Acasa CUC Elitar Brain Ring Tabara In English Devino membru Oferta
Acasa arrow Campionat arrow Etapele Campionatului arrow Campionatul XII - Etapa 2
Campionatul XII - Etapa 2
Evaluare Utilizator: / 0
SlabExcelent 

A avut loc a doua etapa a Campionatului, care a coincis si cu prima etapa din Divizii.

Vedeti rezultatele desfasurate in Superliga, Liga A, Liga B, Liga C si Divizii.

Intr-un clasament teoretic al Ligilor si Diviziilor in aceasta etapa cel mai bine au evoluat Xperience (28), WTH (22), Maktub (21), SER (21), H5N1 (20) si Kolaphos (20).

Rezultatele pronosticurilor aici
Descarcati rezultatele si programul jocurilor pentru Superliga, Liga A, Liga B, Liga C

Numai utilizatorii inregistrati pot comenta.
Te rog sa intri in sectiunea privata.


Vizualizari: 11593

  Comentarii (97)
 97 Scris de Marcel Spataru, la 14-03-2008 01:37
eu imi cer scuze pentru problemele pe care le face siteul (ma refer la identitati), dar voi avea si eu cateva remarci daca mi se permite: 
 
1. ca unicul vorbitor de macedoniana dintre voi, va asigur ca macedoniana nu are decat foooarte putine radacini grecesti, in majoritate radacinile cuvintelor fiind bulgaresti si sarbesti.  
asa ca a invoca macedoniana in calitate de argument e identic cu a invoca romana, pentru ca in romana TALAZ=VALURI. 
2. conform sursei primare a intrebarii, grecii au strigat "marea! marea!".  
Se raspunde corect la intrebare prin referinta la Pantalassa, primul mare ocean planetar. 
3. echipa care a raspuns "valuri" a fost indusa in eroare de limba romana (putin probabl ca ei sa fi cunoscut cuvantul in macedoniana la acel moment), care era capcana in intrebare. 
 
Asa ca, pe langa faptul ca ma bucur si sustin aceste discutii pe marginea intrebarii, nu pot sa imi exprim regretul ca nu vom putea interveni in rezultatele jocurilor. 
 
Va urez cat mai putine contestatii in aceasta etapa!
 96 Scris de Alex Railean website, la 13-03-2008 13:01
Da, acolo era scos un 'i' din URL (-: 
 
On browsers and complexity
 
 
Sa extind replica despre fuzzy logic si raspunsuri true|false. Doar true sau doar false e aplicabil in situatia in care operezi in algebra booleana, si toti operanzii din expresie reprezinta 1 sau 0 sau ceva care poate fi redus la 1 sau la 0. In cazul de fata domeniul de valori nu este {0,1}, deci nu poti sa te astepti la un raspuns care e "either true of false". Se primeste ca "aduni mere cu prasade, si obtii TRUE ca rezultat".  
 
In contrast, fuzzy logic iti permite sa relaxezi un pic restrictiile si sa spui ceva de genul "The statement is 70% true" (si sa ai dreptate). 
 
Si daca tot discutam despre adevar si nu adevar, pentru mine este evident ca sunt foarte rare cazurile in care ceva este "doar TRUE sau doar FALSE si nu exista alte raspunsuri". 
 
 
 
--- 
Irina, fie asa cum spui; eu stiam ca decizia nu poate fi schimbata si discutia de aici este o lectie pentru viitor, un exercitiu de self-improvement, si o testare a abilitatilor de persuasiune a fiecaruia dintre noi :-) Oricum, in calitate de membru a comisiei de examinare a contestatiilor, in viitor as fi mai atent si as da puncte atunci cind argumentul "benefit of doubt" e aplicabil. P.S. ramine valid argumentul "doi greci contemporani au confirmat..."; insa eu ma retrag oficial din aceasta dezbatere pentru ca nu vreau sa visez noaptea asta valuri si mari :-) 
 
 
 
P.P.S. Daca faci log-out si log-in [de citeva ori], vei reveni la utilizatorul tau adevarat atunci cind scrii un raspuns.
 95 Scris de lina acalugaritei, la 13-03-2008 12:56
Lina! Crec ca mesajul precedent era al tau....sau nu...oricum nu Veronica a scris despre Jurnal...ea doar asista la dezbaterea intelectuala a unei intrebari fara implicare..
 94 Scris de lina acalugaritei, la 13-03-2008 12:55
mesajul de jos l-am scris eu, Lina
 93 Scris de Veronica Vragaleva, la 13-03-2008 12:54
Dragi colegi! 
imi permit sa intervin in interesantele voastre discutii, pentru a va a readuce aminte ca Jurnal Intelectual continua, va rog mult participati la concurs pentru ca rubrica sa devina una permanenta.astept
 92 ggg
Scris de Viorel Chihai, la 13-03-2008 12:44
Asta de aici: 
http://www.intelepciune.ro/A_cauta_nod_in_papura_si_pete_in_soare_452_proverbe.html 
________________________________________________________ 
 
>[citation needed]. Asta e din ISO '45 "Despre frazele >rostite de calatori la finele expeditiei"? "Ghidul >tinarului turist"? "Ghidul grecului retras"?
 91 :(
Scris de Viorel Chihai, la 13-03-2008 12:41
Sorry, there is no post to display...
 90 Scris de Alex Railean website, la 13-03-2008 12:37
Viorel, viata e mult mai complicata decit "adevarat" si "fals". "Stii si singur ca..." - nu, nu stiu; mai mult ca atit, sunt sigur ca nu este asa (vezi p.s.). 
 
Quote:
Dupa doua saptamini pe pustiu, cind vezi marea strigi "Mare, Mare"  
 
Dupa doua saptamini pe mare, cind vezi pamint strigi "Pamint, Pamint".  

