbat culorile . 
eu NU mi-am impus nici o parere si nu am nimic impotriva altelor. 
eu MI-AM exprimat parerea cum a facut-o si Natan si Veronica. 
 
mai mult,  
eu parca NU am sters nici un mesaj,  
V-ATI EXPUS LIBER SI DESCHIS parerea - demonstratia e chiar mesajul precedent. 
 
pur si simplu pentru cei care cauta suspans le-am aratat unde sa-l gaseasca. 
 
si pentru info - pe multe site-uri unde se mai pot gasi intrebari, raspunsurile sunt oferite in negru imediat dupa asta - e binecunoscut faptul. 
va propun cateva solutii:  
1. Nu faceti scroll in jos decat pana la sfarsitul intrebarii. 
2. Imprimati intrebarile si acoperiti cu o foita raspunsurile. 
 
Si acum o rugaminte pentru toata lumea -  
evaluati intrebarile nu doar ca jucatori, dar si ca autori si redactori. 
daca intelegeti ce vreau sa spun. 
 
========= 
iar cei care totusi au ce au cu parerea mea ar putea sa ma contacteze direct sa le spun ce parere am. 
 
daca e sa fiu sincer - eu incep sa ma enervez si anumite persoane din CUC stiu ca asta e foarte periculos.
 21 Scris de Veronica Vragaleva, la 11-12-2007 14:54
Marcel!Lasa oamenii sa-si exprime opinia, ca asta e ideea site-ului...ori gresesc?E cumva site-ul manifestarea si expunerea unei singure pareri cu care toti trebuie sa fie de acord? :x
 20 Scris de Octavian Sireteanu, la 11-12-2007 14:53
Veronica, multumesc pentru sustinere. Credeam si eu ca pentru o persoana care nu stie intrebarile ii este mai usor sa aprecieze atunci cand trece prin etapele de ajungere la raspunsul corect decat primind raspunsul pe talger.
 19 Scris de Marcel Spataru, la 11-12-2007 14:19
Pentru suspans vedeti aici
 18 Scris de Veronica Vragaleva, la 11-12-2007 13:05
...dar mie imi placea mai mult suspansul, mai ales pentru ca multe intrebari nu le cunosteam, si le jucam cu mare placere, apreciind mai veridic simpatiile si antipatiile fata de informatie.Acum s-a transformat intr-un fel de citire pasiva...hmm...stiu ca acum nu mai schimbati la loc, dar mi-a placut mai mult de la inceput...
 17 Scris de Marcel Spataru, la 11-12-2007 09:50
Foarte buna propunere, Natan. 
Ma aliniez.
 16 Scris de Natan Garstea, la 11-12-2007 09:18
Octavian, tinind cont de aceea ca raspunsul la intrebare si comentariul fac parte integranta din ea si afecteaza calitatea ei, as propune ca ele sa fie afisate cu text obisnuit (sa se vada de rind cu intrebarea). Aceasta permite ca intrebarea sa fie apreciata in ansamblu, nu numai prima parte. 
Propun aceasta fiindca in aceasta sectiune avem nu un concurs de raspuns la intrebari, ci unul al intrebarilor propriu-zise. Cine nu a jucat intrebarile anterior, propun sa viziteze paginile respective.
 15 Scris de Octavian Sireteanu, la 10-12-2007 20:56
Eugen, intotdeauna este posibilitatea de a primi CUCi contribuind la formarea colectiei de carti a comunitatii, actiune la care nu a apelat inca nimeni din pacate (din cate stiu). 
Cred ca actiunea de a compune o intrebare foarte buna sau de a dona o carte este mai presus de efortul (a se citi "placerea") de a raspunde la o intrebare :) 
Astept sa fiu contrazis.
 14 Scris de Eugene Zinkovsky, la 10-12-2007 20:23
O sa votam intrebarile , conform gradului de cumatrizm fata de autorii intrebarilor :grin  
Daca toate intrebarile sunt bune, ce alte criterii de selectare mai pot fi... 
Octav, premiile de cuci au fost calculate cumva sau puse arbitrar? 
Mi se pare ca avem o mica inflatzie de cuci, comparynd 1 Cuc pentru raspuns corect la intrebarea zilei, si 3 pentru 1 loc la pronostic... 
 
