Mic ghid pentru depunerea si analiza contestatiilor
Mic ghid pentru depunerea şi analiza contestaţiilor Versiunea 1.1. din 03.10.2011
Toate echipele participante la Campionat sunt rugate să citească Ghidul şi să respecte paşii prezentaţi în prezentul Ghid (câţiva paşi nu au fost nicăieri prezentaţi până acum, dar i-am inclus în Ghid pentru a clarifica anumite aspecte). Sper că astfel numărul situaţiilor neplăcute va fi redus simţitor, iar respectarea procedurilor va duce la soluţionarea corectă şi amiabilă a contestaţiilor.
Cazul 1 Sunt o echipă care vrea să depună o contestaţie. Cum depun o contestaţie?
Pasul 1. Mă hotărăsc. Mă hotărăsc să depun o contestaţie la o întrebare până la sfârâitul etapei, adică până a pleca acasă.
Pasul 2. Depun preaviz de contestaţie Informez organizatorul (persoana care citeşte întrebările) despre faptul că voi depune o contestaţie şi o rog să noteze numărul întrebării pe care o voi contesta în fişa organizatorică. Nu sunt obligat să explic contestaţia.
Pasul 3. Copiez răspunsurile celorlalte echipe Rog organizatorii să-mi prezinte răspunsurile celorlalte echipe şi le copiez pe foaia mea. Rog organizatorii să păstreze fişele cu răspunsuri până la exprimarea deciziei Comisiei de Contestaţii.
Pasul 4. Formulez contestaţia Merg acasă sau în alt loc, mă documentez şi formulez contestaţia, prezentând documente şi surse în caz dacă sunt disponibile şi le consider necesare.
Pasul 5. Completez formularul Completez formularul cu toate informaţiile cerute (echipa, grupul, etapa, numărul întrebării, răspunsurile celorlalte echipe, explicaţia contestaţiei) pana la ora 24:00 în ziua imediat următoare de după competiţie.
Pasul 6. Aştept decizia Comisiei de Contestaţie Aştept decizia Comisiei de Contestaţie până miercuri, ora 24:00.
Cazul 2 Sunt echipa sau persoana organizatoare, dar nu sunt şi Comisia de Contestaţii. Cum procedez în cazul unei contestaţii?
Pasul 1. Notez numărul întrebării la care se va depune o contestaţie (preaviz de contestaţie). Până la sfârşitul etapei notez numerele întrebărilor care vor fi contestate în fişele organizatorice. Echipa nu este obligată să-mi explice contestaţia.
Pasul 2. Ofer echipelor care vor să depună contestaţii răspunsurile celorlalte echipe După ce am notat în fişa organizatorică că o echipă va depune o contestaţie, ofer echipei fişele de răspunsuri de la celelalte echipe care joacă în acelaşi grup, pentru ca răspunsurile acestora să fie copiate.
Pasul 3. Informez Comisia de Contestaţii Informez Comisia de Contestaţii referitor la contestaţiile care urmează a fi depuse în Divizia sau Liga mea. Această informaţie conţine denumirea echipelor şi numărul întrebărilor la care acestea au informat organizatorii că vor depune contestaţii. Fac acest lucru până la ora 24:00 in ziua imediat următoare de după competiţie.
Pasul 4. Păstrez fişele cu răspunsuri la întrebările la care s-au depus contestaţii Păstrez toate fişele cu răspunsuri la întrebările la care s-au depus contestaţii timp de o săptămână după etapă.
Cazul 3 Sunt o echipă care nu a depus contestaţie, dar a descoperit că răspunsul care a fost prezentat drept al său de către echipa care a depus o contestaţie nu este răspunsul pe care l-a dat de fapt. Cum procedez? ATENŢIE! Această notificare nu reprezintă o altă contestaţie şi va fi evaluată doar prin prisma deciziilor deja luate.
Pasul 1. Informez Comisia de Contestaţii (depun o notificare) Până miercuri 24:00 informez Comisia de Contestaţii printr-un mesaj pe site de faptul că răspunsul meu a fost de fapt altul şi rog Comisia să reevalueze răspunsul meu în corespundere cu criteriile reieşind din textul întrebării şi decizia Comisiei de Contestaţii. Dacă doresc, depun o plângere de ordin organizatoric pe adresa Consiliului Strategic.
Pasul 2. Aştept Aştept până vineri 24:00 decizia Comisiei de Contestaţii.
Cazul 4 Sunt echipa care e Comisia de Contestaţii. Cum procedez în cazul unei contestaţii.