 
 
[citation needed]. Asta e din ISO '45 "Despre frazele rostite de calatori la finele expeditiei"? "Ghidul tinarului turist"? "Ghidul grecului retras"? 
 
Acest text reprezinta o afirmatie, si nu un argument. Un om absolut normal poate sa nu spuna nimic dupa X luni de mare|pamint. Sau poate sa spuna altceva. Din aceasta nu rezulta ca "Valuri! Valuri!" este un raspuns fals. 
 
Mai mult ca atit, iti propun sa vezi ce inseamna "Fuzzy logic", daca argumentul "Rarely we deal with something that is either black, or white; most of the stuff in the universe is a shade of gray" nu este suficient de convingator.
 89 Scris de Breahna Irina, la 13-03-2008 12:34
mesajul anterior l-am scris eu :)
 88 Scris de Alex Railean, la 13-03-2008 12:32
As fi putut profita de situatia ca acum sunt Alex pentru a incheia discutia, nu de alta dar incep deja sa am rau de mare :grin
Oricum, eu v-as propune sa reorientam toata energia pe care o cheltuim la acest subiect, cel putin din doua motive: 
1. Comisia de contestatii si-a dat verdictul, neacceptind raspunsul "valuri". Stiu ca pentru unele echipe aceasta decizie pare injusta, dar acesta este unul dintre riscurile de a avea o comisie de contestatii compusa din oameni cu toate defectele inerente lor 
;).  
2. Cit priveste etimologia, evolutia, conotatiile, sensurile secundare, primare, grecesti, macedoniene (moderne), arhaice, dialectale, socio-culturale etc. ale cuvintului "Thalassa", cred, si asta cu anumite cunostinte in domeniu, ca in pofida surselor absolut de incredere invocate de Alex, totusi in situatia data ele nu sunt pertinente. Explic, grecii vorbesc limba greaca contemporana, care nu e greaca clasica (care s-a disociat intr-o varietate inalta si una joasa), timp de secole un cuvint isi poate schimba sensul, poate dobindi altele noi, sau le poate pierde pe cele primare intr-un mod absolut inexplicabil adeseori, macedoniana este totusi contemporana si chiar daca isi are originile in greaca, totusi - evolutia...Da, noi nu putem sti ce-a fost in capul grecilor cind au vazut marea, nu putem sti macar daca asta s-a intimplat cu adevarat, tocmai din acest motiv, atunci cind se da un raspuns la Cuc e preferabil de ales varianta cea mai neutra, daca as putea sa ma exprim astfel, fara a o personaliza excesiv, fara a te pune in pielea Grecilor, care la urma urmei puteau striga si "apa, apa" si "mama, mama" si orice alt lucru :)
 87 True sau False
Scris de Viorel Chihai, la 13-03-2008 12:12
Vad ca incepi sa extinzi orizontul celor ce am spus eu. 
 
Dupa doua saptamini pe pustiu, cind vezi marea strigi "Mare, Mare" 
 
Dupa doua saptamini pe mare, cind vezi pamint strigi "Pamint, Pamint". 
 
Cred ca intelegi. 
 
Sorry, dar Alex faci prea multe VALURI din aceasta intrebare.  
 
Stii si singur in viata exista doua variante, TRUE sau FALSE, 0 sau 1, alte raspunsuri nu exista. Or, daca nu se stie exact solutia (avem dubii), cu certitudine putem spune ca nu este TRUE si este FALSE.
 86 Scris de Alex Railean website, la 13-03-2008 12:05
Viorel, eu consider ca deviezi de la subiect. Columb e un alt om, o alta situatie. Ce a zis Neil Armstrong cind a pasit pe luna? "Luna! Luna!"? "Nu-i atmosfera! Nu-i atmosfera!"? "Gravity! Gravity!"? "Perviy nah! Perviy nah!"?. How is either of these relevant? 
 
Quote:
 
Thalassa is-a mare - true  
Thalassa is-a valuri - false  
Thalassa has-a valuri - true  

 
Am scris mai inainte despre slang. Un sofer poate spune "Sunt pe roti" cind are in vedere ca "Sunt in masina". 
 
Poti sa garantezi ca un grec antic care zice "sunt pe valuri" nu are in vedere "sunt in larg"?
 85 Scris de Doina LK, la 13-03-2008 11:59
probabil discutia despre "negru pe alb" se cere reorientata.  
sper sa gasesc, cat mai avem scantei pe aici, definitiile exacte pentru toate unitatile frazeologice (sau cum s-ar numi ele).  
proverbul, conform dexonline-ului (sau mdn-ului), este "expresie populara succinta, adesea metaforica, cuprinzand o invatatura, o experienta de viata", ceea ce deja anuleaz apartenenca "negrului pe alb" la aceasta categorie. ramane sa balansam intre locutiune si alti termeni pe care inca nu-i stiu. 
octavian, nu pot sa accept sursa drept una convingatoare :)
 84 :)
Scris de Viorel Chihai, la 13-03-2008 11:50
Thalassa is-a mare - true 
Thalassa is-a valuri - false 
Thalassa has-a valuri - true 
 
Apropo, eu nu cred ca Columb dupa 4 saptamini de apa (sau cit n-ar pluti el), ar fi strigat "Munte, munte!" sau "Deal, deal", sau "Cimpie, cimpie!" instead of "Pamint! Pamint!"
 83 Scris de Alex Railean website, la 13-03-2008 11:44
Olga, eu inteleg ca este complicat sa faci intrebari bune, si nu incerc sa fac acest proces sa para trivial. 
 
 
Despre 'mare'.  
     