Propun sa punem  
1 loc - 12 
2 loc - 10 
3 loc - 8 
4 loc - 6 
5 loc - 4 
 
Pentru a nu avea hiper inflatzie
 13 Scris de Octavian Sireteanu, la 10-12-2007 19:30
Natan, in stil mafiot? 
Si daca nu ar fi restrictia aceasta, ar fi o dilema pentru tine? glumesc. :)  
Desigur, va fi restrictia de a nu-ti putea vota intrebarile proprii.
 12 Scris de Natan Garstea, la 10-12-2007 17:03
O sa apara razbunari crincene dupa aceasta... Cauza - "De ce n-ai votat intrebarea mea?" 
Cred ca e normal sa nu poti vota intrebarile proprii, nu?
 11 Scris de Octavian Sireteanu, la 10-12-2007 16:36
Cred si eu ca optiunea cu sondajul nu e cea mai indicata. Ideea mea e sa facem o stire noua in care fiecare membru doritor sa scrie cate un mesaj cu top5. (ca sa nu fie suspiciuni).
 10 Scris de Marcel Spataru, la 10-12-2007 16:26
cum se va face sondajul pe site? 
cred ca varianta cu votul vizitatorilor nu e cea mai indicata. 
poate fiecare membru inregistrat ii va trimite lui Octav propriul top 5 al intrebarilor preferate. 
punctele se vor repartiza in ordine inversa (5, 4, 3, 2, 1) si la urma se va face totalizarea. 
ce zici?
 9 Scris de Octavian Sireteanu, la 10-12-2007 14:06
Era "Extazy" si "Intrebarea sezonului vara-toamna".
 8 Scris de Octavian Sireteanu, la 10-12-2007 09:58
Nici nu stiu ce sa spun ... haideti sa facem atunci o colectie "vara-toamna" (cu toate ca asta nu-i va ajuta pe Exatazy). Dar cred ca ne limitam la asta, ca daca largim prea de tot - o sa obtinem o casa ... (cu sh). 
Asadar, avem "Intrebarea sezonului"
Printre altele, astept intrebarile.
 7 Scris de Marcel Spataru, la 10-12-2007 09:25
Eu mi-am spus parerea, acum asteptam decizia lui Octav, pentru ca e initiativa lui :)
 6 Scris de Natan Garstea, la 10-12-2007 09:22
Deci, la ce raminem?
 5 Scris de Marcel Spataru, la 10-12-2007 09:26
Pe de alta parte, depinde ce fel de concurs vrem sa facem, "Intrebarea campionatului", "Intrebarea sezonului" sau "Intrebarea anului". 
Pentru ca cele trei nu sunt identice. 
Eu as prefera ca autorii sa-si evalueze intrebarile pe o scara mai larga decat doar ultimul campionat (Extazy de exemplu nu a facut intrebari pt camp toamna 2007, din motive binecunoscute). 
Asa ca, mai ales ca un concurs similar nu a avut loc mai devreme, nu as vedea o problema sa luam in concurs toate intrebarile facute in 2007, sau cel putin in sezonul de toamna (iulie-decembrie) pe care autorii le considera relevante. 
Vom putea face concursuri similare la finele fiecarui sezon.
 4 Scris de Octavian Sireteanu, la 09-12-2007 21:58
Cred ca e mai corect si mai actual sa participe la concurs doar intrebarile din sezonul de toamna. Restul intrebarilor - desigur ca sunt asteptate si vor fi publicate pe site.
 3 2 Octav
Scris de Breahna Irina, la 09-12-2007 20:16
Octav, o intrebare cam stupida, dar... 
cupele de vara pot fi considerate parte din acest sezon? 
 
Si alta intrebare - daca eu mai am intrebari, dar care le-am facut pentru FIA, pot sa le trimit pentru completarea bazei, nu si pentru concurs?
 2 Scris de Octavian Sireteanu, la 08-12-2007 15:57
Ok. Erau 2 posibilitati - sa aduc sfarsitul concursului catre Sedinta Elitara sau catre sfarsitul anului. Am modificat. Autori de intrebari - mobilizati-va! (sau unitiva...) :)
 1 Scris de Marcel Spataru, la 08-12-2007 15:34
super initiativa! 
octav, eu propun sa scurtam perioada concursului, ca oamenii sa aiba posibilitatea de a primi CUCii si respectiv premiile in cadrul Sedintei Elitare de pe 22 decembrie. 
eu as propune 8-16 decembrie colectarea,  
17-22 - sondajul.

Powered by AkoComment Tweaked Special Edition v.1.4.4

 
< Precedent   Urmator >

On-line

Meniu Campionat