Pasul 1 Comunic administratorilor site-ului www.cuc.md adresa la care vreau să primesc textele contestaţiilor. Trebuie să ofer această informație până vineri 24:00, înainte de etapă.
Pasul 2-3 Pe parcursul etapei fac, ca şi celelalte echipe de organizatori, paşii 1 şi 2 din Cazul 2. Echipele nu sunt obligate să-mi explice contestaţia în timpul etapei.
Pasul 4. Primesc pe email toate textele contestaţiilor Până la 24:00 a doua zi după ziua desfăşurării competiţiei primesc pe email textele contestaţiilor. Nu evaluez contestaţiile primite mai târziu sau cele incomplete (care nu conţin răspunsurile celorlalte echipe, de exemplu).
Pasul 5. Verific dacă echipele au depus preaviz de contestaţie Verific dacă la contestaţia primită pe mail echipa a depus preaviz (celelalte echipe organizatoare m-au informat despre preavizele din grupurile lor). În cazul lipsei preavizului, contestaţia nu este analizată.
Pasul 6. Distribui textele contestaţiilor valabile tuturor membrilor Comisiei de Contestaţii Distribui (forwardez) textele contestaţiilor valabile tuturor membrilor echipei mele care compun Comisia de Contestaţii.
Pasul 7. Colectez deciziile la contestaţii, stabilesc deciziile finale Colectez deciziile individuale la contestaţii. Aceste decizii răspund la contestaţie şi reevaluează toate răspunsurile prezentate prin prisma deciziilor. Stabilesc decizia finală. Contestaţia unei echipe este acceptată doar când numărul de voturi pentru acceptarea contestaţiei este mai mare decât numărul de voturi împotriva acceptării. Abţinerea unui membru al Comisiei de Contestaţii este egalata cu 0, si nu va fi luata in considerare la luarea deciziei.
NOTA: Cum se răsfrâng deciziile Comisiei de Contestaţie asupra rezultatelor celorlalte echipe?
În cazul depunerii unei contestaţii pentru acceptarea răspunsului, lărgirea criteriului de acceptare se răsfrânge doar asupra echipelor din acelaşi grup (Divizie, Ligă, Superligă) cu echipa care a depus contestaţia. Răspunsurile altor echipe se acceptă în cazul în care acestea coincid cu răspunsul echipei care a depus contestaţia sau sunt similare (corespund la fel de bine logicii formulate de echipa care a contestat, logică ce a fost acceptată drept corectă de Comisia de contestaţii).
În cazul depunerii unei contestaţii pentru anularea întrebării, anularea întrebării se răsfrânge asupra tuturor rezultatelor din toate grupele care au jucat întrebarea respectivă
Pasul 8. Public pe site deciziile referitoare la contestaţii Până miercuri, 24:00, public pe site deciziile referitoare la contestaţii, conţinând:
grupul, etapa, numărul întrebării
echipa care a depus contestaţia
răspunsurile tuturor echipelor
argumentarea contestaţiei depuse de echipă
decizia Comisiei, cu detalii referitoare la poziţiile individuale
argumentarea deciziei Comisiei de Contestaţii (argumentare colectivă sau individuală, după caz)
Cazul 5 Sunt echipa care e Comisia de Contestaţii. O echipă care nu a depus contestaţie m-a informat că răspunsul pe care l-a dat la o întrebare la care o altă echipă a depus contestaţie este altul decât cel prezentat de echipa ce a depus contestaţia. Ce fac? ATENŢIE! Această notificare nu reprezintă o altă contestaţie şi trebuie evaluată doar prin prisma deciziilor deja luate.
Pasul 1. Contactez persoana/echipa organizatoare Contactez persoana/echipa organizatoare care păstrează fişele cu răspunsuri din grupul respectiv. Verific dacă răspunsul echipei terţe a fost într-adevăr altul.
Pasul 2. Evaluez răspunsul echipei Dacă răspunsul echipei terţe a fost cu adevărat altul, evaluez acest răspuns prin prisma deciziei la Contestaţie.
Pasul 3. Informez Până vineri, ora 24:00, comunic răspunsul la notificare în mod public, pe site-ul www.cuc.md.
***
NOTĂ FINALĂ: Procedurile sunt valabile pentru etapele 1-6 din Superligă, Ligi, Ligile Externe şi pentru etapele 1-5 din Divizii. Ligile externe au dreptul să stabilească o altă procedură de soluţionare a contestaţiilor. La Maraton procedura de depunere a contestaţiilor este alta.
Numai utilizatorii inregistrati pot comenta. Te rog sa intri in sectiunea privata.