  • Eu nu afirm ca "mare nu este cel mai logic raspuns", ci aceea ca "val nu este un raspuns ilogic". 
  • "mi se pare totushi ca macedoniana shi greaca nu sint una shi aceeasi", da, si nu - e o disputa care nu a fost rezolvata, pina cind. Iata de ce consider ca in aceste conditii, cu "benefit of doubt" (cind exista dispute, ambiguitati, si situatia nu este certa - se da crezare persoanei care este acuzata), trebuie sa se accepte raspunsul. In acea sursa se spune despre un dialect? Sau despre limba vorbita in Macedonia care nu e o parte a Greciei? Nu este in competenta mea sa determin ce anume s-a petrecut acolo; insa consider ca s-au acumulat suficiente date care sa spuna ca lucrurile nu sunt atit de simple pe cit par. 
  • "Daca ai fi fost in locul personajului din intrebare, dupa 2 saptamini de pustiu, si ai vedea ceea ce a vazut el, ai fi strigat "Valuri, valuri!" sau "Mare, mare"? ". Desigur ca as spune "valuri!" (-; Eu nu pot sa dau un raspuns obiectiv la intrebarea ta. Poate acesta le era slang'ul; poate in cultura lor in acea perioada "val" si "mare" erau interchangeable(?); poate ca au zis "valuri" pentru ca asta inseamna ca este si vint, deci corabiile vor fi duse de vint, si nu de visle (ceea ce e mai bine pentru un om care a mers 2 saptamini in pustiu si are putine puteri ;-). Cu alte cuvinte, eu nu-ti pot spune ce se facea in mintea unui grec in acele circumstante, pot doar sa generez niste ipoteze. Mie imi place cel mai mult varianta cu val->vint->pinze->home_sweet_home cu efort minim :-) 
 82 Scris de olga lopusanschi, la 13-03-2008 11:21
faptul ca pe foitsa e scris ceva nu exclude faptul ca ea va ilustra ceva. "a ilustra" inseamna printre altele shi "a da un exemplu concret pentru ceva" 
 
referitor la o analiza mai stricata: se face tot ce ne sta in puteri pentru a imbunatatsi paketul, dar sintem shi noi oameni, in afara de cuc mai avem shi multe altele de facut in viatsa. La redactarea unui paket de 45 de intrebari trebuie sa lucreze, in mod normal, 3 oameni(!) timp de 1 saptamina(!!), shi tot nu exista garantsie ca va fi pe placul tuturor. Iar la noi timp e mai putsin shi penurie de redactori. Dar pe masura ce capatam experientsa lucrurile vor merge din ce in ce mai bine :) Totushi, pentru orice eventualitate, imi cer inca o data scuze pentru imperfectiunile pachetului de intrebari. Apropo, despre redactat am explicat unele kestii shi duminica asta tuturor reprezentantilor care au venit sa asculte :)  
 
referitor la thalassa: eu continui sa cred ca raspunsul "mare" este cel mai logic. Pentru pershi a contat anume faptul ca era mare acolo. In plus, mi se pare totushi ca macedoniana shi greaca nu sint una shi aceeasi. Dupa cite am intseles shi din discutiile prezentate, traducerea de "val" este ocazionala.
 81 Pentru Alex
Scris de Viorel Chihai, la 13-03-2008 11:19
Alex, nu sunt de acord cu varianta valuri. 
 
Daca ai fi fost in locul personajului din intrebare, dupa 2 saptamini de pustiu, si ai vedea ceea ce a vazut el, ai fi strigat "Valuri, valuri!" sau "Mare, mare"? 
 
Crede-ma, noi tot eram la dubii sa scriem "valuri" sau "mare", fiindca in romana este talazurile ar avea sens de valuri ("Talazurile marii se izbeau de malul abrupt..."). 
 
Insa in contextul intrebarii "Valuri"!="mare" (totusi in greaca veche Thalassa insemna mare si nu valuri, cu timpul poate s-a extins sensul pentru Thalassa).
 80 Scris de Alex Railean website, la 13-03-2008 11:06
Quote:
 
Dupa ce veti scrie raspunsul la aceasta intrebare, posibil ca foicele de raspuns ale unor echipe vor reprezenta ilustrarea unui binecunoscut proverb. Va rugam sa scrieci acest proverb.

 
 
Tu ai evidentiat un fragment, si eu am evidentiat altul. Cum am scris in unul din mesajele precedente, o parte a intrebarii spune "scris" iar alta spune "reprezinta ilustrare"; pe care s-o "credem"? Eu am interpretat asta ca "reprezentare grafica". Desigur, scrisul este si el o reprezentare grafica, insa o astfel de formulare duce in eroare. 
 
Oricum, "ilustrare" poate sa aiba si sens de "an instance of" (i.e. nu implica un desen sau o ilustratie, ci poate sa fie actiune, sau text), asa ca in acest caz inteleg de ce se respinge contestatia. Pur si simplu sper ca in viitor intrebarile vor fi analizate mai strict, astfel incit sa fie eliminate ambiguitatile care nu fac intrebarea mai frumoasa. 
 
 
Nu si in cazul valurilor (-: doi greci au spus ca poate sa insemne si 'valuri', + o sursa independenta afirma acelasi lucru (pagina in care se explica etimologia 'Thalassa'). In aceste circumstante nu cred ca este corect sa ignori acest argument. 
 
Poate ca partea MODERN MACEDONIAN: THALASSA=TALAS,TALASI= wave*, billow** este acea care te face sa ajungi la concluzia ca nu e in greaca; dar problema e ca ajungem la o alta disputa - Macedonia (-: Discutam despre regiunea Greciei? Sau despre Republica Macedonia? Eu consider ca in acest caz raspunsul "val" trebuie sa fie acceptat (benefit of doubt).  
 
