GHIDUL ORGANIZATORULUI DE ETAPĂ Versiunea 1.1. din 03.10.2011
Eşti organizatorul unei etape a Campionatului CUC şi nu ştii exact ce să faci sau care-ţi sunt atribuţiile?
Acest ghid te va ajuta! Parcurge atent următorii paşi:
1. Pregăteşti numărul necesar de întrebări. Pentru o etapă ordinară de Campionat, cele 4 echipe organizatoare trebuie sa pregătească cel puţin 25 de întrebări. Excepţie fac prima etapă şi Maratonul, unde echipele pregătesc câte 15 întrebări.
2. Expediezi întrebările pregătite echipei organizatoare din Superliga (care este responsabilă de redactarea seturilor de întrebări şi de buna desfăşurare a etapei). Adresa electronica a persoanei de legătură va fi indicata în textul ştirii despre etapă sau într-un mesaj la ştire.
Termenul limită pentru expedierea pachetelor de întrebări este joi, ora 12:00.
Întrebările trebuie să conţină următoarele elemente obligatorii: a) Textul întrebării b) Răspunsul c) Sursa d) Autorul şi echipa. Opţional, întrebările pot conţine: e) Criteriile de acceptare a răspunsurilor f) Comentarii.
3. Vineri. Echipa responsabilă stabileşte persoanele disponibile ce vor merge sâmbăta să organizeze etapa în Divizii, dintre membrii celor 4 echipe. Etapa din Divizii este compusa din 40 de întrebări. Tot echipa organizatoare va avea grija ca întrebările şi materialele suplimentare să fie imprimate la timp şi intr-o cantitate şi calitate suficientă. De asemenea, echipa responsabilă va asigura tipărirea formularelor pentru rezultate pentru Divizii (disponibile pe site).
4. Sâmbăta. Este organizată etapa în Divizii, formata din 4 runde a cate 10 întrebări. Echipele organizatoare trebuie să delege reprezentanţi la toate locurile de joc şi să asigure buna desfăşurare a etapei. După finisarea etapei, echipa responsabilă va colecta fisele cu rezultate, le va păstra şi le va aduce duminica la etapa din SL şi Ligi.
5. Duminica, cu 1 ora înainte de startul etapei. Echipele organizatoare vin la locul desfăşurării etapei în SL şi Ligi. Echipele trebuie să aibă deja imprimate: a) Pachetul de 50 întrebări numerotate şi ordonate în ordinea în care vor fi citite (în mai multe exemplare dacă jocurile vor avea loc în mai multe încăperi) b) Materialele adiţionale, în număr şi calitate corespunzătoare, inclusiv: fişele de înregistrare a rezultatelor, imprimate de organizatori, imagini pentru distribuţie, dacă este cazul.
6. Duminica, cu 10 minute înainte de startul etapei. Echipa responsabilă organizează tragerea la sorţi pentru ordinea rundelor din fişa cu rezultate. Se vor trage la sorţi numere de la 1 la 5, ele reprezentând numărul rudei în care se vor juca duelurile indicate în fişe.
7. Organizarea etapei. Etapa din SL şi Ligi este formată din 5 runde a cate 10 întrebări. Este obligatorie pauza de 5 minute dintre runde. Înainte de fiecare rundă se indică duelurile ce vor avea loc în runda. La sfârşitul fiecărei runde se anunţă rezultatele. Deciziile referitor la greşelile tehnice se iau pe loc.
8. La sfârşitul etapei, organizatorii anunţă rezultatele finale. În cazul în care există contestaţii, organizatorii le înregistrează în fişa cu rezultate şi pun la dispoziţia echipei ce contestă textul exact al întrebării contestate şi răspunsurile celorlalte echipe. În cazul în care echipa contestatoare solicită anularea întrebării, aceasta nu este obligată să noteze răspunsurile celorlalte echipe din grup.
9. Organizatorii transmit fisele cu rezultate (pentru Divizii, SL si Ligi) persoanei responsabile de introducerea rezultatelor pe site. După transmiterea acestei fise, contestaţii nu se mai pot depune.
10. Până la startul etapei, echipa responsabilă anunţă componenta comisiei de contestaţii (de obicei este formată din 5 persoane: 2 din echipa din SL şi cate una din echipele din Ligi, plus un membru de rezerva pentru situaţiile de conflict de interese). De asemenea, aceasta comunică o adresa electronică la care se vor primi contestaţiile.
Atenţie, conflict de interese! Un membru al comisiei de contestaţie nu poate analiza o contestaţie depusă asupra unei întrebări a cărui autor este (el poate fi totuşi consultat). În aceste cazuri, Comisia de Contestaţie va apela la ajutorul membrului de rezervă, care va avea drept de vot deplin.
11. După etapă, trimiţi fişierul electronic cu rezultate şi pachetul de întrebări de la etapă pe adresa persoanei responsabile de actualizarea site-ului. În cazul în care nu au transmis fişele cu rezultate imediat după finisarea etapei, organizatorii sunt obligaţi să le transmită în format electronic până a doua zi, ora 12:00.
12. Echipa organizatoare păstrează toate foiţele cu răspunsuri, din toate ligile, la întrebările la care echipele au depus contestaţii, până miercuri, 24:00. Până la ora 24:00 a doua zi după ziua desfăşurării etapei se primesc contestaţiile (se accepta doar contestaţiile anunţate la etapă).
13. În termen de 48 ore de la expirarea termenului de primire a contestaţiilor, comisia de Contestaţii anunţă printr-un mesaj pe site verdictul referitor la contestaţiile primite. În caz de greşeli tehnice, Comisia de Contestaţii îşi rectifică anunţul până vineri, 24:00. Aici se încheie responsabilităţile echipelor organizatoare.
Numai utilizatorii inregistrati pot comenta. Te rog sa intri in sectiunea privata.