Acasa CUC Elitar Brain Ring Tabara In English Devino membru Oferta
Acasa arrow Intrebari OLD arrow dupa echipe arrow ale echipei Mix arrow Scara cu A
Scara cu A
Evaluare Utilizator: / 4
SlabExcelent 

Pe aceasta scara de masuri uneori se indica litera „A”. Aceasta litera reprezintă o abreviere ce provine de la cuvântul latinesc „a elibera”, „a da drumul”, si de la particula ce semnifica "de la". Dar mult mai răspândită este o alta notare, care se datorează autorului ei, William Thomson. Scrieţi-o, va rog.

Raspuns: „K”.

Comentariu: Scara de temperaturi absolute. Se notează cu „K” în cinstea lui Thomson, care din 1892 a devenit lordul Kalvin.

Autor: Echipa Mix, intrebarile Cupei Hyperion 2007.

Numai utilizatorii inregistrati pot comenta.
Te rog sa intri in sectiunea privata.


Vizualizari: 5110

  Comentarii (7)
 7 Scris de Octav, la 13-07-2007 23:08
Asa, sa stie toata lumea ca in Asachi e dictatura!!! :grin
 6 Scris de irina, la 13-07-2007 22:51
Eu n-an avut nici rabdare nici destula concentrare sa urmaresc tot ping pongu vostru, insa sunt de acord cu Marcel:ceva ii lipseste intrebarii.Desi stiam ca Thomson este si lordul Kelvin si ca exista asa ceva ca grade Kelvin, totusi timp de un minut unica mea intrebare a fost "Cineva a inteles intrebarea?".Am avut norok ca n-au existat alte variante la masa si au ales sa skrie bredu meu (ceea ce nu se intampla de obicei, sorry Octav) :cry
 5 Scris de Marcel, la 13-07-2007 14:31
Natan, este esentiala. 
Pentru ca la voi in intrebare nu e scris "a indica unitatile", cum scrii in comentariu, ci "uneori se indica", ceea ce a dus spre exemplu echipa noastra in eroarea de a gandi ca litera aia (A) este indicata O DATA pe termometru - tot asa cum O DATA este indicata "ZERO GRADE". 
 
Prin ce prezumtia rationalitatii autorului intrebarii este mai buna in acest caz de prezumtia rationalitatii echipei care incearca sa ghiceasca raspunsul reiesind din formularea intrebarii? ;)
 4 Scris de Natan Garstea, la 13-07-2007 11:05
Desi diferenta intre a indica si a nota unitatile exista, nu cred ca este esentiala si, in contextul intrebarii, cruciala. Reiesind din prezumtia rationalitatii constructorilor de termometre (si de orice altceva ce are scari), cred ca literele indicate undeva pe scara au o legatura directa cu scara respectiva. 
Am ales formularea respectiva pentru ca era destul de scurta si nu complica intrebarea (tinind cont de preferinta echipei Mix pentru intrebari scurte si clare ;) ). Dar sunt de acord ca putea fi formulata mai bine si cu acuratete mai mare. Ca, de altfel, practic orice alta intrebare.
 3 Scris de Marcel, la 13-07-2007 10:50
In acest caz in loc de 
Pe aceasta scara de masuri uneori se indica litera „A”.  
eu vad o mai buna formulare de genul 
Pentru notarea unitatilor pe aceasta scara de masuri se utilizeaza uneori litera „A”.  
 
Pentru ca a "indica" si a "nota unitatile" sunt lucruri diferite. A pune 1 (un) A undeva pe scara este tot a "indica". 
 
Inteleg corect?
 2 Scris de Natan Garstea, la 13-07-2007 10:39
Pe unele termometre, in loc de "K" se scrie "A" si se citeste, de ex. 273 grade absolute, in loc de grade kalvin. Textul intrebarii asta si spune.
 1 Scris de Marcel, la 13-07-2007 10:14
+3. 
Doar trei, desi informatia e interesanta, este pirueta, si parca totul e ok... 
Si totusi. Din textul intrebarii reiese o oarecare echivalare intre literele A si K - mult mai raspandita este o alta notare. De parca altceva ar fi substituit pe "A"... 
Din cate imi dau seama, A si K aveau doua roluri diferite pe scara (A nota absolutul, K nota gradele), de aceea echivalarea lor este incorecta si induce o oarecare confuzie. 
 
Mai mult decat atat, raspunsuri de genul "zero grade Kalvin", "scara temperaturilor absolute", "Kalvin" pot fi considerate duale. De ce? Pentru ca in intrebare e vorba de o alta notare, care nu e neaparat o litera
 
In forma aceasta, intrebarea mi se pare un pic nefinisata si lasa spatii pentru neclaritati.

Powered by AkoComment Tweaked Special Edition v.1.4.4

 
< Precedent   Urmator >
Advertisement

On-line

Meniu Campionat