 
* wave = val 
* billow = val mare
 79 Scris de Eugene Zinkovsky, la 13-03-2008 11:02
symbata lucratoare de pe 15 martie se transfera pe 29 martie. 
Ura , Ura, Ura, 
 
Degeaba v-ati bucurat ca nu o sa putem veni :)))) 
 
O zi buna 
Eugen
 78 Scris de olga lopusanschi, la 13-03-2008 10:20
Negru pe alb in pachet:  
Dup ce VETSI SCRIE rspunsul la aceast întrebare, posibil c foicele de rspuns ale unor echipe vor reprezenta ilustrarea unui binecunoscut proverb. V rugm s scrieci acest proverb. 
 
Rf la THALASSA: 
Poate insemna \"val\" in unele circumstante, si tot nu \"val pina la capat dupa cite am intseles, dar de fapt inseamna \"mare\". Ceea ce decurge shi din logica intrebarii. Spre marele meu regret, trebuie sa recunosc ca din lipsa de timp nu am mai bagat informatii shi mai de concretizare in intrebare. Oricum, mi se pare ca \"mare\" sau \"ocean\" ramin raspunsurile ce se accepta.In orice caz, voi contacta autorul intrebarii pt a auzi ce spune el.
 77 despre valuri
Scris de Ileancik oduvancik, la 13-03-2008 09:59
he he, noi tot valuri am raspuns... 
asta rastoarna totul :zzz (nu kiar, dar oricum...)
 76 o alta sursa
Scris de Alex Railean website, la 13-03-2008 09:20
Am gasit o alta sursa, care nu este legata de mine: http://my.opera.com/ancientmacedonia/blog/2007/12/14/greek-gods-pantheon-of-greeks-gods-greek-myhology-1 
 
Quote:
 
THALASSA The Protogenos of the sea or sea's surface. She was born of Aether (light) and Hemera (day). Mixing with the deep waters of Pontus (sea) Thalassa spawned the schools of fish.  
ETYMOLOGY: Gk. thalassa "sea," a word from a lost pre-Gk. Mediterranean language. 
MODERN MACEDONIAN: THALASSA=TALAS,TALASI= wave, billow 

 75 "Good news, everyone!"
Scris de Alex Railean website, la 13-03-2008 09:14
Am intrebat o persoana care are contact cu greci nativi, iata istoria conversatiei: 
 
 
Quote:
 
Hey, 
I got some good news for you. Thalassa does mean sea, 
but it can also mean wave, in a weird form... Allow me 
to explain. 
 
When having a conversation about the sea, people can 
say: "Ihe thalassa" - which if translated mot-a-mot, 
inseamna: "There is sea." But this phrase really means 
"este o mare nelinishtita, cu multe valuri."  
 
I have talked to 2 Greek speakers and they have 
confirmed that yes, in a situation like above, 
Thalassa can have the meaning of 'wave.' 
 
Hope it helped. 
 

 
 
--- Gandalf wrote: 
 
[quote]> Hi, 
>  
> I have a question: can you ask a speaker of Greek 
> whether the word 
> 'Thalassa' can mean 'wave' in certain circumstances? 
>  
> I know that it means 'sea', but it would be great if 
> there were cases 
> in which it meant 'wave' :-) 
>  
>  
>  
> Bye 
>  
>

 
[/quote] 
 
 
Inteleg ca poate nu aveti incredere in sursa mea, sau puteti sa va imaginati ca acest dialog a fost simulat de catre mine doar pentru a-mi promova agenda. In orice caz, acesta este adevarul.
 74 Scris de Breahna Irina, la 12-03-2008 17:10
Alex, din pacate, eu nu am textul intrebarii. Facem apel comun la Olika, care a redactat pachetul. Totusi nu cred ca asta va schimba ceva, decizia a fost deja luata de comisia de contestatii. Va trebui sa fim de acord cu Olika, ca nu e tocmai cea mai reusita dintre intrebari :sigh
 73 despre negru pe alb
Scris de Alex Railean website, la 12-03-2008 16:28
Irina, poti sa publici textul intrebarii? 
 
Acum in memorie mi-a ramas doar concluzia "nu-i neaparat sa scrii ceva" :-) 
 
Cit despre punctul#2 - faptul ca pe foaie este scris numarul intrebarii si numele echipei, va face raspunsul sa devieze de la 100% "tabula rasa". 
 
 
Da, sunt din H5N1, despre 'Thalassa' (Thalatta) m-am uitat, si pina cind nu am vesti bune pentru echipa mea. :-/ In orice caz, e un co-echipier acela care a pus la indoiala raspunsul, deci astept feedback de la el.
 72 Scris de Andrei Lutenco, la 12-03-2008 12:54
"Ah, Dedalus, the Greeks. I must teach you. You must read them in the original. Thalatta! Thalatta! She is our great sweet mother. Come and look!" 
Irina Breahna on the sea (excerpt from "Ullyses" by Irina Breahna) :grin
 71 Scris de Octavian Sireteanu, la 12-03-2008 10:56
Multumiri partidului comunist. 
Cel mai comunist partid din lume.
 70 Scris de Veronica Vragaleva, la 12-03-2008 13:06
Da....jestoka...
 69 Scris de Vasile Trotiuc, la 12-03-2008 10:11
Inca ceva, daca nu gresesc, pe 29 este etapa in limba romana a campionatului Moldovei.
 68 Scris de Veronica Vragaleva, la 12-03-2008 09:58
Conform ultimelor modificari, zi lucratoare se anunta 29 martie, au intervenit schimbari in Ordin....in orice caz asa e pentru Fisc
 67 a 3 etapa, ca si a 2-a
Scris de Alex Railean, la 12-03-2008 09:46
Salutare, 
 
Vin cu rugamintea de a desfasura a 3-a etapa din campionat , duminika, asemanator modelului de la eta 2-a. 
Motivul:symbata 15 martie, se considera ziua lucratoare, iar cum noi lucram pina la ora 18+ transport,pune in dificultate participarea noastra . 
 
Multzumim anticipat, 
echipa 10 Lei,
 66 Scris de Ileancik oduvancik, la 12-03-2008 00:31
Ileana, sorry, eu oleaka o sa ma folosesc de numele tau :) 
 
In legatura cu contestatiile la intrebarea cu "negru pe alb" - ele au fost respinse, din 2 motive: 
1. cum s-a indicat mai sus, chiar trebuia de scris ceva  
2. in intrebare se spunea ca nu la toata lumea ceea ce va fi scris pe foaie va corespunde adevarului (era posibil ca la unii sa fie "albastru/verde/rosu etc. pe alb") 
 
Alex, daca nu grsesc esti din H5N1? 
Voi mai aveati si contestatia cu "Thalassa", si aceasta a fost respinsa, pina la proba contrara (adica o lucrare serioasa, in care sa scrie ca acest cuvint grec inseamna "val" si nu mare/ocean) 
 
Irina Breahna
 65 Scris de Alex Railean website, la 11-03-2008 23:15
O parte din intrebare spunea "reprezentati grafic" sau "aratati simbolic"(?); iar mai apoi se spunea "scrieti proverbul". 
 
Organizatorii au spus ca trebuia de scris ceva pentru ca la urma se spune "scrieti". Dar eu consider ca se primeste un fel de "The following sentence is true. The previous sentence is false." De ce ultima parte a intrebarii poate sa override (anuleze?) prima parte a intrebarii? 
 
Am depus o contestatie, si de aceea as vrea sa aflu care a fost soarta acesteia.
 64 Scris de olga lopusanschi, la 11-03-2008 23:00
precedentul e al meu :)  
 
tabula rasa: in intrebare era "dupa ce VETI SCRIE" 
 
"ce-i scris cu penitsa..." - nu se ilustra faptul ca "nu se taie cu barditsa" 
 
N-ash zice ca intrebarea este cine shtie ce reushita... Da trebuie sa fie shi din astea, ca lumea sa aiba mai multe teme de discutie pe site ;)
 63 Scris de Octavian Sireteanu, la 11-03-2008 22:56
Rf la faptul ca este proverb: 
 
http://proverbe.webis.ro/index_filozofice_1_8_30_404.html
 62 Pentru Rita
Scris de Viorel Chihai, la 11-03-2008 22:38
Da, se vede ca am fost pe aceeasi unda :)
 61 Scris de Kotenko, la 11-03-2008 22:03
Da noi am scris "ce-i scris cu penita, nu tai cu bardita". E proverb. Si se auto-ilustreaza. In orice caz, asa imi pare :roll
 60 Scris de Doina LK, la 11-03-2008 21:56
atata timp cat despre "negru pe alb" s-a spus ca e "proverb"... :upset
 59 tabula rasa vs black on white
Scris de Alex Railean website, la 11-03-2008 21:44
Exista careva feedback despre intrebarea a carei raspuns era "negru pe alb"? 
 
Unele echipe au dat foi curate in calitate de raspuns (referinta la "tabula rasa").
 58 Scris de Andrei Lutenco, la 11-03-2008 16:58
eu mi-am raspuns mie destul de evaziv...
 57 Scris de Veronica Vragaleva, la 11-03-2008 14:33
Nu a fost o delatiune cu rea intentie... :roll
 56 :)
Scris de Viorel Chihai, la 11-03-2008 14:17
Vad ca aici a fost o delatiune.... :)
 55 Scris de Kotenko, la 11-03-2008 14:11
Sunt absolut de acord cu Viorel. Liga B ii super ciotkaia - ekipe inteligente si ekilibrate. In componenta noua chiar si ekipa GS imi place :grin 
Si sint de acord cu tine, Veronica, noi sintem fete bravo :P
 54 Scris de Veronica Vragaleva, la 11-03-2008 11:18
Rita! 
Ramin cu speranta ca iti pare rau ca noi nu am trecut 8) . Oricum, altceva era cauza mesajului: ieri Viorel Chihai mi-a spus ca ii place super tare liga in care joaca in acest an: e linistita, dar interesanta, si cind l-am intrebat de ce, mi-a spus ca deoarece sint prezente asa echipe ca MActub...iaka... ce fete bravo!! 
PS: Viorel, nu ma bate ca te-am pirit.... ;)
 53 Scris de Andrei Lutenco, la 11-03-2008 10:45
Andrei, citeste consecutiv discutia de la Octavian in sus..shi totul o sa iti fie clar.. 
:)
 52 Scris de Andrei Lutenco, la 11-03-2008 10:43
...lol +10 -10 lol cineva-ceva-cuiva...  
o ceom vy? Ori spuneti ce vreti sa spuneti ori cum zice popa, tashets!...
 51 Scris de Ileancik oduvancik, la 11-03-2008 00:19
ooo in sfyrshit o inceput lumea (aka Dima) sa vada ce se intampla aici cu adevarat... 
+10 lor (lui)
 50 Scris de Dumitru Popovici, la 10-03-2008 17:00
sau's chiorb sau are loc schimb de amabilitatzi aka lingauri' looooolz -10 anumitor persoane =)
 49 Scris de Breahna Irina, la 10-03-2008 16:53
Profit de faptul ca mi-am regasit identitatea pentru a multumi tuturor celora care si-au exprimat multumirile pentru etapa organizata de Ekipa Asaki(inclusiv si celora care s-au gindit "shi klasna", da erau prea emotionati s-o spuie. In fine, noi am avut doar cele mai bune intentii si chiar ne-am straduit, in primul rind Octavian, sa organizam o etapa interesanta pe toate gusturile si preocuparile. Poate din acest motiv si-mi pare rau ca Octavian a fost adus la asa stare ca sa scrie mesajul de mai jos :sigh
 48 Scris de Dumitru Popovici, la 10-03-2008 16:48
lol, Noul Ierusalim nu este venire a cuiva, ci este o noua ordine. potzi face un research pe tema asta
 47 Scris de Capatina Alexandru, la 10-03-2008 15:18
Intradevar au fost bune intrebarile,un pic grelutze pe alocuri dar foarte "paznovatelinie",Asachi reusesc sa fie la inaltime.Nu stiu Veronika despre ce adevaruri vorbesti, dar din cite stiu "Noul Ierusalim" este legat de venirea lui Dumnezeu si nu de a lui Isus.Si inca ceva, am gasit o carte, intr-o sacosa neagra, dupa joc. Stapinul sa se adreseze la Capatina Cristian din MIX, nu de alta dar ne tenteaza s-o deschidem ...
 46 Scris de Vasile Trotiuc, la 10-03-2008 11:30
Mai este o contestatie. In 2005 (sezon 04-05) campioana in Olanda a fost PSV si nu Ajax (asa cum afirma autorul intrebarii). Cred ca este vorba de o eroare tehnica Ajax a fost campioana in 2004 (sezon 03-04).
 45 Scris de Breahna Irina, la 10-03-2008 11:19
Apropo, in legatura cu contestatiile din ligi, in mare masura ele au fost rezolvate ieri si rezultatele anuntate, fie echipelor, fie organizatorilor. A mai ramas contestatia echipei H5N1 la intrebarea 34 cu semnificatia cuvintului "thalassa". Eu am verificat si nu am gasit vreo sursa in care sa se spuna ca "thalassa" inseamna "val" si nu "ocean" sau "mare".
 44 Scris de Vasile Trotiuc, la 10-03-2008 11:12
Logica echipei a fost urmatoare: daca ultimul vers incepe cu SA, inseamna ca si primul incepe cu SA. Nu cred ca este tarziu sa mai pui in punct pentru echipa respectiva, dar imi pare rau pentru echipele, care au inteles intrebarea ta si au gasit raspunsul corect si NU au gicit. 
De ce nu intrebati acum pe cineva de la Bifidoc ce au avut in vedere? Sunt sigur ca vor fi sinceri.
 43 Scris de Breahna Irina, la 10-03-2008 10:59
ai comparat si tu "sa" cu "Cristofor Columb" :)
 42 Scris de Breahna Irina, la 10-03-2008 10:57
Marcel, noi nu am vazut nici un fel de precizare la intrebare, de asta si am chemat ekipa
 41 Scris de Marcel Spataru, la 10-03-2008 10:57
bine ca nu ne-ati chemat ieri sa ne intrebati ce am avut in vedere cu Cristofor Columb... 
am ales si noi un spaniol (well, italian) mai cunoscut ;)
 40 Scris de Marcel Spataru, la 10-03-2008 10:55
nu inteleg de ce echipele trebuie sa fie invitate sa precizeze daca din start este clar ca raspunsul "sa" este corect - scris negru pe alb in criteriile de acceptare a raspunsurilor.
 39 Scris de Marcel Spataru, la 10-03-2008 10:52
este intrebarea mea. 
iat-o asa cum am trimis-o organizatorilor: 
3. Cantecul „despre cat de scurta este viata” se termina cu cuvintele „sa piara cei ce se rad de noi”. Dar cu ce cuvant incepe acest cantec? 
Raspuns: Gaudeamus 
Comentariu: Cantecul pe care toti il intituleaza „Gaudeamus Igitur” se numeste de fapt „De Brevitate Vitae”, „despre cat de scurta este viata”… El se termina cu cuvintele: “Pereat diabolus,/ Quivis antiburschius/ Atque irrisores.” 
Se accepta si raspunsul „s” - pentru c în traducere Gaudeamus înseamn „s ne bucurm”. 
 
Deja in criteriile de acceptare s-a precizat ca se accepta raspunsul "sa", pentru ca in intrebare se cerea de indicat un cuvant
si imi pare rau ca le-ati anulat un punct legitim unei echipe din Divizii
 38 2 Viorel
Scris de Breahna Irina, la 10-03-2008 10:52
Viorel, imi pare rau sa te dezamagesc, dar eu am acceptat raspunsul "sa" al echipei Bifidoc, din simplu motiv, care mie mi se pare absolut obiectiv, ca in limba romana primul cuvint este "sa" si nu "sa ne bucuram", care sunt primele trei cuvinte. Altceva e ca acum dupa joc nu putem sti la sigur ce anume au avut in cap cei de la Bifidoc, scriind acest raspuns, poate au avut noroc si au ghicit, desi nu cred.Atita timp cit s-a intrebat primul cuvint si nu s-a precizat in ce limba, mai ales ca celelalte versuri din cintec au fost citite in romana, mi se pare corect sa acceptam raspunsul "sa". Cred ca se putea evita contestatia daca echipa era chemata sa precizeze, cum s-a facut in divizii. Asta a fost o scapare a echipei organizatoare, care poate fi insa iertata, data fiind inexperienta lor.
 37 Scris de Vasile Trotiuc, la 10-03-2008 10:38
In divizii, o echipa a raspuns "Sa", a fost chemat capitanul pentru precizari. Echipa NU a avut in vedere "Sa ne bucuram" sau Gaudeamus si in consecinta raspunsul a fost considerat INcorect.
 36 Dupa cum tin minte
Scris de Viorel Chihai, la 10-03-2008 10:31
Raspunsul la o intrebare era "Gaudeamus" sau "Sa ne bucuram". Bifidoc a raspuns "sa".
 35 Scris de Marcel Spataru, la 10-03-2008 10:27
da care a fost contestatia?
 34 Scris de Marcel Spataru, la 10-03-2008 10:27
bifidoc are plus la intrebarile 4,5,6 din ultima runda.
 33 Foarte straniu
Scris de Viorel Chihai, la 10-03-2008 10:26
1. Marcel, ai putea te rog sa-mi dai unele detalii privind la ce intrebari a fost plusurile? 
 
2. Daca la echipa Bifidoc a fost acceptat de comisia de contestatii raspunsul referitor la "Gaudeamus" (nu stiu care intrebare), sorry, dar voi fi foarte foarte dezamagit....
 32 Scris de Marcel Spataru, la 10-03-2008 10:15
nu stiu cum au putut, eu nu am fost acolo. 
la mine pe fisa organizatorica stau trei plusuri la Bifidoc si doua plusuri la Carpe Diem in runda dintre aceste doua echipe.
 31 Liga B
Scris de Viorel Chihai, la 10-03-2008 10:01
As vrea sa aflu cum echipa Bifidoc a putut sa cistige cu 3-2 de la echipa Carpe Diem, dat fiind faptul ca la sfirsitul jocului era 2-2. 
 
Merci mult.
 30 Scris de Andrei Lutenco, la 10-03-2008 09:56
Si, evident, felicitari echipei LAREME pentru mentinerea titlului de Chempion Mira la egalitati!
 29 Scris de Andrei Lutenco, la 10-03-2008 09:54
contestatia s-a referit la asta? 
 
http://en.wikipedia.org/wiki/New_Jerusalem
 28 Scris de Marcel Spataru, la 10-03-2008 09:21
nu ca tare as vrea sa ma implic in discutiile astea pline de insinuari ("anumite caracteristici", "unele persoane" etc.),  
pentru mine e mai important sa primesc teme de 5 indicii pentru jocul televizat de diseara ;) 
 
totusi,  
MULTUMESC echipei ASACHI pentru placerea de a juca ieri. 
eu imi dau seama ca uneori placerea depinde si de rezultat... 
felicitari LAREME pentru multe jack-poturi luate ieri! 
felicitari TMT pentru intrebarile din cultura moldo-romaneasca pe care le-ati luat ieri (in baza uneia dintre ele ne-au batut si pe noi) 
felicitari ZOMBII pentru revenire 
felicitari ACORD pentru prima echipa in echipament in SL,  
 
sper din tot sufletul ca SIRIUS o sa se completeze pentru etapele urmatoare (apropo, erau baietii de la FENIX, sunt jucatori buni in Ligi care ar putea fi recrutati - invatati de la Asachi :)
 
a fost o etapa buna, si cred ca acest Campionat este foarte echilibrat. 
probabil, Campioana se va decide oricum in ultima etapa, poate chiar din vreo cinci echipe odata...
 27 Scris de Veronica Vragaleva, la 10-03-2008 09:02
Daca tot mi-am redobindit identitatea, as mai mentiona ca jocul de ieri, dupa cum a mentionat si colegul meu Alexandru, a scos in iveala anumite caracteristici ale personalitatii unor persoane, de care, personal eu, am ramas foarte dezamagita...dar e o atitudine personala, si nu a echipei Acord.  
PS: Oricum ACORD rules!!!!
 26 Scris de Natan Garstea, la 10-03-2008 08:54
As vrea sa comentez si eu cele ce s-au intimplat. Apropo, nu sunt Natan, sunt Veronica. "Acordu" cum la numit unul din membrii comisiei de contestare de ieri, este o echipa mereu satisfacuta de jocul pe care il face in echipa si nu poate fi direct afectat sau, folosind expresiile celor ce au mai scris, nesatisfacuta de o acceptare a contestatiei. Acord intelege ca nu toti pot sti sau intelege anumite adevaruri, de aceea nu te poti supara pe oameni ca fac concluzii fara a sti despre ce merge vorba in mod profund. E ok sa ai o parere, mersi comisiei de contestatii pentru faptul ca si-au expus-o. In rest, nu inteleg nici eu pina la urma afirmatiile lui Octavian si nici de ce toti au atacat Acordul pentru asta...oricum, intrebarile citite de Octavian mi-au placut in mod deosebit 8) (si nu e o atitudine preferentiala cum ar crede cineva), in rest-felicitari echipei MIX pentru reusita.
 25 Scris de Alexandru Rusu, la 09-03-2008 23:30
Asachi au avut un pachet de intrebari bune, ca si intodeauna.  
Noua astazi nu ne-a mers :cry dar sper ca vom juca mai bine etapa urmatoare ! 
Imi pare bine ca componenta actuala a superligei este una foarte echilibrata si ca joaca echipe puternice, dar anume gradul marit al concurentii evedentiana unele aspecte negative ale comportamentului uman care este specifice pentru toti. Vreau pur si simplu sa reamintesc oamenilor ca asta e doar un simplu joc....
 24 Scris de Eugene Zinkovsky, la 09-03-2008 22:10
Intrebarile echipei Asachi, a fost ca de obicei... foarte bune, 
cine nu-i de acord, sa scrie asta. 
 
Doar nu o sa te "potrijeshti" cu totzi
 23 Scris de Diomid Revenco, la 09-03-2008 22:05
Acuzat de cine ? 
tu zi direct ca iaq ... dar nu ca anumite persoane si sa fie satisfacute ...  
Atitudine ostila ... zi direct ca Acordu na fost satisfacut ca nu li s-a satisfacut contestatia  
Dar intrebarile au fost pur si simplu superbe ... cu unele exceptii
 22 Scris de Octavian Sireteanu, la 09-03-2008 21:44
Alina, vorbesc serios. Sunt acuzat de ce aceste lucruri si pot sa iau 2 atitudini: sa ma apuc sa neg ori pur si simplu sa-mi cer scuze. Am ales a 2-a varianta si sper ca persoanele ce ne-au acuzat sa ramana satisfacute.
 21 Scris de Natan Garstea, la 09-03-2008 21:43
Octavian, nu stiu la ce te referi, am scapat ceva? Eu personal am savurat intrebarile de azi. Merci mult, Asachi. Unicul neajuns al pachetului de intrebari - a lipsit runda cu Vonnegut.
 20 2 Octavian
Scris de Alina Cazachevici, la 09-03-2008 21:35
Sper ca ceea ce zici e o gluma :) Intrebarile au fost foarte bune, evident cu unele mici exceptii, dar inca nu am vazut un pachet de 50 de intrebari, la care nimeni nu ar avea obiectii :)
 19 Scris de Octavian Sireteanu, la 09-03-2008 21:02
Din partea echipei Asachi, vreau sa cer scuze echipelor din Superliga pentru intrebarile proaste, atitudinea ostila si favorizare intentionata.
 18 Scris de Doina LK, la 09-03-2008 19:07
Frumos a fost in liga C :)
 17 Scris de Iacob ieu, la 08-03-2008 20:43
eu nu vin maine. 
consecutiv nu aduc foite cu imagini pentru intrebarile cu imagini.  
:sigh
 16 Scris de marina marina, la 08-03-2008 19:54
Multumesc, sper ca bine ai jucat azi
 15 Scris de Fala Alexandru, la 08-03-2008 18:44
Felicit toate fetele-cuchiste cu ocazia zilei de 8 martie! 
Va doresc sanatate, fericire, dragoste si bucurii! 
Sa aveti parte de tot ce e mai bun si frumos!
 14 2 Marcel
Scris de Eugene Zinkovsky, la 08-03-2008 00:01
au ajuns intrebarile ?
 13 Scris de Octavian Sireteanu, la 07-03-2008 21:53
Liceul Gaudeamus este la Ciocana, in spatele magazinului Fidesco de pe Mircea cel Batran.
 12 Where is liceul Gaudeamus?
Scris de Vitalie Surugiu, la 07-03-2008 20:58
Sorry, dar nu stiu unde e liceul Gaudeamus. Spuneti-mi, va rog, unde-i.
 11 Scris de anastasia :), la 07-03-2008 16:31
shi eu de acord cu ideea, e buna :) ... insa, marcel, eu la fel cred k ar fi mai bine undeva in vara, adik 29 ianuarie deam a trecut :grin  
viorel: nici nu m-am gindit k va fi altfel... :roll imi aduc torta shi shampania chiar acolo, shi cind va fi pauza vom bea shampanie, shi cind va fi joaca mincam torta :grin :grin
 10 Scris de Marcel Spataru, la 07-03-2008 16:04
puteti sa descarcati in format excel programul jocurilor pentru tot campionatul si rezultatele desfasurate ale primei etape.
 9 Scris de Marcel Spataru, la 07-03-2008 15:32
Frumoasa idee. 
De ce sa n-o legam de primul joc CUC? 
Se stie data exacta cand a avut loc acesta - 29 ianuarie 2000. 
La anul implinim 9 ani.
 8 Scris de Veronica Vragaleva, la 07-03-2008 13:10
De acord cu Viorel! 
Doar ca mai si iunie sint perioadele examenelor...de accea as opta tot pentru vara, dar a doua jumatate:iuli-august//ca scapa oamenii de Bac si sesiuni pe atunci...
 7 ;)
Scris de Viorel Chihai, la 07-03-2008 12:37
Apropo, idee! Hai sa stabilim (daca nu este, insa persoana mea nu stie de asa data) Ziua CUC-ului, sau o altfel spus Ziua Clubului (tipa ziua Firmei).  
 
Propun sa fie undeva in mai sau in iunie, caci in perioada ceee e bine sa faci corporativshi... gggg
 6 CUC
Scris de Viorel Chihai, la 07-03-2008 12:35
Ai sa sarbatoresti la CUC jucind CUC cu alti CUC-isti. :))
 5 Scris de anastasia anastasia, la 07-03-2008 10:44
:x s-a skimbat de pe 8 martie??? wooow 
da poate skimbatzi shi de pe 15, e ziua mea de nashtere, shi.... nu k nu ash veni, eu oricum as vin, dar :roll eeem...
 4 Scris de Veronica Vragaleva, la 07-03-2008 10:16
Dar cind vom fi apti sa facem pronosticuri pentru a doua etapa?
 3 Scris de Octavian Sireteanu, la 05-03-2008 21:36
Pentru Ligi si Divizii - 10 lei, Prometeu si Intel. 
Pentru Superliga - Asachi.
 2 Scris de Cezar Tiverenco, la 05-03-2008 20:56
poate e stupida yntrebarea dar yntrebarile vor fi pregatite de catre cine???
 1 Scris de Kotenko, la 05-03-2008 14:45
Urrrraaaaaaaa!!! 
:zzz  
Multumesc organizatorilor intelegatori!

Powered by AkoComment Tweaked Special Edition v.1.4.4

 
< Precedent   Urmator >
Advertisement

On-line

Echipe

 

 

Meniu Campionat